וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל במגמה מעורבת

אורן פרוינד

5.7.2011 / 17:36

על רקע ההפסקה הארוכה במסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי התנהל המסחר בתל אביב במחזורים נמוכים. מדדי ת"א 100 ו-25 התחזקו ב-0.2%

יום המסחר השלישי של השבוע בבורסת תל אביב מתנהל במגמה מעורבת על רקע הפסקת מסחר רצופה של 3 ימים בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי. "המשקיעים ממתינים להתפתחויות בוול סטריט ולכן אנו רואים מחזורים נמוכים במיוחד", אומר הבוקר יניב פגוט מאילון.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 מתחזקים היום ב-0.2%. מניות האנרגיה משנות מגמה לאחר שלושה ימים רצופים של ירדות שערים - מודיעין והכשרה אנרגיה מתקנות כלפי מעלה.

פגוט הוסיף כי "קיימת ציפייה לנתון המרכזי של התעסוקה האמריקאית שעתיד להתפרסם ביום שישי הקרוב. הצפי הוא לאבטלה של ,9.1% ובמידה שאכן ייצא נתון סביר, השוק צפוי לעלות למעלה. במידה שלא כך יקרה, אנו צפויים לראות שוב ירידות שערים".

לגבי מניות הגז, שעולות היום ב-7%, אמר פגוט כי התנודתיות במניות אלו תמשיך עד אשר נראה קידוח בפועל. "אף אחד לא יודע מה יש בתוך הים ו"המניה דיפרסיה" סביב המניה צפויה להימשך", ציין.

המניה הבולטת במסחר היום היא אלביט הדמיה על רקע העסקה המסתמנת בהודו (ראה הרחבה מטה). פגוט אמר ביחס לעסקה כי "השוק התעלם מהודעת החברה אתמול שמתבטאת היום בעליות של 6%. אם יתברר כי העסקה אכן תסגר כנראה שנראה עוד אפסייד מהמניה הזאת".

בזירת העולמית, יוון ממשיכה להשפיע על אי הוודאות במסחר. מצד אחד חלה תפנית חיובית, כאשר הבנקים הצרפתים, וכנראה גם הגרמנים, הודיעו על הסכמה עקרונית להחלפת האג"ח של יוון שעומדות לפירעון בזמן הקרוב - באג"ח ל-30 שנה. מצד שני, חברת הדירוג סטנטרד אנד פור'ס, הדגישה אתמול כי גלגול חובותיה של יוון לבנקים היא חדלות פרעון סלקטיבית. חברת הדירוג הזהירה כי תורד את דירוג האשראי של יוון מ-CCC ל-D - הנמוכה ביותר האפשרית, אם תכנית גלגול החובות תיושם.

מניות האנרגיה

מניות האנרגיה ימשיכו לרכז עניין לאחר שאספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה אתמול כתוצאה מחבלה בצד המצרי. זוהי החבלה השלישית בתוך חמישה חודשים בצינור המספק גז טבעי לישראל ולירדן. בעקבות הפיצוץ מניות חברות האנרגיה השותפות במאגרי תמר ולוויתן - רציו , יואל , ישראמקו , קבוצת דלק , דלק קידוחים ואבנר - זינקו אתמול.

עוד במגזר האנרגיה: מניות השותפות ברישיונות "מירה" ו"שרה", שפירסמו את תוצאות הסקרים התלת ממדיים ביום חמישי האחרון, מתקנות כלפי מעלה. מניית הכשרה אנרגיה שסיכמה אתמול נפילה של 40% ב-3 ימים עולה הבוקר ב-4%. יחד עם זאת, כתוצאה מהירידה הגדולה, עופר נמרודי, בעל השליטה, הפסיד כ-400 מיליון שקל "על הנייר" והחברה נסחרת כעת לפי שווי של שוק של כ-1.04 מיליארד שקל.

מניות בולטות במסחר

מניית כיל עולה הבוקר בשעור קל (0.1%) ותמשיך לרכז עניין לאחר שהודיעה הבוקר כי השלימה את רכישת יצרנית תוספי המזון במקסיקו ב-30-40 מיליון דולר. העסקה לרכישת קוסמוסל, שבסיסה בעיר מונטריי במקסיקו, לא דווחה לבורסה מכיוון שאינה מהותית לכיל. מסיבה זו ניתן להעריך שכיל שילמה עבור קוסמוסל 30-40 מיליון דולר.

מניית אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר פתחה במו"מ ראשוני עם יזם הודי למכירה בשלבים של זכויותיה יחד עם חברה הבת פלאזה סנטרס (80%) בפרויקט המגורים בעיר צ'נאיי, הודו. לפי ההערכות, במסגרת השלב הראשון צפויה אלביט פלאזה למכור כ-30% מהזכויות תמורת כ-40 מיליון דולר.

בית השקעות פסגות הוריד אתמול את מחיר היעד למניית דלק רכב ל-42 שקל, זאת לאור הירידה ברמת המסירות והאתגרים בהמשך. דו"ח המסירות ליוני הצביע על עלייה קלה בכלל השוק (1.2%) ל- 21,852 רכבים ומאידך על ירידה חדה במסירות דלק רכב (-24.2%) אשר הסתכמו בכ-2,679 רכבים ובנתח השוק של החברה ל-12.3% לעומת 16.4% אשתקד.

חברת סולל סימנס זכתה בחוזה להספקת שדה תרמו סולרי שהספקו 50 מגה-וואט בעיר בדחוס שבמחוז אסקטרמדורה ספרד, עבור חברת Termosolar Olivenza שתשמש כקבלן הראשי של הפרויקט. הנתונים הכספיים של החוזה לא נמסרו אולם על פי הערכות היקפו הכספי של הפרויקט נאמד ב-50 מיליון דולר.

הראל ביטוח הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם עם רבוע כחול נדל"ן לרכישת 50% מפרויקט מסחר ומגורים שמקימה החברה בקרית השרון בנתניה. ההשקעה של הראל בעסקה צפויה להסתכם בהיקף של כ-81 מיליון שקל, ועתידה להניב תשואה שנתית של כ-8.25%.

גאון אחזקות הודיעה אתמול כי החברה הבת שלה צנורות (51%) תשקיע 150 מיליון שקל בהקמת קו ייצור חדש, אשר גדיל משמעותית את כושר הייצור של החברה וישדרג את קווי הייצור הקיימים בשטח מפעלה שבצריפין.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully