וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבחון מסלול VIP לשופטים בנמל התעופה"

צבי זרחיה

6.7.2011 / 9:40

בדיון על תנאי השופטים, וועדת הכספים העבירה לקריאה שנייה את הצעתה של השופטת ורדה אלשיך, שביקשה בחינת מסלול מעבר מהיר לשופטים בשדה התעופה. "פגשתי בתור אדם ששפטתי, לא ידעתי איפה לשים את פניי"

"יש לבחון לאפשר לשופטים מסלול מעבר מהיר בשדה התעופה דרך טרקלין השלום", כך ביקשה אתמול יו"ר נציגות השופטים, השופטת ורדה אלשיך, בדיון שקיימה ועדת הכספים בתנאי השופטים.

"עמדתי בתור בשדה התעופה ופגשתי לפתע אדם ששפטתי אותו. הוא התחיל לדבר איתי, ולא ידעתי איפה לשים את הפנים שלי. צריך לבדוק את האפשרות לאפשר לנו לעבור בדרך אחרת, דרך VIP, או 'טרקלין'", הסבירה אלשיך לח"כים. אלשיך הסבירה כי לאחר מסירת המזוודות מבקשים השופטים לשהות בחדר צדדי ובנפרד מכל הנוסעים.

הוועדה החליטה להעביר את הצעתה, כמו גם את ההצעה לשינוי הצמדת שכר השופטים לצוות מיוחד בוועדה, בהשתתפות הח"כים משה גפני (יהדות התורה), ציון פיניאן (ליכוד), ויעקב אדרי (קדימה).

"הצמדת השכר תפגע בשכר השופטים"

כיום צמוד שכרם של השופטים לשכר הממוצע במשק והוא מתעדכן אחת לשנה. מאחר שבשנים האחרונות עלה השכר הממוצע במשק יותר מעלייתו של מדד המחירים לצרכן, הוצע לפני כמה חודשים בועדת הכספים להצמיד את שכרם של השופטים למדד בדומה להצמדת שכרם של ראש הממשלה והשרים. מאז 1993 עלה המדד ב-107% והשכר הממוצע במשק ב-143%.

השופטים מתנגדים להצמדת שכרם לשכר הממוצע במשק ולפיכך הציע אתמול הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, להצמיד את שכרם מחצית לעליית המדד השנתית ומחצית לעליית השכר הממוצע. לפי חישוב זה ב-17 השנים האחרונות היו השופטים זכאים לעדכון שכר של 125%.

שר המשפטים, יעקב נאמן, התנגד לשנות את שיטת הצמדת שכר השופטים ולהצמידו למדד שאליו מוצמד שכרם של ראש הממשלה והשרים. נאמן התנגד גם להצעה לפיה ההצמדה תהיה מחצית לשכר הממוצע במשק ומחצית למדד באומרו ש"הדבר יפגע בשכרם של השופטים".

נאמן: לא לערבב בין שופטים לשרים

נאמן מתנגד להשוות בין השופטים לשרים, ואמר כי "אוי ואבוי למדינה שבה השופטים צריכים להתחנן על נפשם בפני הח"כים על תוספות שכר. בכלל לא צריך לערבב מין שאינו מינו. לשרים יש תנאים שלא קיימים לשופטים, והם גם לא מעוניינים בהם למשל תוספת ביגוד, אש"ל, ועיתונים. זה לא הולם את מערכת המשפט. זה לא יפה להדביק את זה לשופטים. אל תערבבו את מערכת המשפט בדברים הללו. המהלך יעורר תהודה לא טובה למערכת המשפט שצריכה להיות נקייה".

השופטת אלשיך התנגדה אף היא להצמדת שכרם של השופטים למדד, ואמרה כי "השכר הממוצע במשק בא לשקף את כל הסכמי השכר במשק ואילו המדד הוא רק שמירה על הערך הריאלי של השכר. אנו לא מנהלים מו"מ לגבי שכרינו. אנו לא רוצים שהשופטים יתרוצצו במסדרונות הכנסת ויבקשו טובות מח"כים. זה לא ראוי ולא יפה".

אלשיך הוסיפה, כי "כך לא מנהלת מדינה שהשופטים באים אל הגוף המחוקק שתעזרו לנו. יש להנהיג הצמדה לשכר הממוצע במשק המגלם את כל הסכמי השכר במשק. אנחנו לא רוצים לא העלאה ולא הורדה של שכר אלא את המצב הקיים, קרי הצמדת השכר לשכר הממוצע במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully