וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 6 חודשים - ירידה בייצוא הסחורות

אורה קורן

3.7.2011 / 11:31

על פי מכון הייצוא, בחודשים אפריל-מאי חלה ירידה בייצוא סחורות שהסתכמה ב-7.4 מיליארד דולרים. ייצוא ההיי-טק, ללא תרופות, ירד ב8.3%. "הירידה באה לידי ביטוי בכל הענפים"

לאחר עלייה רצופה ביצוא של כ-5.5% בממוצע בששת החודשים האחרונים, חלה ירידה של כ-3.5% ביצוא הסחורות בחודשים אפריל-מאי, שהסתכמה ב-7.4 מיליארד דולר. הירידה באה לידי ביטוי בכל ענפי הייצוא", כך אמר היום אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא. לדבריו, זוהי הירידה הראשונה שנרשמה בהיקפי היצוא מאז החודשים אוגוסט-ספטמבר 2010, אז ירד היצוא בשיעור של כ-8%.

חפץ ציין כי למרות הירידה בחודשיים האחרונים, לא ניתן לקבוע עדיין שחל שינוי מגמה בייצוא, שכן נתוני היצוא בחודשים אפריל-מאי עדיין גבוהים בכ-5% ביחס להיקפי היצוא בחודשים דצמבר-ינואר, ובכ-10% ביחס להיקפי היצוא בחודשים אוקטובר-נובמבר.

מניתוח שנערך במכון היצוא במחלקה הכלכלית, בראשות שאולי כצנלסון, לגבי נתוני היצוא של חודשים אפריל-מאי 2011 עולה, כי הירידה בהיקפי היצוא בהשוואה לחודשיים הקודמים באה לידי ביטוי בכל ענפי הייצוא.

ירידה של 4% בייצוא ציוד רפואי ומדעי

בענפי ההיי-טק נרשמה ירידה של 3.3%. בניכוי ייצוא התרופות (שעלה בשיעור של כ-16%), חלה ירידה חדה של כ-8.3% בייצוא ההיי טק, לסך של 2.1 מיליארד דולר.
ענף התרופות הינו היחיד מבין ענפי ההיי-טק שרשם עליה בתקופה זו, והוא הסתכם בכ-1.3 מיליארד דולר.

ייצוא ציוד התקשורת, הבקרה, והרפואי מדעי רשם בחודשים אפריל-מאי השנה ירידה של 4% בהשוואה לחודשיים הקודמים, כך גם ייצוא הרכיבים האלקטרונים שירד בשיעור של 4.5% וייצוא כלי הטייס ירד בשיעור חד של כ-30%.

הייצוא בענפי התעשייה המעורבת-עילית ירד בחודשים אפריל-מאי 2011 בשיעור של למעלה מ-10% בהשוואה לחודשיים הקודמים, והוא הסתכם בסך של 2.1 מיליארד דולר. גם הייצוא בענפי התעשייה המעורבת-מסורתית רשם ירידה במהלך אפריל-מאי לעומת חודשיים קודמים בשיעור של 4%, והסתכם ביצוא כולל של 1.2 מיליארד דולר. הייצוא בענפי התעשייה המסורתית נותר ללא שינוי בהשוואה לחודשיים הקודמים, והסתכם בכ 356 מיליון דולר.

מניתוח נתוני הייצוא לפי גושי סחר עולה כי בחודשים אפריל מאי מסתמנת מגמה שלילית ביצוא לארה"ב . סך הייצוא לארה"ב הסתכם בתקופה זו בכ-1.9 מיליארד דולר , ירידה בשיעור של 7% לעומת החודשיים הקודמים.

מנגד נרשמה עלייה של כ-12% בייצוא למדינות האיחוד והוא הסתכם בכ-2.7 מיליארד דולר. בייצוא למדינות אסיה נמשכה מגמת הגידול, ונרשם גידול נוסף של של כ-3% תוך שהוא מסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר. ליתר הארצות נרשמה ירידה חדה של קרוב ל-22%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully