וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להעמיד לדין עובדי קק"ל וחברת חשמל בגין שוחד"

שני מזרחי

4.7.2011 / 12:28

בשיתוף פעולה ראשון מסוגו הודיעו היום היחידה הארצית לחקירות הונאה ורשות ההגבלים העסקיים כי נמצאה תשתית ראייתית נגד עובדי ציבור שונים - בין היתר בחברת חשמל, קק"ל ובצה"ל

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בשיתוף רשות ההגבלים העסקיים העבירה היום לפרקליטות המדינה המלצה להעמיד לדין עובדי ציבור מקק"ל, חברת החשמל, צה"ל ורשויות מקומיות בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים והלבנת הון בתמורה להטיית מכרזים וקידום עניינים בענף הגיזום.

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה)- להב 433 ומחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים סיימו את חקירת פרשת "עשבים שוטים" שעסקה בקרטל לכאורה שהשתלט על שוק הגיזום לגופים ציבוריים.

מסיכום החקירה, שלוותה על ידי פרקליט מפרקליטות המדינה, עולה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד עשרות חשודים ובהם חברות, נושאי משרה ועובדי ציבור שנחקרו בחשד למעורבות בפרשת קרטל הגיזום, בעבירות של הסדרים כובלים בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה, שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון.

תיק החקירה הועבר למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ולמחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים, לצורך גיבוש עמדה באשר להגשת כתבי אישום.

פעלו להעלות את רמת מחירי השירות

הפרשה החלה בעקבות מידע שהתקבל ברשות להגבלים עסקיים אודות קרטל בתחום הגינון, גיזום וניקיון. הרשות החלה בחקירה סמויה שבמהלכה התגלו עבירות של הלבנת הון ומתן שוחד, בשל חוסר סמכות של הרשות להגבלים עסקיים לחקור עבירות מסוג זה הם פנו ליאח"ה, להב 433 והחלה חקירה סמויה משותפת ראשונה מסוגה. במהלך החקירה כאמור, התברר כי מדובר בעשר חברות מובילות בתחום הגינון שמתאמות ביניהן מחירים ומכרזים תוך כדי מתן שוחד במשך עשר שנים. בעלי החברות, גרפו בצורה זו מיליוני מאות שקלים.

החקירה הגלויה החלה בדצמבר 2010 במסגרתה נעצרו 9 חשודים ועוד עשרות אחרים נחקרו בחשד למעורבות בקרטל. כמו כן נחקרו גם מספר עובדי רשויות אשר על פי החשד קבלו שוחד או מסרו מידע פנים לחברי הקרטל.

מחומר החקירה עולה לכאורה, כי מתחרים רבים בתחום פעלו במסגרת של קרטל במשך שנים ותיאמו ביניהם את המחירים שיציעו במכרזים של חברת החשמל לישראל, רשויות מקומיות, ומוסדות ציבוריים אחרים, לגיזום צמחיה ועצים מתחת לקוי מתח ובצידי כבישים. היקף המכרזים נאמד בסך של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

עוד עולה מחומר החקירה, כי לכאורה חלק מהחשודים אף שיחדו עובדי ציבור מקק"ל, חברת החשמל, צה"ל ועיריית תל אביב, בתמורה לקבלת סיוע בקידום ענייניהם ברשויות השונות.

בסופו של יום, באמצעות הקרטל, על פי החשד, פעלו החשודים לכאורה במטרה להעלות את רמת המחירים עבור השירותים שהם נותנים במסגרת המכרזים בעשרות אחוזים בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully