וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות שערים

שלי אפלברג

27.6.2011 / 17:44

המסחר נחתם בעליות לאחר שהתנהל ביציבות, כאשר מדד ת"א 25 שורד מעל 1,200 נקודות עם עלייה של 0.6%. מדד הנדל"ן זינק ב-1%, ומדד הביטוח הפתיע עם הקפיצה הגדולה ביותר של 3.8%

המסחר בת"א התנהל היום ביציבות ולבסוף סגר בעליות שערים של עד 0.7% לאור ההודעה של סרקוזי בצרפת על כך שהבנקים הצרפתיים הסכימו לגלגל חובותיה של יוון. מדד ת"א 25 שורד מעל 1,200 נקודות, עם עלייה של 0.6% וסיכם את היום על 1,209 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף 0.7% וסגר על 1,095 נקודות, מדד הבנקים התחזק ב-1.6, ומדד הנדל"ן זינק ב-1%. מדד הביטוח הפתיע עם הקפיצה הגדולה ביותר בין כל המדדים של 3.8%.

מחזור המסחר מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל - נמוך מהממוצע, אך בהתאם למחזורים בתקופה האחרונה. אחד האנליסטים הבכירים בשוק אמר היום ל-TheMarker כי "הבורסה מושפעת ממכירות של משקיעים זרים, אשר משפיעות על המניות הגדולות".

המסחר התנהל היום על רקע הציפייה להחלטת ריבית חודש יולי של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. הנגיד ימסור את הודעתו ב-17:30. גורם נוסף שהשפיע על המסחר הוא המשך הדיונים וההצבעה על תוכנית הצנע ביוון - וההודעה לקראת סגירת המסחר כי ממשלת צרפת והבנקים הצרפתיים הגיעו להסכמה על הצעה לבצע גלגול לחובות של יוון - שינוי מועדי הפרעון של אג"ח - בתנאים שיהיו נוחים לנושיה. במקביל, המדדים המובילים בארה"ב נסחרים כמעט ללא שינוי בפתיחה.

"אולי תגלית נוספת יכולה להוסיף מומנטום חיובי לשוק"

יניב פגוט, מנהל השקעות מאילון בית השקעות, סבור כי "השוק נלחם על 1,200 הנקודות ולדעתי עומד להפסיד. הרמה תיפרץ מטה או היום או בהמשך השבוע". עוד ציין פגוט כי המחזורים היום ממשיכים להיות דלילים - פחות ממיליארד שקל נכון לשעה זו. "אולי תגלית נוספת בשרה ומירה יכולה להוסיף מומנטום חיובי לשוק, או לחילופין פיתרון ביוון שכרגע אני לא רואה לכך היתכנות מעשית באופק", אמר פגוט.

דניאל רפופורט, מנהל דסק זרים באקסלנס, סבור כי אלו "ימים חשובים לשווקים בארץ ובחו"ל. אירופה חוותה את רצף הירידות הרצוף הארוך ביותר מזה 13 שנה. ובארה"ב, המנתחים הטכניים ערים לכך כי מדד S&P 500 עלול לחדור מטה את רמת התמיכה בממוצע יומי 200".

רפופורט הוסיף כי בתקופה האחרונה הורגשה הפאניקה של המשיקיעים. "ראינו את ההשפעה של המכירות המסיביות בקרנות הנאמנות בארץ בירידות החדות, שחלו במדדים הישראלים". לדבריו, ""השאלה שעומדת כרגע על הפרק היא האם מי שלא מכר עד כה יעצור לחשוב, או שהמכירות ימשיכו להכביד על השוק".

לגבי הפדיונות המסיביים בקרנות הנאמנות, אמר רפופורט כי "המגמה נמשכה גם היום, אך במחזורים יותר נמוכים מהשבוע אשתקד, כך שלעת עתה נראה כי השוק יכול לספוג זאת. אם החוזים העתידיים על המדדים בחו"ל ימשיכו להצביע על עליות שערים אנו אף נסגור בעלייה". .

מדד הנפט והגז בת"א עלה ב-1%

רפופורט הוסיף כי "העצבנות גדולה בקרב המשקיעים, אך היא עדיין מתבטאת במחזורים נמוכים. חלק גדול מהמשקיעים יושבים על הגדר וביניהם הזרים. בימים האחרונים אנו רואים שהזרים שקונים עושים זאת בצורה מאוד סלקטיבית, מתוך אמונה כי מניה ספציפית תתקן את המצב".

רפופורט סיכם כי השוק הישראלי כבר ספג ותימחר את כל אי הוודאות ברקע, ולכן הוא צפוי להתאושש. עם זאת, הוא מדגיש, השוק לא יוכל לעשות זאת ללא עזרה מהמדדים מעבר לים.

לעומתו, פגוט טוען כי הפידיונות בקרנות הנאמנות לא פסקו והכותרות בעיתונים רק יזינו את המגמה. "אני לא רואה איך זה נגמר אלא אם היוונים יגיעו לפיתרון. בינתיים הם לוקחים את הזמן ונותנים לשוק להוציא את 'המוגלה'".

שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר ב-DBM, טוען כי השוק בישראל שילם למפרע את מחיר הצפי לפרעות בעולם. לדעתו, העליות הקלות בשוק מבטאות את מסקנתם של המשקיעים כי הירידות החדות שחלו בשבועות האחרונים ממצות את מצב הקטסטרופה החזויה, בשעה שהנתונים הכלכלים בישראל מצוינים".

עוד הוסיף מאיר כי מניות הנפט והגז מרכזות את עיקר העניין במסחר היום, על רקע פרסומים בנוגע להצעה לאכוף את המס שיוטל על השותפות בלוויתן בעקבות ועדת ששינסקי. על פי ההצעה, צינור באורך של כ-30 ק"מ אשר יחבר בין תמר ללוויתן יאפשר הקלות מס לקידוחי הגז בלוויתן - החברות יטענו בפני רשויות המס כי הגז מגיע מאותו אתר. הפרסום הזניק מדד הנפט והגז בת"א ב-1%. גם היום המשיכה רציו לעלות בעוד ב0.54% לאחר חידוש עבודות הקידוח בלוויתן.

המניות המרכזיות

רגע לפני פרסום הסקרים הסייסמים ברישיונות החיפושים הימיים "שרה" ו"מירה" הצפויים עד סוף השבוע הקרוב, הודיעה אתמול השותפה מודיעין אנרגיה כי בעלי השליטה בה - צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר - רכשו 4.5% נוספים מהכנסות הרישיונות תמורת כמה מיליוני דולרים מידי הגיאולוג דיוויד פיס.

מניית זרח הוסיפה כ-2.78% בשל ההודעה כי גוליבר אנרג'י תחפש אורניום בשטח רישיון "מאיה" של זרח, באיזור ים המלח. גוליבר ירדה ב-0.5%. פאנדטק וכלל תעשיות הודיעו על הסכם למיזוג פדאנדטק עם חברת S1 לפי שווי של 700 מיליון דולר לחברה החדשה.

מניית נקסטקום זינקה ב2% במחזור 490 אלף שקל, גבוה לעומת הממוצע היומי, לאור זכייתה במכרז בשווי 70 מיליון שקל לספק תשתיות תקשורת לצה"ל.

מניית כיל ירדה ב-1.4% במחזור גדול של 193 מיליון שקל, למרות הודעה חיובית על כך שחברה מתחרה, בי.פי.סי, חתמה על חוזה בסין במחיר גבוה יחסית של 470 דולר לטונה. פגוט: "נראה כי סיפור קציר ים המלח בו רוצים לחייב את כיל לשלם וסיורו היום של ראש הממשלה משפיע על המניה".

מניית בריינסוויי נסחרה בעלייה של 5.2% במחזור ער של 5.3 מיליון שקל, על רקע הודעתה כי קיבלה אישור IRB לביצוע ניסוי בבני אדם הסובלים מהשמנת יתר.

הערכות בשוק הן כי נוחי דנקנר צפוי למכור מניות סלקום למשקיעים זרים, כך מסר ל-TheMarker אנליסט בכיר בשוק ההון. מניית סלקום מושפעת מהשמועות עם ירידה של 1% , אשר ממשיכה את מגמת הירידות בענף התקשורת בתקופה האחרונה.עוד הוסיף האנליסט כי "דסק"ש, החברה האם המחזיקה בסלקום, זקוקה למזומנים מכיוון שהחברות הבנות לא מייצרות מספיק כסף, ולכן כנראה נוחי משחרר מניות לשוק".

מניות חברות הביטוח מגדל (3.1%), כלל ביטוח (3.3%) והפניקס (4%), הובילות את העליות במדד ת"א 100. לטענת פגוט, ככל הנראה גורמים בשוק לקחו פוזיציה על המניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully