וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר היום בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

28.6.2011 / 23:28

ההצבעה הצפויה בפרלמנט היווני על תוכנית הצנע הביאה לעליות שערים, דאו ג'ונס הוסיף 1.2%, מדד S&P500 עלה ב-1.3%, נאסד"ק הוסיף 1.55%; סלקום איבדה 4.3% על רקע הפצת מניותיה

המסחר בוול סטריט נחתם היום (שלישי) בעליות שערים בציפייה להצבעה בפרלמנט היווני על תוכנית הצנע, ועל רקע נתונים מעודדים משוק הנדל"ן, שהצביעו על התאוששות המחירים והביקושים בענף. רמת ביטחון הצרכן האמריקאי הנמוכה מהצפוי, שנרשמה על רקע הרעה במצב התעסוקה בארה"ב, לא הצליחה לבלום את המגמה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2% ונסגר ברמת ה-12,188 נקודות. מדד S&P500 עלה ב-1.3% , לרמה של 1,296 נקודות ומדד נאסד"ק הוסיף 1.55% לרמה של 2,729 נקודות. מחירי אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדו והתשואה עליהן עלתה ל-3.03%.

"הסדר חובות יוון בשנה הקרובה"

"אנו סבורים כי ההרחבה הכמותית השלישית בארה"ב, בצורה זו או אחרת, צפויה במחצית השנה השנייה, זאת לאחר נתוני תמ"ג מאכזבים ברבעון השני", אמר היום ביל גריינר, נשיא Scout Investments, בראיון לרשת CNBC. "הלחץ הפוליטי על הבנק הפדרלי צפוי להתגבר, והוא יידרש לבצע צעדים מסוימים. במקביל, אנו מצפים לפתרון מסוים לבעיית יוון במהלך 12 החודשים הקרובים. הגורמים הללו יובילו למגמה חיוביות בשוק המניות. רמת 1,300 נקודות למדד S&P500 לקראת סוף 2011 היא יעד ריאלי לחלוטין".

"חדלות פירעון של יוון אינה בלתי נמנעת, אבל היא נהפכה לסבירה יותר באופן משמעותי. היסטורית, 60% מהאג"ח הממשלתיות המדורגות CCC הגיעו לחדלות פירעון בתוך 3 שנים. נוכח ההיקף הגדול של אג"ח ממשלתיות שייפרעו בין 2011 ל-2014 והקשיים הגוברים ביישום תוכניותיה של ממשלת יוון - אנו מעריכים כי ייתכן הסדר בחובותיה של יוון בקרוב, אולי כבר ב-12 החודשים הקרובים", אמר מוריץ קריימר, ראש חטיבת דירוגי האג"ח הממשלתיות ב-S&P ל-TheMarker.

בזירת המקרו האמריקאית, רשמו מחירי הבתים בארה"ב בחודש אפריל עלייה חודשית ראשונה זה שמונה חודשים, מה שעשוי להצביע על התאוששות איטית של שוק הדיור האמריקאי. עם זאת, בחישוב שנתי המחירים נמצאים בירידה. מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב עלו ב-0.7% באפריל לעומת החודש הקודם, כך עולה ממדד סטנדרד אנד פור'ס/קייס-שילר שפורסם היום. בהשוואה לאפריל שעבר, ירדו המחירים ב-4% - השיעור החד ביותר זה 17 חודשים. הנתונים היו בהתאם לתחזיות האנליסטים.

נוסף על כך, התפרסם היום מדד אמון הצרכן האמריקאי לחודש יוני שהצביע על ירידה לרמת 58.5 נקודות האחוז. קונסנזוס הכלכלנים צפה כי ביטחון הצרכן יציג שיפור והמדד יעלה מ-60.8 נקודות האחוז בחודש מאי ל-62 נקודות האחוז ביוני. לפני כחודש, רשם ביטחון הצרכן האמריקאי הרעה חדה כאשר המדד ירד ב-5.2 נקודות האחוז לרמתו הנמוכה זה 6 חודשים, זאת בשל אי הוודאות הגוברת בשווקים לגבי מצבה של כללכת אירופה וחשש המהאטה בארה"ב עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully