וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים לממשלה: סייעו לאגרקסקו לפני שיהיה מאוחר מדי

עמירם כהן

3.7.2011 / 15:53

כ-150 חקלאים המשווקים תוצרתם באמצעות חברת אגרקסקו הפגינו היום בי-ם, ודרשו מהממשלה להתערב במשבר בו היא נתונה. "אגרקסקו היא העוגן לחקלאות בישראל. בלעדיה, ייפול הענף לכאוס מוחלט"

כ-150 חקלאים המשווקים תוצרת באמצעות אגרקסקו הפגינו הבוקר (ראשון) מול משרד ראש הממשלה בירושלים בקריאה לממשלה לקחת אחריות ולהזרים לחברה לאלתר 8.5 מיליון יורו.

מחר תחליט סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, האם לקבל את בקשת החברה ולהורות על הקפאת ההליכים המשפטיים כנגדה לחודשיים, כדי לאפשר לה להסדיר בתקופת ההקפאה את חובותיה לבעלי האג"ח, לבנקים בארץ ובחו"ל ולספקים.

עובדי חברת הייצוא החקלאי אגרקסקו מפגינים בקריאה להתערבות הממשלה בטיפול בחובותיה מחוץ לישיבת הממשלה, יולי 2011. מגד גוזני
אם תדחה בקשת אגרקסקו על ידי השופטת, החברה תפורק ו-500 עובדיה יפוטרו/מגד גוזני

לאגרקסקו חובות בסך כולל של 106 מיליון יורו, שחלקם הגדול קצרי מועד. 23 מיליון יורו מהחוב הוא למחזיקי אג"ח שמכרה החברה ב-2007. מחזיקי האג"ח הודיעו כי בכוונתם לבקש מבית המשפט להורות על פירעון מיידי של האג"ח בשל אי עמידת החברה בכללי הלימות ההון הנדרשים ממנפיקי אג"ח.

אם תדחה השופטת את בקשת אגרקסקו, ימונה לה מפרק-מפעיל, שיגבה עבור נושי החברה חובות שניתן לגבות והחברה תפורק ו-500 עובדיה יפוטרו. אפשרות שנייה היא שהמפרק יימצא קונה לחברה שיקבל עליו את הפעלתה לאחר הסדר חובותיה.

עובדי חברת הייצוא החקלאי אגרקסקו מפגינים בקריאה להתערבות הממשלה בטיפול בחובותיה מחוץ לישיבת הממשלה, יולי 2011. מגד גוזני
"עשרות אלפי משפחות במעגלים שונים של הייצור החקלאי ייפגעו קשה, ואז יהיה מאוחר מדי לחשוב איפה טעינו"/מגד גוזני

רני בר-נס יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, שהשתתף בהפגנה, אמר כי "אגרקסקו היא העוגן לחקלאות בישראל וליצוא החקלאי וללא אגרקסקו ייפול ענף החקלאות לכאוס מוחלט ועשרות אלפי משפחות, במעגלים השונים של היצור החקלאי והשרות לחקלאות ייפגעו קשה מאוד ואז כבר יהיה מאוחר מדי לממשלה לשבת ולחשוב איפה טעינו".

אגרקסקו נשלטת על ידי המדינה - 50% מהדירקטוריון. למועצות היצור החקלאיות ולתנובה 25% מהדירקטורים כל אחת. לאגרקסקו גם מניות רגילות שלא מקנות זכות למינוי דירקטורים: מועצות היצור 59%, הממשלה 30% תנובה 11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully