וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התמ"ת: "ניתן להוריד את מחירי מוצרי המזון"

אורה קורן

29.6.2011 / 10:19

בכנס שערכה התאחדות התעשיינים ודלויט בריטמן אלמגור זהר אמר שלום שמחון כי הוועדה שגיבש הונחתה לגבש תשתית שתאפשר הורדת מחירים בשוק המזון. "לא נכון לא לקבל עצות מבעלי הון"

שר התמ"ת, שלום שמחון, מעריך כי ניתן להוזיל את מוצרי המזון בשיעור של 7%-10% ואת מוצרי החלב בשיעורים גבוהים יותר. שמחון אמר את הדברים בכנס שערכה התאחדות התעשיינים ודלויט בריטמן אלמגור זהר בנושא חוק עידוד השקעות הון.

"סדר היום הלאומי נוגע לשילוב המעניין שבין תעשיה להון. אנחנו לומדים מושגים חדשים של קרנות זרות, והמלצות של בעלי הון על ריכוזיות. האזרח הישראלי נמצא בקורס מרוכז של מבוא לכלכלה", אמר שמחון.

"אני רוצה לעשות סדר בדברים, כדי שלא יובן שאייפקס או נוחי דנקנר הן מילים גסות. צריך לטפל בבעיית הריכוזיות. לנסות לחשוב שדנקנר אינו אזרח הארץ והשקעותיו בפריפריה חשובות, לומר שאייפקס לא תרמה לכלכלה בבזק, תנובה ופסגות - הרבה כסף זר להשקעה - זה נסיון לשפוך את התינוק עם המים", הוסיף.

שמחון ציין כי כל נסיון לחשוב שצריך להכניס את בעלי ההון לצינוק ולא לקבל מהם עצות, לא נכון. "אין סיבה שלא לבחון כל רעיון שיש בו הגיון. הרעיון להוריד מע"מ על שירותים חיוניים, כמו תחבורה תרופות ותשתיות אחרות לצד מזון, הוא נכון מאוד. צריך להחיל את זה על מספר ממוקד של מוצרים. זה יעשה הרבה מאוד שכל בשוק המזון ויאפשר לעזור לאוכלוסיות חלשות", אמר שמחון.

לדבריו, צריך לאפשר לוועדה שהוקמה לעבוד ולגבש הצעה שתשפיע על כל שוק המזון והחלב. "אנחנו מרכזים מאמץ גדול בקוטג', אבל ההנחיה שלי היא להניח תשתית שתאפשר הוזלה משמעותית לרוחב שוק החלב, לא רק לקוטג'. הקוטג' חשוב וצריך לאפשר לצרוך אותו במחיר שווה לכל נפש. המטרה לא ללכת נקודתית. מקווה שנוזיל את כל שוק המזון בסדרי גודל משמעותיים. ניתן להוזיל השוק ברמה של 7%-10%, ולשוק החלב ביותר".

הבוקר קרא מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, לצרכנים לרכוש רק מוצרים שבפיקוח. לדבריו, רשת מגה שבבעלות רבוע כחול, תעודד מכירת מוצרים שנמצאים תחת פיקוח, בהם גבינה צהובה שנמכרת במעדניות במשקל, גבינה לבנה, אשל ועוד.

אתמול הרחיבה קבוצת הפייסבוק "חרם צרכנים על מוצרי מזון", שמונה כבר 106 אלף איש, את המאבק למוצרים נוספים. ראשי הקבוצה קראו לציבור שלא לרכוש מעדני חלב שמחירם גבוה מ-2.9 שקלים ולא לקנות גבינות קשות ארוזות מכיוון שמחירן כמעט כפול מהגבינות הנמכרות במעדניות.

בתוך כל, נוחי דנקנר, בעל השליטה ברשת שופרסל, אמר אתמול כי מחיר הקוטג' גבוה מדי וכי רשתות השיווק והיצרנים צריכים להירתם על מנת להוריד את מחיריהם של כמה מוצרי יסוד ב-20%-30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully