וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד נדיר - עובדי הכור בדימונה פתחו בעיצומים

חיים ביאור

26.6.2011 / 16:23

העובדים, הדורשים להשוות את שכרם לזה של עובדי המחקר במערכת הביטחון, חסמו במחאה את כביש הגישה לכור, ומאיימים להחריף את הצעדים. "פערי השכר הם בלתי נתפסים"

עובדי הכור הגרעיני שליד דימונה פתחו היום בעיצומים, בצעד הנחשב לנדיר. העובדים חסמו את כביש הגישה לכור ואינם מאפשרים כניסת קבלנים, ספקים, עובדים חיצוניים ונותני שירותים לוגיסטיים, והם מאיימים להחריף בהדרגה את צעדיהם עד כדי שביתה כללית, במסגרת מאבקם לשיפור תנאי העסקתם.

נציג ההסתדרות יצחק שטיינר, שאישר לעובדים להכריז על סכסוך עבודה ותומך בפעולות המחאה שלהם, אמר שעילת המאבק בו פתחו עובדי הכור היא אי היענות משרד האוצר לדרישת העובדים לקבל תוספת שכר משמעותית, שתשווה את תנאי שכרם לאלה הניתנים לעובדי המחקר במערכת הביטחון. "בין עובדי הכור לבין עובדי המחקר קיים פער שכר של 80%, שאינו מוצדק לנוכח ההשקעה העצומה מצד העובדים הנדרשת", אמר שטיינר.

ועד עובדי הכור בדימונה, בראשות שלום שלמה, שיגר באחרונה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו נאמר, בין היתר: ”אנו על סיפה של שביתה שכמוה לא היתה בכור מעולם. עובדינו הם מהמעולים, הנאמנים והמסורים שיש. משקיעים את הלב ואת הנשמה למען עבודה חשובה וייחודית. מי כמוך יודע כמה קשה ומסוכן לעבוד אצלנו, אך יהיה קשה לשכנע אותנו להמשיך לעבוד באותה דרך ובאותו להט. פערי השכר לרעתנו הם בלתי נתפסים ומבחינתנו גם בלתי אנושיים".

"הצעדים לא ייפגעו בבטיחות הכור"

בתגובה אמר הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אילן לוין: "אנו במשא ומתן עם ועד עובדי הכור, בהשתתפות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן. אנו מוכנים להגיע לפשרה עם הוועד ולפיה נלך לקראת העובדים בנושא תוספת השכר. בתמורה אנו דורשים שינויים מבניים, ובין היתר שתגדל הגמישות הניהולית שבידי הנהלת הכור, באופן שתוכל לפטר עובדים בלא שתהיה נתונה בעניין זה ללחצים מצד הוועד. אנו גם רוצים שעובדי הכור ייחשבו לעובדי מדינה לכל דבר, אך טרם הגענו להסכמות בנושאים אלה עם הוועד".

מהוועדה לאנרגיה אטומית נמסר שעיצומים העובדים הם למעשה עבודה במתכונת שבת. לדברי הוועדה צעדי העובדים לא יפגעו בתפעול הכור או בבטיחות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully