וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם הסתיים בעליות חדות

28.6.2011 / 17:27

יום המסחר התחיל בהתנהלות איטית אך לקראת סיום המסחר זינקו המדדים. ת"א 25 עלה ב-1.3% ואילו ת"א 100 הוסיף 1.5% לערכו

מה שהחל כיום מסחר מנומנם, כשהמדדים נסחרים ביציבות עד עליות קלות, הסתיים בהסתערות השוורים על בורסת תל אביב. מה שנתן את הטון לאורך שעות היום היו האירועים באירופה וביוון, לצד החלטתו של בנק ישראל אמש להותיר את הריבית ברמה של 3.25%. המגמה החיובית שנרשמה אמש בוול סטריט, תמכה אף היא במדדים.

לקראת הנעילה, החלו המדדים לעלות בחדות, בהובלת מניות הבנקים והביטוח: בסיכום יומי מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% ומדד ת"א 100 הוסיף 1.5%. מדד מניות הנדל"ן התחזק ב-1.4%. לעומתם, בלט מדד מניות התקשורת שננעל בירידות של 0.4%, בהובלת מניית סלקום שריכזה היום את נפח המסחר הגבוה בבורסה (450 מיליון שקל) ואיבדה קרוב ל-4%.

מניות הפיננסים, שירדו בימי המסחר האחרונים בחדות עקב החשש לאיתנותם של הבנקים הגדולים באירופה, שבו היום להתאושש, וזאת על רקע ההמלצה למניות הבנקים שהוציאה מחלקת הברוקראז' בדש. בסיכום יומי עלה מדד הבנקים ב-2.3%. מניות לאומי והפועלים בלטו בעליות חדות של 2.7% ו-2.3% בהתאמה במחזורים גבוהים. מדד מניות הביטוח זינק ב-3.3%, לאחר שהוסיף אתמול 3.8%.

האנליסט מאיר סלייטר מדש ברוקראז' טען היום, כי "הפוטנציאל הגדול ביותר בבורסה נמצא בבנקים", וגם כי "יש להכניסם במשקל יתר בכל תיק השקעות". בהתייחסו למניית לאומי, ציין סלייטר כי "המחיר הנוכחי שלהבנק מהווה נקודת כניסה נוחה". לאור זאת, העלה סלייטר את המלצתו למניית לאומי ל"תשואת יתר", במחיר יעד של 18 שקל. גם מניית הפועלים זכתה להמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 19 שקל.

גם בשוק הסולידי נרשמו עליות. מדדי איגרות החוב הקונצרניות, תל בונד 20, 40 ו-60 עלו בעד 0.2%. מתחילת החודש מסכמים המדדים ירידה של עד 0.7%. בשוק איגרות החוב הממשלתיות לא נרשמה מגמה ברורה. איגרת חוב מסוג שחר (לא צמודה ובריבית קבועה) לפדיון בינואר 2022 נסחרה בירידה של 0.1%, כשהתשואה עליה הגיעה ל-5.27% ברוטו.

אתמול הותיר בנק ישראל את הריבית במשק לחודש יולי ללא שינוי ברמה של 3.25% לאחר העלאה של 0.25% בחודש הקודם. הפעם ההחלטה תאמה לקונסנזוס הכלכלנים, אשר העריכו כי הריבית תישאר ללא שינוי. הערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל היא להעלאה הדרגתית של הריבית ל-4.1% בעוד שנה.

בצל האירועים ביוון

המסחר באחד העם - בדומה לשאר בורסות העולם - המשיך גם היום להתנהל עלרקע האירועים ביוון. ממשלת יוון תנסה לאשר השבוע סבב חדש של מהלכי צנע להם מתנגד הציבור, במטרה להיות זכאית לקבל את מנת ההלוואה הבאה שהיא אמורה לקבל במסגרת החילוץ ולהימנע מחדלות פירעון. יוון קיבלה כבר חבילת חילוץ של 110 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי במאי 2010, אולם עתה זקוקה לחילוץ נוסף בגודל דומה כדי לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות עד 2014.

בתוך כך נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אישר אתמול את הדיווחים לפיהם ממשל תצרפת והבנקים במדינה הגיעו להסכמה על הצעה לבצע גלגול לחובות של יוון (שינוי מועדי הפרעון של אג"ח) בתנאים שיהיו נוחים לנושיה. בכירים באיחוד האירופי יחד עם בנקאים אירופיים דנו אתמול בפגישה ברומא בתוכנית שהוצעה.

אורי גרינפלד מנהל מחלקת מאקרו בפסגות, ציין הבוקר כי "התוכנית אמנם מסירה את המחסום בפני אישור התוכנית על ידי ממשלות האיחוד, אך היא לא פותרת במאומה את בעיית החוב היווני, אלא רק דוחה אותה לעתיד הרחוק". לדבריו, לצעד יש ריח חזק של ללכת בלי ולהרגיש עם. "זהו הסדר חובות לכל דבר וברור שהוא התקבל במשותף ולא בנפרד מול כל אחד מהבנקים", אמר גרינפלד.

במקביל לאירועים המדיניים, מאות אזרחים יוונים הפגינו מול האקרופוליס באתונה, כשהם מחזיקים שלטי ענק וקוראים למתקפה נגד תוכנית הצנע, שבאישורה החל לדון אתמול הפרלמנט היווני. ההפגנה של איגוד העובדים הקומוניסטי "פיים" החלה זמן קצר לפני תחילת הדיון בתוכנית הצנע. "לאנשים יש כוח ואסור להם להיכנע. ארגנו מתקפת נגד", נכתב באנגלית וביוונית על שלטי הענק.

הבית הלבן הודיע אתמול כי הוא מבקש לגייס 600 מיליארד דולר בהכנסות ממסים חדשים, וביטולן של הטבות לחברות, במסגרת מאמציו לצמצם את הגירעון ולהעלות את תקרת החוב של ארה"ב. על אף התנגדות הרפובליקאים, הבית הלבן אמר כי הוא מלא ביטחון בכך שניתן יהיה להגיע לעסקה "משמעותית" עם הרפובליקאים.

מניות בולטות במסחר

דסק"ש , אחת מזרועות האחזקה של קבוצת אי.די.בי מכרה 5% ממניות סלקום תמורת כחצי מיליארד שקל. המכירה התבצעה במחיר של 92 שקל למניה - מעט נמוך ממחירה הנוכחי שעומד על 92.8 שקל, ובהשוואה למחיר של 96 שקל בתחילת יום המסחר.

דויטשה בנק , מפיץ המניות, רכש בתחילה נתח מניות של 3.3% תמורת 300 מיליון שקל. לאחר מכן בעקבות ביקושי יתר שנרשמו בהפצה, הבנק מימש אופציה שניתנה לו בעסקה ורכש 1.7 מיליון מניות נוספות תמורת 176 מיליון שקל. בסך הכל, דיסקונט השקעות צפויה לרשום רווח של 456 מיליון שקל כתוצאה ממכירת המניות.

חברת אל על מנהלת מגעים ראשונים עם אי.די.בי לרכישת חברת התעופה ישראייר, מהחברה הבת אי.די.בי תיירות. בענף התעופה העריכו כי רכישה אפשרית של ישראייר על ידי אל על, נועדה לענות על הפסקת פעילותה של סאן דור - החברה הבת של אל על לטיסות שכר, מ-1 באפריל על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א); זאת לאחר שלא עמדה בתנאי רישיון ההפעלה, כמו לדוגמה שני מטוסים בבעלותה המלאה וצוותי אוויר עצמאים.

עוד בקבוצת אי.די.בי: פאנדטק , שבשליטת כלל תעשיות , תתמזג עם חברת S1 Corporation האמריקאית בעסקת החלפת מניות. שווי החברה הממוזגת יעמוד על 700 מיליון דולר. כלל תעשיות, המחזיקה בכ-59% מהחברה, צפויה לרשום רווח של 260 מיליון שקל כתוצאה מהמיזוג.

רגע לפני פרסום הסקרים הסייסמים ברישיונות החיפושים הימיים "שרה" ו"מירה" הצפויים עד סוף השבוע הקרוב, הודיעה אתמול השותפה מודיעין אנרגיה כי בעלי השליטה בה - צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר - רכשו 4.5% נוספים מהכנסות הרישיונות תמורת כמה מיליוני דולרים מידי הגיאולוג דיווידפיס. מניית זרח הוסיפה אתמול 2.78% בשל ההודעה כי גוליבר אנרג'י תחפש אורניום בשטח רישיון "מאיה" של זרח, באיזור ים המלח.

עופר אליהו, בנו של שלמה אליהו, נבחר ליו"ר איגוד חברות הביטוח במקומו של גדעון המבורגר המכהן בתפקיד כ-7 שנים. אליהו נבחר לתפקיד על ידי איגוד חברות הביטוח של כל החברות הפועלות בתחומי הביטוח הכללי וביטוחי הבריאות. חברות בו 5 חברות הביטוח הגדולות - מגדל ,כלל, הראל, הפניקס ומנורה מבטחים לצד חברות בת שלהן הפועלות בתחומים הללו.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully