וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח ממחאת הקוטג': על הפולטיקאים להתחיל להזיע

לאחר הצלחת המאבק הצרכני, ד"ר בוקסר סבור שעידן החלם בכלכלה הישראלית עומד להסתיים, וכי על הפוליטיקאים להפנים שאין להם בוחרים אחרים, וכי מעתה הציבור יהיה כלב השמירה של ביצועיהם

קרה משהו במדינת חלם, תושביה התעוררו בוקר אחד וגילו שאין להם כסף בכיסים. חיפשו, חיפשו עד שמצאו שהכיסים מתרוקנים, כי המחירים והמיסים בשמיים ואיש איננו פוצה פה ומצפצף. אנשי חלם התחילו לצפצף, וקצפם יצא על הקוטג' ועל היצרנים ועל הקמעונאים והחקלאים. מה שקורה בשווקים שלנו הוא תוצאה של מדיניות ממשלתית המעודדת לאורך שנים את האוליגרכים ואת בעלי ההון. מעמד הביניים נשחק, שלא נדבר על המעמדות שמתחתיו. איש בממשלתנו המנופחת לא שם עליהם ברצינות.

הבה ונבחן מה בעצם קורה. יש צמיחה, וזה אומר שהמשק בשגשוג. אם המשק בשגשוג, למה האזרחים לא משגשגים? פשוט מאוד - המשק משגשג על חשבונם, על חשבון המיסים העקיפים האדירים שהאזרחים משלמים לאוצר המדינה. השבוע התפרסמו נתונים לפיהם יותר מ-50% מההכנסות באות מהמיסים העקיפים. המשמעות לטווח ארוך: התלות של התקציב במיסים העקיפים תלך ותגדל ומכיוון שכך ימשיכו לחלוב את האזרח הקטן.

הבעיה נעוצה באג'נדה החברתית של הפוליטיקאים שמייצגים אותנו. הם יוצאים, במשך שנים, מנקודת הנחה שלאזרחים אין חוט שדרה, ובהתאם לא מתייחסים אליהם. עושים כמה פעולות "כאילו" (כלשון הגשש החיוור), לפני בחירות, כדי לגרום לאנשי חלם להצביע עבורם, וחמש דקות אחרי הכול נשכח. אנשי חלם מתרשמים עמוקות מיכולת הביטוי של הפוליטיקאים, מהמעמד הרם שאליו הם הגיעו, מהאג'נדה הפוליטית המוצקה שלהם, ומהבעיות הפוליטיות והביטחוניות הגדולות שקיימות לפתחנו.

אין סדר יום חברתי

הכל אכן אמת ויציב, כך אנחנו שוכחים שמגיעות לנו זכויות, ושצריך לעמוד בהבטחות. שוכחים שהפוליטיקאים צריכים לתת דין וחשבון מפורט מה הם עשו בשביל הציבור, ומה לא עשו. מכיוון שאנשי חלם לא דורשים דין וחשבון לכן הפוליטיקאים עסוקים בעיקר בעצמם, דואגים להישרדותם - חלקם נמצא בכלא וחלק אחר לפני משפט, ועולם כמנהגו נוהג. כמה כותרות בעיתונים, רעש תקשורתי והכול חוזר למקומו בשלום, בבחינת הכלבים נובחים והשיירה עוברת.

בכל זאת לפעמים יש עשייה, כמו למשל של השר משה כחלון במשרד התקשורת ובענף הסלולר. מה שעשה ח"כ כחלון היו צריכים לעשות הפוליטיקאים כבר 30 שנה. בגלל זה כשכחלון עשה כולם מתפלאים. בטח מתפלאים, כי אזרח לא מצפה במדינת חלם שיעשו בשבילו דברים הרי זו הנורמה.
הבחירות הבאות יהיו שונות

ספרו, אנשי חלם, מהם הקריטריונים שהנחו אתכם כאשר נתתם לפוליטיקאים קול בקלפי? ראשית, אני מניח שאם אתם שונאים מישהו, אז צריך להצביע ליריב שלו - לא חשובות יכולותיו, כישוריו, או פעילויותיו בעבר למען הציבור. שנית אתם בוודאי מצביעים למי שמייצג את הקו הפוליטי שלכם. אתם רואים מה קורה עם קו פוליטי בשנים האחרונות. הכול מתהפך ושום דבר לא דומה למה שהובטח. האם ביקשתם פעם קבלות על עשיה כלכלית ממשית למענכם? האם קיבלתם? התשובה ידועה - לא.

רבותיי הפוליטיקאים, סיפור חלם נגמר. הצרכנים התעוררו והבינו שעובדים עליהם בעיניים. עידן הפייסבוק והטוויטר בשילוב המחאה הגיע גם לישראל. תתחילו להזיע. הסיפור לא נגמר בקוטג'. האזרחים רואים מה קורה בעולם ומה קורה כאן. תתחילו להכין סדר יום לאומי-חברתי- כלכלי חדש. הבוחרים יהיו כלבי השמירה על הביצועים של הפוליטיקאים. עידן חלם נגמר ומת.

ד"ר ישראל בוקסר, מרצה לשיווק במרכז ללימודים אקדמאיים אור יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully