וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו העובדים הצעירים?

ענת עובדיה

30.6.2011 / 14:20

חברות רבות שהתרגלו להתנפלות של חיילים משוחררים וסטודנטים על כל משרה, מוצאות עצמן נלחמות על העובדים הצעירים, שלא כל כך נלהבים לצאת ולעבוד. "אנחנו בהחלט דור מפונק"

כמעט כל עסק ישמח לשכור חיילים משוחררים או סטודנטים, בידיעה שהאוכלוסייה צעירה זו בדרך כלל מעוניינת לחסוך סכומים גדולים לטיול ארוך או למימון הלימודים, ולפיכך תסכים למשמרות מרובות או לעבודה בחגים ובשבתות. אולם לאחרונה מתברר כי עסקים רבים מוצאים עצמם נלחמים על העובדים הצעירים.

"62% מהעובדים שהצטרפו לרשת מתחילת השנה הינם בגילאי 20-30 ו-17% מהם צעירים מתחת לגיל 20. יחד עם זאת, אנו עדים לתופעה בה הביקוש לעובדים צעירים עולה", סיפר המשנה למנכ"ל סופרפארם, ניצן לביא.

"פתיחה מואצת של רשתות אופנה, בתי קפה וקניונים רבים העלו את מגוון אפשרויות הבחירה של צעירים אשר רוצים להתפרנס ואת הצורך של אותם מקומות להיות אטרקטיביים עבורם", הסביר. לביא הוסיף כי בהתאם לתוצאות מחקר שנערך על מנת להתחקות אחר הרגלי חיפוש העבודה של צעירים, כל סניף מפרסם את המשרות הפנויות שלו באתר האינטרנט של החברה וכן באתרים שקהל היעד שלהם הוא הגולשים הצעירים.

הסבר נוסף להידלדלות בביקוש שאינו תלוי בהיצע במשק עשוי להיות נעוץ בצעירים עצמם. "בני הדור הנוכחי, המכונה 'דור ה-Z', עוזבים את בתי הוריהם בגיל מאוחר יותר מדור קודם, פחות נלהבים לצאת לעבוד וכך מציבים בפנינו אתגר בגיוס עובדים צעירים גדול במיוחד", ציין לביא.

שניים-שלושה ראיונות ביום

על מנת להתמודד עם התופעה, החברות יוצאות במבצעי גיוס נרחבים. חברת AIG לדוגמא, פתחה במבצע "חבר מביא חבר" הכולל הענקת תמריצים לעובדים שיגייסו חבר לעבודה - בין היתר המגייסים מקבלים מענק כספי ואפילו אייפד, ופלח העובדים שמגיע דרך חבריהם לחברה עומד על 20%.

גם בחברת 012 סמייל המנסה לגייס צעירים לשורותיה נעזרים במבצעים דומים, דרך המלצות העובדים שמקבלים צ'ופר על הגיוס, וכן דואגים לתגמל עובדים מצטיינים בטיסות ליעדים אקזוטיים, ואילו סופרפארם מפתה את העובדים הצעירים במסלולי הכשרה וקידום מהיר, והטבות כגון הנחות בקניות בחנות וביטוח שיניים חינם.

"כשחיפשתי עבודה דרך חברת כוח אדם היו לי המון אפשרויות והיו לי בערך שניים-שלושה ראיונות ביום", סיפר אופיר יחיא, בן 22 שעובד כמוקדן ב012 סמייל. "הייתה לי את הזכות לבחור לאן ללכת בגלל שהיה כזה ביקוש גדול. אני עובד בחברה שמונה חודשים, וכל הזמן שומע על מבצעים וגיוסי עובדים. אני בעצמי הבאתי שני חברים וקיבלתי טלוויזיה כצ'ופר".

אופיר הוסיף כי "בהחלט אפשר לומר שאנחנו דור מפונק. יש הרבה צעירים שבוחרים לקחת קצת חופש, בעיקר אחרי השחרור מהצבא, ויש לי חברים שבאמת לוקחים את הזמן ולא עובדים כרגע. אני אישית התחלתי לעבוד שבוע אחרי שהשתחררתי".

"תמיד יש מודעות דרושים בחנות ובאתרי האינטרנט, ותמיד יש ביקוש", הוסיפה עדי רפיד, שעובדת באחד מסניפי סופרפארם בגבעתיים. רפיד סיפרה כי התחילה בתור סטודנטית בגלל הנוחות שבגמישות המשמרות, והמשיכה בעבודה גם אחרי סיום הלימודים בתפקידים שונים. "מבחינת סטודנטים, אני חושבת שמי שיכול להרשות לעצמו ולא מוצא עבודה נוחה שתסתדר עם הלימודים, ההעדפה היא באמת לא לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully