וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אל תעבירו עסקים לידיים זרות"

צבי זרחיה

28.6.2011 / 16:51

בכינוס לציון יום כחול לבן בכנסת קרא ריבלין לחברות הישראליות להשאיר את השליטה עליהן בידיין ישראליות. "מחאת הקוטג' חשפה את התהליכים העוברים על השוק הישראלי בעידן הגלובלי"

"אנחנו נקנה כחול-לבן, ואתם תהיו כחול-לבן. אני קורא לכם: אל תעבירו נכסי צאן ברזל של המשק הישראלי לידיים זרות במהירות ובחפזון. נהגו באחריות ובאמון, וגם אם הדבר הכרחי, השתדלו להישאר בעלי השליטה", אמר יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, בכינוס שנערך בכנסת לציון יום כחול-לבן לעידוד התעשיה המקומית.

ריבלין קרא לחברות ישראליות להותיר את השליטה עליהן בידיים ישראליות. לדבריו, "מחאת הקוטג' חשפה בפנינו את אחד התהליכים שעוברים על השוק הישראלי בעידן הגלובלי, בו חברות זרות וקרנות הון גלובליות שקונות חברות ישראליות - מטרתן האמיתית היא מקסום הרווחים בזמן קצר. חברות כאלו נהנות בישראל מהילה של כחול לבן אך מקורותיהן ומטרותיהן הפיננסיות אינם כאלו. הן פועלות בארץ כחברה ישראלית לכל דבר, אך המנהלים וקובעי המדיניות שלהן מפעילים אותה בשלט רחוק, מבירות אירופאיות או ערים אמריקאיות".

ריבלין קרא ליצרנים לעשות מאמץ ולהותיר את השליטה על החברות בידיים ישראליות. "המחויבות לכחול לבן, איננה רק מחויבות צרכנית אלא גם מחויבות יצרנית. היא מטילה אחריות גם עליכם היצרנים, התעשיינים ובעלי ההון".

ריבלין הדגיש, כי "לא ייתכן שנקרא למר ישראלי לקנות כחול לבן, כאשר מרבית ההון על המוצר אותו הוא קונה עובר לקרן זרה, המונעת משיקולי רווח צרים ומתמורה מהירה ומיידית. אל לנו להשתמש בסלוגן קנו כחול לבן כמקדם מכירות בלבד, מבלי להתחייב למכלול הערכים העומד בבסיסו".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, קורא להקים צוות משותף שיבחן את הורדת מחירי המזון שבו ישתתפו נציגי משרד התמ"ת, ההסתדרות, המעסיקים והחקלאים. לדבריו, "כשהסירו מוצרים מפיקוח על המחירים אמרו שפותחים את השוק לתחרות, ובעצם הצרכן משלם את המחיר כי אין תחרות אמיתית. לכן לא צריך לבצע מהלך כוחני כזה או אחר אלא למצוא איזון בין כל הצרכים".

שר התמ"ת שלום שמחון, אמר כי "לעידוד רכישת תוצרת הארץ יש השלכות כלכליות, חברתיות ולאומיות, רכישת כחול לבן תשפר את מצב התעסוקה. תמיכה בתעשייה ישראלית גדולה כקטנה תאפשר צמיחה כלכלית,הרחבת המשק המקומי,צמיחה של עסקים ובעקבותיהם מגוון מוצרים גדול יותר והגברת התחרותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully