וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הקוטג' ירד - שאר המוצרים נותרו יקרים

עדי דברת מזריץ

3.7.2011 / 9:06

המחירים של מוצרי החלב עלו בחודשיים האחרונים ב-5%-7%, והמבצעים ברשתות השיווק יימשכו כנראה רק עד סוף השבוע. "אם הצליחו להוריד את מחיר הקוטג' - אין סיבה שמחיר הגבינה הלבנה לא יירד"

יצרניות החלב הודיעו ביום רביעי האחרון כי יורידו את מחיר הקוטג', אך מחיריהם של יתר מוצרי החלב לא יירדו. זאת לאחר ששלוש יצרניות החלב - תנובה, שטראוס וטרה - העלו את מחירי מוצרי החלב בחודשיים האחרונים בשיעור של 5%-7%.

מבדיקת TheMarker עולה כי רוב המבצעים של רשתות השיווק בשבועיים האחרונים על קוטג' ומוצרי חלב שונים יימשכו לשבוע הקרוב. לאחר מכן מחיר הקוטג' אמנם יהיה נמוך יותר, אך הצרכנים ככל הנראה ייאלצו לחזור לקנות את מוצרי החלב במחירים הגבוהים הרגילים.

רוב רשתות השיווק, למשל, לא הסתפקו בקוטג' ויצאו במבצעים גם על הגבינה הלבנה ועל מוצרים אחרים. בימים שבשגרה משלמים הצרכנים על 250 גרם גבינה לבנה כ-8 שקלים, אבל בשבועיים האחרונים נהנו ממחיר ממוצע שנע סביב 5 שקלים. ברשת אבא ויקטורי, למשל, החליטו להמשיך את המבצע על הקוטג', שיימכר עד להודעה חדשה במחיר של 4.9 שקלים, אולם מחיר הגבינה הלבנה, שהיה בשבועיים האחרונים 4.98 שקלים, חוזר מהיום להיות 6.8 שקלים.

גבינת קוטג'. עומר מירון
ככל הנראה ייאלצו לחזור לקנות את מוצרי החלב במחירים הגבוהים הרגילים/עומר מירון

ברשתות אחרות יימשכו המבצעים בשבוע הקרוב, אך נכון לרגע זה אין התחייבות להמשך המבצעים לאחר מכן. בקו אופ ישראל, המפעילה את הרשתות מיסטר זול וממן, יצאו במבצע של מוצרי חלב ללא מע"מ לחברי מועדון (מעל סכום של 50 שקלים במיסטר זול ו-100 שקלים בממן). המבצע יועד להסתיים ביום חמישי האחרון אך הוארך עד סוף השבוע הנוכחי.

"נכון שהורידו את מחירי הקוטג', אבל צריך לזכור שהעניין הוא כל מוצרי החלב", אומר רמי מנדל, מנכ"ל קו אופ ישראל. "לכן החלטנו להוריד את המע"מ מכל 400 מוצרי החלב הנמכרים ברשת. ראינו שהקונים מרוצים מאוד מהמבצע ושיש לו ביקוש גבוה, לכן החלטנו להמשיך אותו".

"יש לנו מבצע על הגבינה הלבנה של טרה ב-4.9 שקלים, והוא יימשך עד סוף השבוע", אומר רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה. "עלויות הייצור של הגבינה הלבנה אינן גבוהות מאלה של הקוטג'. אם היצרניות הצליחו להוריד את המחיר של הקוטג' - אין סיבה שמחיר הגבינה לא יירד גם הוא".

בכל הנוגע לקוטג' אומר לוי, "את הקוטג' של שטראוס נמכור ב-4.9 שקלים עד סוף השנה, והקוטג' של תנובה וטרה יהיה במבצע עד שנשב עם הספקים ונראה מתי ייכנס לתוקף המחירון החדש ואיזו הנחה אנחנו מקבלים עליו. בכל מקרה, לא נמכור את הקוטג' ביותר מ-5.49 שקלים לגביע".

גם בשאר הרשתות יימשכו המבצעים, נכון לרגע זה, עד סוף השבוע: רשת כמעט חינם - גבינה וקוטג' ב-4.5 שקלים וקרטון חלב ב-3.9 שקלים. שופרסל - קוטג' ב-5.9 שקלים, שני גביעי גבינה וקוטג' ב-10 שקלים. מגה - גבינה לבנה וקוטג' ב-5.49 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully