וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם לציפיות: פישר הותיר את הריבית ללא שינוי

ואדים סבידרסקי

27.6.2011 / 17:33

על פי תחזיות הכלכלנים, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, החליט להותיר את הריבית לחודש יולי ברמה של 3.25%, לאחר העלאה של 0.25% בחודש שעבר. "הריבית תעלה ב-4.1% בעוד שנה"

בנק ישראל הותיר את הריבית במשק לחודש יולי ללא שינוי ברמה של 3.25% וזאת לאחר העלאה של 0.25% בחודש הקודם. הפעם הושג קונסנזוס מלא של הכלכלנים אשר העריכו כי הריבית תישאר ללא השינוי, כך עלה מסקר אשר ערכה ספקית מידע פיננסי, בלומברג, בקרב 24 כלכלנים מקומיים וזרים.

גם עליית המדד המחירים לצרכן בחודש מאי של 0.5% תאמה לציפיות הכלכלנים והשוק ומהווה הגורם הדומיננטי בהחלטת בנק ישראל לגבי גובה הריבית במשק ככלי לדיכוי לחצים אינפלציוניים. מדד המחירים לצרכן עלה מתחילת השנה ב-1.8% וב-12 החודשים האחרונים מסתכמת האינפלציה ב-4.1%. על פי המגמה לתקופה זו, הגיע קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכןל-3.9% - גבוה מהגבול העליון של יעד יציבות המחירים הממשלתי - 3%. הבנק כבר הודיע כי הוא חותר להעלאת ריבית על מנת להשיב את רמתה לתחום ה"נורמלי."

הערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל היא להעלאה הדרגתית של הריבית ל-%4.1 בעוד שנה. בבנק חוזרים על ההודעה מהחודשים האחרונים לפיה ההחלטה להותיר את הריבית לחודש יולי ברמה של 3.25% עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

קצב עליית הריבית אינו קבוע, אלא תלוי בסביבת האינפלציה, הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully