וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בת"א ננעל במגמה מעורבת

ערן אזרן

4.7.2011 / 17:02

לאחר המגמה החיובית בימי המסחר האחרונים, המסחר נחתם במימושים קלים. ת"א 25 ירד ב-0.3%, ומדד מניות הבנקים התחזק ב-0.6%. הכשרה אנרגיה מסכמת נפילה של 40% בשלושה ימים

המסחר בתל אביב נחתם היום במימושים קלים, לאחר המגמה החיובית שאיפיינה את ימי המסחר האחרונים. תוכנית הצנע שאושרה בשבוע שעבר בפרלמנט היווני, כמו גם סיוע בסך 17 מיליארד יורו שהבטיח האיחוד למדינה השקועה בחובות, תומכים במדדים. מנגד, אזהרת סוכנות הדירוג מעלות S&P כי תוכנית גלגול החובות ליוון משמעה חדלות פירעון, דוחפת לירידות. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 איבד 0.2%. לעומתם, מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.6%, ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.7%. בלטו במסחר: מניית החברה לישראל שירדה ב-4%, ומניות חברות האנרגיה השותפות במאגרי תמר ולוויתן, שזינקו בעד 4% על רקע הפיצוץ הנוסף שחל הבוקר בצינור הגז ממצרים.

בשוק הסולידי נרשמו היום עליות קלות. מדדי איגרות החוב הקונצרניות (תל בונד 20, 40 ו-60) עלו בעד 0.2%, וסיכמו עלייה של עד 0.7% מתחילת החודש. האג"ח של דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי ( סדרה 6) הוסיפו 0.27%, כשהתשואה יורדת ל-5.13%. איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בעליות שערים. איגרת מסוג שחר (לא צמודה ובריבית קבועה) עלו עד 0.2%.

"השוק יורד היום במעט, כשהמחזורים מאוד נמוכים. זה נובע מכך שאין מסחר בארה"ב היום. מה שקורה הוא ששלושה ימים באופן רצוף אין מסחר בניו יורק, והמשקיעים המקומיים ממתינים להתפחות שם", מסביר רוני משיח, מנהל השקעות בכיר במיטב.

בהתייחסו למניות בנקים, ציין משיח כי הן עדיין אטרקטיביות - ובמיוחד מניות הפועלים, לאומי ומזרחי. "בנק הפועלים נסחר סביב ההון העצמי, ובנק לאומי נסחר ב-7% מתחת להון העצמי. בנקים אמורים להיסחר בערך 15% מעל ההון העצמי, כך שיש עדיין אופציה לאפסייד במניות הללו".

ד"ר מיכאל שראל, הכלכלן הראשי של קבוצת הראל, טוען היום בסקירה מקרו כלכלית כי נתוני המקרו השוטפים חלשים וכי צפויה האטה בקצב הצמיחה. "נתוני החשבונאות הלאומית מציירים תמונה של משק בתעסוקה מלאה עם צמיחה מהירה והרכב צמיחה מצוין. עם זאת, האינדיקטורים השוטפים לפעילות הכלכלית בישראל שפורסמו החודש היו חלשים, כך שהתחזית להמשך השנה נראית פחות טוב", נכתב.

בין האינדיקטורים השוטפים לפעילות הכלכלית, שהיו כאמור חלשים, מציין שראל את נתוני סחר החוץ בחודש מאי ובעיקר את הגירעון במאזן המסחרי שעלה בצורה חדה בחודשים האחרונים והסתכם במאי בשיא חדש של 2 מיליארד דולר. השינוי בנתוני סחר החוץ של ישראל הביאו לכך שהעודף הרבעוני בחשבון השוטף, שעמד במהלך 2010 על 1.6 מיליארד דולר בממוצע, הצטמק ברבעון הראשון של 2011 ל-0.4 מיליארד דולר בלבד. בחשבון הסחורות והשירותים נרשם לראשונה מזה 8 רבעונים גירעון.

עוקבים אחר האירועים ביוון

הסוחרים בתל אביב המשיכו גם היום לעקוב אחר האירועים ביוון: חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס הזהירה היום כי תוכנית גלגול חובותיה של יוון לבנקים של אירופה מהווה חדלות פרעון סלקטיבית. התוכנית, במסגרתה ישתתפו הבנקים הצרפתיים וכנראה גם הגרמניים, כוללת החלפת 50% מאג"ח של יוון שעומדות לפרעון בזמן הקרוב באג"ח ל-30 שנה. משמעות האזהרה של S&P היא שביצוע התוכנית יהווה "אירוע אשראי" - העלול לגרום להכרזה על חדלות פרעון ויפעיל את חוזי הביטוח נגד חדלות פרעון, CDS, ובכך יגרום להפסדים גדולים למשקיעים.

הפרלמנט ביוון אישר בשבוע שעבר תוכנית צנע למדינה, וסלל בכך את הדרך לקבלת סיוע מהאיחוד האירופי. שרי האוצר של 17 מדינות גוש היורו אישרו את השלב האחרון בסיוע, בסך 12 מיליארד יורו (17.4 מיליארד דולר), כחלק מחבילת סיוע כוללת בסך 110 מיליארד יורו שניתנה ליוון. הסיוע, שיועבר ליוון עד ה-15 ביולי, נועד לפרוע איגרות חוב של ממשלת יוון בטווח הקצר ולמנוע חדלות פירעון של המדינה. מועצת קרן המטבע הבינלאומית (IMF) תיפגש ב-8 ביולי ותאשר גם היא את העברת הסיוע.

מניות בולטות במסחר

חמושים פוצצו הלילה (בין ראשון לשני) את הצינור המוביל גז ממצרים לישראל וירדן, וגרמו להפסקת אספקת הגז. על פי דיווח במצרים, הפיצוץ אירע לפנות בוקר בתחנת שאיבה בביר אל-עבד שבצפון סיני, 60 ק"מ מזרחית לתעלת סואץ. תושבי האזור סיפרו כי רעש הפיצוץ נשמע היטב באזורים סמוכים, והלהבות שבקעו מהצינור נראו למרחק. זוהי החבלה השלישית בתוך חמישה חודשים בצינור המספק גז טבעי לישראל ולירדן.

בין השותפות בחברת הגז המצרית EMG נמנית אמפל מקבוצת מרחב הציבורית שבשליטת יוסי מימן. מניית אמפל ירדה היום בשיעור חד. איגרות החוב של החברה (3 סדרות) נפלו בכ-5% והתשואה עליהן מזנקת לכ-13%. בעקבות הפיצוץ מניות חברות האנרגיה השותפות במאגרי תמר ולוויתן - רציו, יואל, ישראמקו, קבוצת דלק, דלק קידוחים ואבנר - זינקו.

עוד במגזר האנרגיה: מניות השותפות ברישיונות "מירה" ו"שרה", שפירסמו את תוצאות הסקרים התלת ממדיים ביום חמישי האחרון, ממשיכות לרדת. מניית הכשרה אנרגיה - בעלת השליטה ברישיונות (דרך חברות בנות), מסכמת נפילה של כ-40% ב-3 ימים. כתוצאה מהירידה, עופר נמרודי, בעל השליטה, הפסיד כ-400 מיליון שקל "על הנייר". החברה נסחרת כעת לפי שווי של של כ-1.04 מיליארד שקל.

רישיונות "שרה" ו"מירה" מוחזקים על ידי שלוש חברות מקבוצת נמרודי: עמנואל אנרגיה שותפות (19.2%); עמנואל אנרגיה בע"מ (27.3%) והכשרת הישוב (5%). בנוסף, שותפות ברישיונות אלה מודיעין של צחי סולטן ונוחי דנקנר (20.5%), החברה האם אי.די.בי (5%), IPC של בונטאן הקנדית והאחים עופר (13%) ו-GGR מפעילת הקידוח (10%). האנליסטים בשוק צופים שהירידות במניות השותפות יימשכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התבהרו ההשלכות התקלה בלווין עמוס 5

משיח מציין כי המסחר במניית הכשרה אנרגיה גבוה - 85 מיליון שקל - פי 3 מהמחזור היומי הממוצע. "זה עניין של חוסר ודאות", הוא מסביר. "מה שיכול לשנות את המגמה הם חדשות אחרות שיגיעו. אופציה 7 של מודיעין, שהוארכה לעוד חודש וחצי ומתקרבת כעת לפקיעה, חזרה לרמה של שקל אחד, כשבשיא כבר הגיעה ל-2.6 שקלים. זו בעצם מחיקה של האופציה, שמדגימה את חוסר אמון המשקיעים".

חברת אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר ממשיכה ברקימת מהלכים הצפויים להגדיל את קופת המזומנים שלה ולהוריד את עומס החוב. החברה מנהלת משא ומתן ראשוני עם יזם הודי, למכירה בשלבים של זכויותיה יחד עם חברה הבת פלאזה סנטרס (80%) בפרויקט המגורים בעיר צ'נאיי, הודו. לפי ההערכות, במסגרת השלב הראשון צפויה אלביט פלאזה למכור כ-30% מהזכויות תמורת כ-40 מיליון דולר.

מפעילת הלוויינים חלל תקשורת, שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ (61.23%), דיווחה הבוקר כי התגלתה תקלה בלוויין עמוס 5, שעלולה לגרום לעיכוב בשיגורו. השיגור תוכנן במקור להתבצע בסוף השנה הנוכחית. החברה ציינה בדיווח כי היא והיצרנית בוחנות יחדיו את משמעויות התקלה, ודיווח נוסף יימסר עם קבלת תוצאות הבדיקה. כרגע לא ידוע מה המשמעות הכספית של התקלה וההשלכות הנלוות לה.

הראל ביטוח ממשיכה להשקיע בנדל"ן מניב בישראל ובעולם: החברה חתמה הסכם עם רבוע כחול נדל"ן לרכישת 50% מפרויקט מסחר ומגורים שמקימה החברה בקרית השרון בנתניה.ההשקעה של הראל בעסקה, בהיקף של כ-81 מיליון שקל, בוצעה מכספי העמיתים ומכספי הנוסטרו של החברה. החברה מסרה כי העסקה צפויה להניב תשואה שנתית של כ-8.25% (בשנה הראשונה).

בנק לאומי דחה מכירת 1% ממניות החברה

בנק לאומי עידכן אמש בערב בדיווח מיידי לבורסה כי הנהלת הבנק החליטה להשהות את מכירת כ-1% ממניות החברה לישראל עד "המועד הנכון". הדיווח מצד הבנק יצא בעקבות פרסום לפיו בכוונת הבנק לממש כ-3% עד 4% ממניות החברה לישראל במהלך הרבעון הנוכחי (השלישי).

הבנק מחזיק ב-17.8% ממניות החברה לישראל, כאשר שווי השוק של האחזקה 5.17 מיליארד שקל, וזאת בעוד שההשקעה רשומה במאזן הבנק ב-1.56 מיליארד שקל. המשמעות היא כי הבנק יוכל לרשום רווח הון מהותי בעת מכירת המניות.

עליית מחירים מקבילה נוספת, הפעם בגזרת האינטרנט: 012סמייל ו-013 נטוויז'ן העלו בימים האחרונים את מחירי האינטרנט בשיעור של 20%-45% ללקוחות בזק. העלייה היא במחירי האינטרנט ב"חבילות" (בנדל) שנמכרות עם בזק. עליית רכיב הספקית בחבילות של בזק היא בכל המהירויות.

מניית אי.די.בי השלימה עלייה של כ-20% בשלושה ימים, זאת לאחר שכבר ירדה בכ-50% מחודש נובמבר 2010. מאז ששוק המניות המקומי שינה כיוון למגמת עליות לאחרונה, עלו מחזורי המסחר במניית אי.די.בי אחזקות לממוצע של 2.6 מיליון שקל - לעומת המחזור היומי הממוצע במניה המגיע ל-1.37 מיליון שקל בלבד. שווי החברה כיום הוא 3.39 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully