וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה: מספר האנטנות הסלולריות יוקטן ביותר מ-50%

אמיתי זיו

28.6.2011 / 9:46

אם ייתקבלו המלצות הצוות הבין-משרדי הבוחן את תשתית הסלולר צפוי מספר אתרי האנטנות הסלולריות בארץ לרדת ל-3,000 במקום 7,500. החברות יחויבו לחלוק אתרים

צוות בין-משרדי מיוחד מסיים בימים אלה את עבודתו בנושא שיתוף אתרי הסלולר. הצוות צפוי להביא את המלצותיו כהצעת חוק ממשלתית, ואם הן יתקבלו, תוך כמה שנים יקטן מספר אתרי אנטנות הסלולר בישראל ביותר מ-50%: מ-7,500 אתרי אנטנות כיום ל-3,000 אתרים.

הרפורמה הגדולה בתחום תשתיות הסלולר נוסחה על ידי הצוות המיוחד שבראשו ישב עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת ובו חברים נציגים ממשרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר והרשות להגבלים עסקיים. הוועדה תגיש למשרדי הממשלה מסמך של תשעה עמודים שעיקרו הוא שכל אתר סלולר שייבנה בישראל יצטרך להיות משותף לכמה חברות סלולר, במקום המצב כיום שבו יש אתר נפרד לכל חברה.

לשיתוף האתרים יתרונות רבים: פגיעה פחותה בנוף, פחות מוקדי קרינה, הורדת עלויות ההקמה לחברות הסלולר וקיצור תהליכי הרישוי וההקמה של אתרים. רפורמת שיתוף האתרים נועדה בעיקר לסייע לחברות הסלולר החדשות בתהליך הקשה של הקמת רשת, שהקושי המרכזי בו הוא קבלת היתר בנייה לאתרים.

רפורמה זו תאפשר לחברות החדשות להקים מוקדי שידור על תרנים קיימים של סלקום, פרטנר ופלאפון. מסיבה זו, רפורמת שיתוף האתרים יחד עם רפורמת הנדידה הפנים-ארצית, נתפשות כרפורמות תומכות למכרז התדרים שהסתיים באחרונה.

כך זה יעבוד: לגבי אתר סלולר חדש, חברת הסלולר שתרצה לבנות אתר חדש תהיה מחויבת להחתים בבקשה שתגיש שתי חברות סלולר נוספות שמוכנות להשתתף באותו אתר, כשאחת מהן צריכה להיות מהמפעילות החדשות. למשל, אם סלקום תרצה להקים אתר חדש, היא תצטרך להחתים את פלאפון ואת מירס על שותפות באתר, והחברות תהיינה שותפות בעלויות ההקמה והתפעול שלו.

לגבי בסיס אתרי הסלולר הקיימים, ייקבע מנגנון שבו כל שנה יישללו מחברות הסלולר היתרים לאתרים הקיימים שלהן, אם הן לא יצליחו לשתף עוד חברות באתר. שלילת ההיתרים תהיה בקצב של 10% מהאתרים בשנה למשך 10 שנים, או 20% מהאתרים בשנה למשך חמש שנים, אך נושא זה עדיין לא הוכרע סופית. בכל מקרה, בתוך כמה שנים, יקטן מספר האנטנות במדינה באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully