וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת התייקרות מוצרי המזון תיארך 4 חודשים

27.6.2011 / 17:29

שר האוצר ושר התמ"ת סיכמו כי ימונה צוות לבחינת התייקרות מוצרי המזון. ראשית תתמקד הוועדה בפתרון משבר החלב, ותוך ארבעה חודשים תגיש המלצות מלאות לגבי כל המוצרים

שר התמ"ת שלום שמחון, ושר האוצר יובל שטייניץ חתמו היום על כתב מינוי לוועדה אשר תבחן את רמת התחרות בשוק מוצרי המזון בכלל, ובמשק החלב בפרט. הוועדה תשלים את עבודתה ותגיש את המלצותיה בתוך ארבעה חודשים.

במסגרת הדיונים המקצועיים שקיימו משרדי הממשלה בשבוע שעבר בנוגע לעליית המחירים במשק, עלה הצורך בבדיקה יסודית ומעמיקה של משק המזון כולו. על פי נתוני הלמ"ס, למעלה מ-16% מהוצאות משק הבית בישראל הן על מוצרי מזון, למעלה מ-60% מהוצאה זו מתבצעת ברשתות השיווק הגדולות. מוצרי החלב לבדם מהווים כ-2.2% מסל התצרוכת של משק הבית הישראלי כאשר חלקם נחשבים כמוצרי יסוד.

"הוועדה תאתר כשלי שוק המונעים הגברת תחרות"

הוועדה תפעל במטרה לבחון את השווקים השונים בתחום המזון, ובמסגרת זו את מקטעי הייצור, חסמי היבוא, ההפצה והשיווק לצרכן, לרבות באמצעות רשתות המזון. ניתוח זה ייעשה תוך התייחסות להשוואה למדינות אחרות.

על פי משרד התמ"ת, "הוועדה תפעל לאתר כשלי שוק המונעים הגברת תחרות וירידת מחירים בשווקי המוצרים, לרבות חסמים להגברת היבוא בתחום. במסגרת זו הצוות מתבקש להתייחס לרמת הריכוזיות בענפים השונים ולחסמי הכניסה למתחרים".

כיו"ר הוועדה ישמש מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, אשר ערך היום ישיבה נוספת עם נציגי מועצת החלב, החקלאים, המחלבות ורשתות השיווק. הצוות יגיש המלצותיו לפעולה מיידית לפתרון עליית המחירים במשק החלב בתוך כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully