וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים צפויה להוריד המס על רכבי שרד

צבי זרחיה

5.7.2011 / 13:09

שיעור המס המוטל על השימוש ברכב הצמוד, אשר חל על הנבחרים והבכירים המחוייבים לכך, יושווה לשווי השימוש לצורכי המס המוטל על רכב שר

מסתמן: ראש הממשלה בנימין נתניהו ישלם פחות מס על השימוש ברכב השרד המשוריין. הטבת המס תחול גם על גם יתר הנבחרים והבכירים הנוסעים ברכבי השרד, בהם שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הבטחון אהוד ברק, יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי ליבני, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש והרמטכ"ל בני גנץ.

ועדת הכספים החליטה בצהריים להקים צוות שישווה את שיעור המס על השימוש ברכב הצמוד, אשר חל על הנבחרים והבכירים המחוייבים לכך, לשווי השימוש לצורכי המס המוטל על רכב שר. על פי ההערכות, הוועדה צפויה לאשר את העדכון למס.

לפני כחצי שנה התלונן נתניהו ששוי השימוש ברכב השרד הממוגן הוא 11,590 שקלים לחודש - כאשר מתוך סכום זה הוא מחויב בתשלום מס בהיקף של כ-6,000.

"לימוד שפה לשרים"

שר המשפטים יעקב נאמן הציע בישיבה לבטל את תשלום המס לשרי הממשלה בגין שווי השימוש ברכבי השרד. לדבריו של נאמן, אין כל היגיון להטיל מס על השימוש של השרים ברכבי השרד מאחר שהשר כמעט לא משתמש ברכב לצרכים פרטיים. "צריך להפסיק עם מעשה הגולם של הטלת מס על שימוש ברכבי שרים", אמר נאמן. "רשות המסים צריכה להתעסק העלמות מס במדינה, ולא בגילום רכבי השרים". יצוין שנאמן נוסע ברכב פרטי, ולא ברכב שרד ממשלתי.

יישום הצעה זו יגדיל את סכום הנטו במשכורות השרים בכ-2,000 שקלים בחודש. ואולם, יו"ר הועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) סירב לכך ודרש שהממשלה תגיש הצעה רשמית. נאמן גם דרש שיוחלט על הנהגת שכר כולל (הכולל את כל התוספות: מימון כבישי אגרה, עתונים וכיו"ב).

מוקדם יותר היום אישרה ועדת הכספים הצעה לפיה תממן הממשלה לימודי שפה לשרים בעלות של 3,800 שקל בשנה, דמי מנוי לטלוויזיה בכבלים או בלויין, וכן מימון נסיעתם בכבישי אגרה. כך עולה מהצעה של היועצת המשפטית של ועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, שנדונה כעת.

לפי ההצעה השרים גם יזכו לייעוץ פנסיוני על חשבון המדינה. יצויין כי בכך ועדת הכספים מבקשת להשוות את תנאיהם של השרים לאלו של חברי הכנסת.

ועדת הכספים אישרה שורה של תשלומים לשרים ולסגני השרים. מדובר בתשלומים שניתנים להם כיום אך הדבר לא מעוגן בהחלטה רשמית של ועדת הכספים המופקדת על תנאיהם.

בין היתר המדובר בהחזר הוצאות הלינה של שר בנסיעותיו לחו"ל בלא קבלה עד לסכום של 25 דולר ליום, צירוף בת זוג לניעות בחו"ל ללא קבלה בסכום של עד 35 דולר ליום, קו טלפון בבית וקו טלפון נוסף בבית השר, מנוי לשני עיתונים יומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully