וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר המינימום יעלה ל-4,100 שקלים ביום שישי

חיים ביאור

29.6.2011 / 14:03

ב-1 ביולי, יום שישי הקרוב, יעלה שכר המינימום במשק ב-210 שקלים ויעמוד על 4,100 שקלים. באוקטובר 2012 יעלה השכר שוב ויעמוד על 4,300 שקלים

החל מיום שישי הקרוב, 1 ביולי, יעלה שכר המינימום במשק ל-4,100 שקל. מדובר בעלייה של 210 שקל לעומת שכר המינימום כיום, העומד על 3,890 שקל. עובדים המשתכרים שכר מינימום יקבלו את התשלום בפועל במשכורת חודש יולי, המשולמת בתחילת חודש אוגוסט. בחודש אוקטובר 2012 צפויה העלאה נוספת בשכר המינימום, אשר יגיע לרמה של 4,300 שקל.

העלאת שכר המינימום מתאפשרת בעקבות הסכם קיבוצי עליו חתמו בתחילת השנה יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים (המעסיקים הפרטיים), שרגא ברוש. שר האוצר, יובל שטייניץ, התנגד בתחילה להעלאת שכר המינימום, אולם לאחר שההסתדרות יצאה למאבק ואיימה להכריז על סכסוך עבודה במשק, ובהתערבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטייניץ חזר בו. הממשלה אימצה את ההסכם, כך שהוא חל גם על עובדי המגזר הציבורי, והאוצר העביר בכנסת את החקיקה בעניין העלאת שכר המינימום, שנכנסה לתוקף.

עיני ושטייניץ גם הסכימו כי מהעלאת שכר המינימום ייהנו גם עובדים במגזר הציבורי ששכרם הבסיסי הוא ברמת שכר המינימום או נמוך ממנו, אך שכרם בפועל גבוה משכר המינימום בשל תשלום רכיבים שונים כמו שעות נוספות, כוננויות או שכר עידוד. האוצר התנגד לכך תחילה, אך חזר בו, כך שהעלאת שכר המינימום תחול גם על העובדים החלשים במגזר הציבורי, בנוסף לתוספת המובטחת להם (ולכלל המועסקים במגזר זה), בשיעור של 7.25%, בפריסה לשלוש שנים וחצי, על פי ההסכם בין ההסתדרות והאוצר שנחתם בתחילת נובמבר 2010.

עיני אמר כי "הממשלה הגיעה למסקנה שהעלאת שכר המינימום אינה גורמת לאבטלה, אלא היא כלי להיטיב עם האוכלוסיות החלשות ולצמצום מסוים של הפערים הכלכליים בחברה הישראלית". עיני הוסיף שהוא רואה חשיבות בכך שהעלאת שכר המינימום מיטיבה אף עם מאות אלפי עובדים שאינם מאוגדים בהסתדרות או בארגון עובדים אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully