וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוני השחור: פדיונות של כ-6 מיליארד ש' בקרנות

שלי אפלברג

3.7.2011 / 16:45

פידיונות עתק בתעשייה שוברים שיא של כ-3 שנים. רק בשבוע האחרון התבצעו פדיונות בסך 940 מיליון שקלים בקרנות הנאמנות בתל אביב

התעשייה סוגרת חודש אדום עם פדיונות עתק של כ-2.4 מיליארד שקל בתעשייה: 3.6 מיליארד שקל כניסה לקרנות הכספיות ו-6 מיליארד שקל יציאה בקרנות המסורתיות. מדובר שיא של 3 שנים, כאשר בשבוע האחרון ספגה התעשייה פדיונות בגובה של כ-940 מיליון שקל.

במיטב מסבירים כי פדיונות החודש, אשר התנהלו על רקע המשבר ביוון, היו גבוהים יותר מפדיונות חודש ספטמבר 2008 - אז קרסה ליהמן ברדרס והובילה למשבר הסאב פריים העולמי.

בבית ההשקעות מסבירים כי לאחר ניכוי קרנות המק"מ מהפדיונות, נראה כי מדובר ביציאה גדולה יותר מהמשוער - המוערכת ב-6.5 מיליארד שקל.

ירידת השערים במדדים בעולם גרמה לדעת האנליסטים במיטב לתופעת "יד קלה על ההדק" של המשקיעים, שהתאפיינה בבריחה לנכסים בעלי מאפייני סיכון נמוכים כגון קרנות כספיות ושקליות. קרנות אלו גייסו החודש במצטבר 3.65 מיליארד שקל.

העליות לא יצליחו למחוק התשואות השלילות שהצטברו

בראש הפודות של החודש עומדות קרנות אג"ח חברות וכלליות, עם פדיונות של כ-720 מיליון שקל השבוע - אשר התנהל בהאטה ביחס לשבוע הקודם.

בקרב הקרנות המנייתיות חלה השבוע התמתנות עם פדיונות של 70 מיליון שקל, תודות למגמה החיובית בשוק המניות. בקרנות הכספיות חלה האטה עם גיוס מינורי שבועי של כ-250 מיליון שקל במהלך השבוע.

בסיכום חודשי נראה כי הפדיונות באג"ח חברות ובקרנות אג"ח כללי - ובעיקר בקרנות מעורבות, דוגמת 10/90 - הסתכמו בכ-4.43 מיליארד שקל. במקביל, הקרנות הכספיות קלטו רק 60% מהפדיונות שהתרחשו בקרנות המסורתיות.

לטענת האנליסטים במיטב העליות בשערי המניות לא מספיקות בשביל למחוק את התשואות השליליות שנצברו במרבית ימי החודש, ויוכלו למתן אותן בלבד. בבית ההשקעות מזכירים כי תחילת השנה בישרה טובות עם כניסה של 3.3 מילארד שקל לקרנות המסורתיות בינואר ופברואר, אך מאז התהפכה המגמה, כאשר נרשמה יציאת כספים בסך מצטבר של כ-9.75 מיליארד שקל מכלל הקרנות המסורתיות. במקביל התבצעה כניסה של 9.25 מיליארד שקל לקרנות הכספיות, עם ירידת ערך של 1.9 מיליארד שקל - אשר הביאו לירידת נכסי תעשיית הקרנות בכ-2.44 מיליארד שקל.

נכון לסוף חודש יוני מנהלת תעשיית הקרנות כ-145.16 מיליארד שקל בנכסים. מדובר במספר הנמוך ביותר מאז ינואר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully