וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרה תכריז על היקף הגז בקידוחים מירה ושרה

ליאור זנו

30.6.2011 / 8:22

היום במסיבת עיתונאים תדווח הכשרה אנרגיה על ההסתברות למציאת גז או נפט ברישיונות "שרה" ו"מירה". ההערכות הן שהיקף מאגרי הגז עומדים על כ-6 טריליון רגל מעוקב (TCF)

המשקיעים ברישיונות חיפושי הגז והנפט הימיים "שרה" ו"מירה" מחכים כבר כשנה לפרסום תוצאות הסקרים הסייסמים התלת-מימדיים שנערכו בהם, ויעידו באופן רשמי מהי ההסתברות למציאת גז או נפט ובאיזה היקף. הבוקר מכנסת הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי, השותפה המרכזית ברישיונות, מסיבת עיתונאים, בה תכריז על התוצאות.

רישיונות שרה ומירה נמצאים בים העמוק, 40 ק"מ מערבית לחדרה וסמוכים לתמר ודלית. הסקרים הסיסמיים אמנם בוצעו כבר לפני שנתיים, אך בשנה וחצי האחרונות החליפו הרישיונות ידיים, התוצאות נשלחו לחברת NSAI לעיבוד מחדש, ופרסום הסקרים הסופי נדחה שוב ושוב. אף על פי שתוצאות חלקיות של הסקרים כבר פורסמו בעבר, הכוללות היקפים והסתברויות, ואסדת הקידוח כבר הוזמנה - המשקיעים אינם מוותרים על ספקולציות לקראת הפרסום הרשמי הצפוי.

במארס 2010 רכשו מודיעין והכשרת היישוב של עופר נמרודי את מרבית הזכויות ברישיונות תמורת 16.1 מיליון דולר בעסקה סבוכה שכללה שותפים רבים שדרשו נתחים מהרישיונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרישיונות שרה ומירה ממוקמים 40 קילומטרים מערבית לחדרה, סמוכים לאסדת הקידוחים תמר 1 ודלית 1/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיום, מחזיקים ברישיונות עמנואל אנרגיה (19.2%), החברה הבת של הכשרה אנרגיה המחזיקה ב-27.3% נוספים, החברה האם הכשרת היישוב (5%), מודיעין (20.5%) אי.די.בי (5%), IPC הקנדית (13.6%) - שחצי ממנה צפוי להתמזג לתוך השלד הבורסאי שלדיאלי, ומפעילת הקידוח GGR 10%.

בסקר הדו-ממדי (2D) שנערך ב-2010 נמצא כי לקידוחים יש פוטנציאל להמצאות של 5-6 TCF(טריליון רגל מעוקבת) גז טבעי במקום. בתחילת דצמבר 2010 פירסמה חברת שלדיאלי , שלתוכה צפויה להתמזג מחצית מחברת IPC השותפה גם היא בשני הרישיונות, כי על פי דו"ח של חברת צ'פמן קיימת הסתברות גיאולוגית של 43% למציאת גז טבעי בהיקף 4.77 TCF(טריליון רגל מעוקבת) בשני הרישיונות. בניגוד לדיווחים דומים ברישיונות ימיים אחרים, צ'פמן פירסמה גם הסתברות מסחרית, בנפרר מההסתברות הגיאולוגית, של 40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully