וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת תל אביב נסגר בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

29.6.2011 / 17:26

על רקע הספקולציות סביב המשבר ביוון ועליות המדדים בעולם עמש עלו גם השערים באחד העם. מדד ת"א 25 הוסיף 0.4% ומדד ת"א 100 עלה ב-0.7%

יום המסחר באחד העם נחתם היום במגמה חיובית תוך עליות שערים אשר התמתנו לקראת הסגירה, על רקע הספקולציות סביב משבר החוב ביוון והעליות בבורסות העולם אמש. מדד ת"א 25 הוסיף 0.4% ומדד ת"א 100 עולה ב-0.7%. מדד מניות הבנקים שינה מגמה במהלך היום ואיבד 0.4%, ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 1.7% לערכו. מחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים מהממוצע והסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל.

מורן צור, מנכ"ל מיטב טרייד נ"ע, סבור כי המתאם בין השוק המקומי לגלובלי אינו מלא עקב הסנטימנט השלילי הנובע מהציפייה להכרזה על מדינה פלסטינית: "זאת הסיבה שהמשקיעים הזרים פשוט לא נמצאים בשוק וניתן לראות זאת במחזורים נמוכים. קשה מאוד לשוק לעלות כשאין מי שיקנה סחורה כרגע".

"הזרים ממתינים להתבהרות התמונה סביב ההכרזה על המדינה הפלסטינית ופועלים באופן מינורי. אתמול, ביום של עליות, נרשמו מחזורים של כ-1.6 מיליארד שקל - מחזור לא דומיננטי בכלל וזה מצביע על ההמתנה בשוק. בימים שלפני כן, נרשמו מחזורים נמוכים עוד יותר - של 800 אלף שקל ושל 1.2 מיליארד שקל. אולם, התמונה יכולה להשתנות אחרי ספטמבר במידה ואירוע זה יסתיים בשקט. אז, ייתכן להיות שנראה גם ראלי של סוף השנה".

סלקום איבדה אתמול 4.5%

בהתייחסו לחלוקת מניות סקטוריאלית, מציין צור כי ענף הבנקים בארץ שונה מאחרים בכך שהוא מושפע יותר ממה שקורה באירופה: "ענף שירותי הבריאות, המועדף כרגע בעולם בגלל הדפנסיביות שלו, כמעט שלא קיים בארץ. סקטור הכימיקלים צפוי לבלוט לטובה. אם יחזרו המשקיעים הזרים לשוק, אז הם יאספו סחורה באופן גורף".

לקראת הסגירה בתל אביב, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחה חיובית תוך עליות שערים עד 0.6%.

הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי, אולי רהן, הזהיר אתמול את חברי הפרלמנט ביוון מפני חדלות פירעון מיידית אם לא יאשרו השבוע את תוכנית הצנע של הממשלה - תנאי הכרחי לקבלת השלב בחבילת הסיוע הבינלאומית למדינה. אתמול נרשמו עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה באתונה במהלך יום של שביתה כללית במדינה.

בזירת המקרו האמריקאית, לא צפויים להתפרסם היום דיווחים מהותיים. איגוד המתווכים הלאומי האמריקאי יפרסם מדד הבתים העומדים למכירה בארה"ב המעיד על המגמות ופעילות בשוק הנדל"ן האמריקאי הסובל מחולשה זה מספר שנים.

מניית שותפות חיפושי נפט, גבעות עולם , יורדת היום בכ-4.2% ובמחזור לא מבוטל של כ-55 מיליון שקל. זאת, לאחר שאמש כינסה מסיבת עיתונאים באתר הקידוח שלה הנקרא "מגד 5". הערכות החברה גרסו כי תתחיל עבודות בקידוחים בבארות מספר 6,7 ו-8 בשנת 2013. גיורא איילנד, היועץ האסטרטגי של השותפות, אמר אמש כי גבעות צפויה להציג תוכנית פיתוח שדה כוללת, במסגרתה צפויה להגיע לפיתוח של כ-40 בארות בשטחיה.

מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין , השותפות העיקריות ברישיונות חיפושי הגז והנפט הימיים "שרה" ו"מירה", ממשיכות לרשום עליות חדות לקראת פרסום תוצאות הסקרים הסייסמים הצפויות בימים הקרובים. תוצאות הסקרים, להם ממתינים המשקיעים כבר כמעט שנה, יעידו על כמה גז ונפט עשויות השותפות למצוא בשטחי הרישיונות, ומה ההסברות למציאתם. בתחילת דצמבר 2010 פירסמה חברת שלדיאלי , שלתוכה צפויה להתמזג מחצית מחברתIPC , השותפה גם היא בשני הרישיונות, כי על פי דו"ח של חברת צ'פמן קיימת הסתברות גיאולוגית של 43% למציאת גז טבעי בהיקף 4.77TCF (טריליון רגל מעוקבת) בשני הרישיונות.

אפי אירופה, שבשליטת אפריקה נכסים , דיווחה אתמול כי חתמה על מזכר הבנות למכירת אחזקותיה (50%) בקניון פאלאס פלורה בפראג, צ'כיה. עם השלמת העסקה צפויה אפי אירופה ליהנות מתזרים נטו (לאחר מס) של כ-22 מיליון יורו. אפי אירופה לא ציינה את זהותה של רוכשת הנכס.

כור הגיעה להסכמות עם בנק הפועלים בנוגע לתנאי האשראי שאותם הבנק מעניק לה ולחברה הבת שלה, מכתשים אגן , לקראת השלמת העסקה למכירת השליטה במכתשים אגן לכמצ'יינה הסינית. ההסכמות שאליהן הגיעה כור, הנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ומשפחות לבנת ומנור, כפופות להשלמת העסקה עד סוף 2011. כחלק מהעסקה למכירת מכתשים כמצ'יינה תעמיד לכור הלוואת נון-ריקורס של 960 מיליון דולר. הבטוחה היחידה בגין ההלוואה הן המניות של מכתשים שייוותרו בידי כור לאחר העסקה (כ-40%).

כן פייט , חברת ביומד המפתחת תרופות למחלות סרטניות ודלקתיות, מקדמת את אחת מתרופות הדגל שלה - CF101 - בהתוויות אופטלמולוגיות. החברה הגישה בקשה למנהל התרופות והמזון האמריקאי ((FDA לקבלת סטטוס "תרופת יתום" עבור תרופה זו לטיפול באובאיטיס וצפויה לקבל אישור בעוד כחודש. לאחר מכן, תתחיל בשלב הניסוי הקליני Phase II.

מניית סלקום איבדה אמש במסחר בוול סטריט כ-4.5% לאחר שדיסקונט השקעות , אחת מזרועות האחזקה של אי.די.בי אחזקות , מכרה 5% ממניות חברת התקשורת תמורת חצי מיליארד שקל. המכירה התבצעה במחיר של 92 שקל למניה - מעט נמוך מהמחיר בו נסחרת כעת שעומד על 92.8 שקל, ובהשוואה למחיר של 96 שקל בתחילת יום המסחר - נמוך ב-4.1%.

לאחר כמה חודשים של מו"מ ובדיקות נאותות כלכליות ורגולטוריות, הודיעו בימים האחרונים בכירי חברת הביטוח הגרמנית טלנקס (Talanx) לקבוצת אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, כי הם מוותרים על רכישת השליטה בחברת הביטוח והפיננסים כלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי - כך נודע ל-TheMarker.

מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין , השותפות העיקריות ברישיונות חיפושי הגז והנפט הימיים "שרה" ו"מירה", ממשיכות לרשום עליות חדות לקראת פרסום תוצאות הסקרים הסייסמים הצפויות בימים הקרובים. תוצאות הסקרים, להם ממתינים המשקיעים כבר כמעט שנה, יעידו על כמות הגז והנפט שעשויות השותפות למצוא בשטחי הרישיונות, ועל ההסברות למציאתם. בתחילת דצמבר 2010 פירסמה חברת שלדיאלי , שלתוכה צפויה להתמזג מחצית מחברת IPC, השותפה גם היא בשני הרישיונות, כי על פי דו"ח של חברת צ'פמן קיימת הסתברות גיאולוגית של 43% למציאת גז טבעי בהיקף 4.77 TCF (טריליון רגל מעוקבת) בשני הרישיונות.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully