וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר בקריית שמונה: "המחירים גבוהים מדי"

29.6.2011 / 9:38

"כולם צריכים להירתם כדי להוריד את המחירים של מספר מוצרי יסוד" טען איש העסקים נוחי דנקנר והכעיס את שר האוצר יובל שטייניץ. "מוטב שאנשי עסקים לא יתנו עצות לממשלה"

"יש עכשיו את עניין הקוטג', וזה לחלוטין נכון שהמחיר שלו גבוה מדי. אבל לא מדובר רק בקוטג'. הדבר נכון גם לגבי מוצרים בסיסיים נוספים, שמחיריהם גבוהים מדי", אמר היום נוחי דנקנר בסיור שערך בקריית שמונה. "אני חושב שכולם צריכים להירתם כדי להוריד את המחירים של מספר מוצרי יסוד: הממשלה באמצעות הורדה מסוימת בשיעור המע"מ, היצרנים בהורדת מחירי המוצרים שלהם, ורשתות השיווק והקמעונאים בהורדת המרווחים. צריך להחליט על עשרה, או שנים עשר, או חמישה עשר, או אפילו עשרים מוצרים בסיסיים - ולפעול ביחד כדי שהמחירים שלהם יירדו בסדר גודל של 20 עד 30 אחוזים ,"הוסיף דנקנר, בעלי קבוצת אי.די.בי המחזיקה ברשת המזון שופרסל.

"אני מעריך את נוחי דנקנר, אך מוטב שאנשי עסקים לא יתנו עצות לממשלה", כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ. שטייניץ אמר את הדברים לערוץ 2 במהלך סיור ברמת הגולן, שם עמד לקבל את תואר יקיר רמת הגולן.

דברים אלו נאמרים על רקע המחאה שהחלה עם פתיחת הקבוצה בפייסבוק הקוראת לחרם על הקוטג' וכעת מתרחבת למחאה על כלל מעדני החלב. הקבוצה מונה כבר 106 אלף איש, ובכוונתה להחרים את המעדנים של חברות החלב השונות.

קודם לכן, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין קרא לחברות ישראליות להותיר את השליטה עליהן בידיים ישראליות. לדבריו, "חברות כאלו נהנות בישראל מהילה של כחול לבן אך מקורותיהן ומטרותיהן הפיננסיות אינם כאלו. הן פועלות בארץ כחברה ישראלית לכל דבר, אך המנהלים וקובעי המדיניות שלהן מפעילים אותה בשלט רחוק, מבירות אירופאיות או ערים אמריקאיות".

במקביל, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, קרא היום להקים צוות משותף שיבחן את הורדת מחירי המזון שבו ישתתפו נציגי משרד התמ"ת, ההסתדרות, המעסיקים והחקלאים. לדבריו, "כשהסירו מוצרים מפיקוח על המחירים אמרו שפותחים את השוק לתחרות, ובעצם הצרכן משלם את המחיר כי אין תחרות אמיתית".

בתוך כך, הבוקר פורסם ב-TheMarker כי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, שוקל לזמן לפגישה את יו"ר תנובה זהבית כהן, ואת יו"ר קבוצת שטראוס עפרה שטראוס. "אם הנושא נוגע לציבור - אזי הכל פתוח בפני הביקורת", אמר המבקר. תנובה ושטראוס אינן כפופות למוסד מבקר המדינה, אך במשרד המבקר אומרים כי הופעותיהן של כהן ושטראוס בפני המבקר יוכלו לשפוך אור על התייקרות גבינת הקוטג' ופיקוח המדינה על מחירי המזון.

אתמול הודיעו שר התמ"ת שלום שמחון, ושר האוצר יובל שטייניץ על הקמת וועדה אשר תבחן את רמת התחרות בשוק מוצרי המזון בכלל ובמשק החלב בפרט. לפי משרד התמ"ת, הוועדה תשלים את עבודתה ותגיש את המלצותיה בתוך 4 חודשים, ובמידה שתידרש ארכה תגיש הוועדה דו"ח ביניים במועד זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully