וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל יודח?

אריק מירובסקי

4.7.2011 / 14:45

הערב צפוי נתניהו להיפגש עם השר אטיאס ועם ראש מינהל מקרקעי ישראל, ביבי, בניסיון ליישב את ההדורים בין השניים. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר- "לעתה עתה אין כל שינוי במעמדו של ביבי"

קרע בין שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לבין מנכ"ל המינהל, ירון ביבי, עשוי להביא לסיום עבודתו של ביבי. השניים ייפגשו היום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבחינת הדברים. דובר משרד השיכון מסר, לעומת זאת, כי הפגישה תהיה על רקע הגדלת שיווק הקרקעות המיועדות לבנייה למגורים וביצוע הרפורמה במינהל.

אהבה גדולה, כנראה לא היתה בין שר השיכון אריאל אטיאס, לבין מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי אף פעם. אבל עד לשבועות האחרונים יחסי העבודה בין השניים היו תקינים, פחות או יותר. ואולם משהו השתנה. בערוץ 10 דיווחו, כי אטיאס נפגש עם מתאם פעולות צה"ל בשטחים, האלוף איתן דנגוט, לקדם טיפול מינהל בבעיות של חבר שלו במושב עמיקם. ביבי טען, כי הפגישה לא היתה לגיטימית, ואטיאס מנסה לפטר אותו. היום תיערך פגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אטיאס וביבי, בנסיון לפתור את ההדורים, או לפטר את ביבי.

דובר משרד השיכון העביר בלילה הודעה לעיתונות שבה כתב, כי הפגישה אינה אמורה להיות בנוגע למעמדו של ביבי: "מתוכננת פגישה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ומנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי. בפגישה יידונו הנושאים עליהם מופקד מינהל מקרקעי ישראל, בדגש על הגדלת שיווק הקרקעות המיועדות לבנייה למגורים וביצוע הרפורמה במינהל. לעת עתה, אין כל שינוי במעמדו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל", כתב הדובר, שלא הבהיר את משך הזמן של "לעת עתה".

גורמים במינהל: אין סיבה מקצועית לפיטורים

מנהל המינהל, ירון ביבי, מסרב לדבר, ולהגיב על כתבות שפורסמו בעניינו הן בערוץ 10 והן במעריב. למרבה האבסורד, עד לפני מספר חודשים היה זה הוא שהביע חוסר רצון להשאר בתפקיד, כל עוד הרפורמה בארגון עליו הוא מופקד - אינה נכנסת לתוקף. דווקא עכשיו, כשהרפורמה עומדת בפתח, הוא עלול למצוא עצמו בחוץ.

גורמים במינהל מדגישים, כי לא יכולה להיות לאטיאס סיבה מקצועית אמיתית לפטר את ביבי - "כל מי שעיניו בראשו יכול לראות, ששיווק הקרקעות ב-2010 קבע שיא של העשור האחרון, ושר השיכון בעצמו התגאה בנתונים הללו", אמר גורם במינהל.

אז האם אותה פגישה עם מתאם הפעולות בשטחים והביקורת, על פי ערוץ 10, שהוטחה על ידי ביבי, היא שהביאה לקרע הגלוי בין השניים? יתכן, אם כי יש הסבורים שאטיאס מעוניין גם למנות מנכ"ל מטעמו, שיהיה מקורב אליו יותר מביבי.

היום בערב, לאחר הפגישה בין השלושה, הדברים יתבהרו יותר. דובר צה"ל מסר בתגובה לדיווח בערוץ 10, שהאלוף דנגוט נפגש עם אטיאס כדי למצוא דרך חוקית לסייע בבעיות הניידות של אלוף משנה בצה"ל שנפצע בתאונת דרכים והוגדר נכה 100%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully