וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף לנסרדישי: משה טרי התמנה למנהל רשות המסים

שלי אפלברג ומוטי בסוק

6.7.2011 / 12:17

משה טרי, בעבר מנהל הרשות לניירות ערך, נעתר ללחץ שהפעילו עליו ראש הממשלה ושר האוצר, וקיבל על עצמו את המינוי. ההודעה עוררה מורת רוח ברשות המסים - בעקבות מינויו של איש חיצוני

משה טרי יהיה מנהל רשות המסים הבא. טרי, בעבר מנהל הרשות לניירות ערך, נעתר ללחצי שר האוצר יובל שטייניץ. שר האוצר נפגש עם טרי בביתו ברחובות על מנת ללחוץ עליו ועל משפחתו על מנת שיקבל על עצמו את המינוי. טרי מסר את תשובתו החיובית לאחר מספר ימים. מינויו כפוף לאישור ועדת המינויים הבכירים בשרות המדינה.

טרי לא נכלל בבורסת השמות לתפקיד מנהל רשות המסים, אולם לאחר שהוועדה שמינה שר האוצר למינוי מנהל לרשות, התקשתה למצוא מועמד חיצוני, נכנס ראש הממשלה לתמונה. טרי סירב תחילה להצעה, אולם בסופו של דבר נעתר. מינויו נחשב לטוב וראוי. טרי גם לא גורר עמו כל ניגוד אינטרסים.

המינוי של טרי הפתיע את צמרת האוצר - ובמשרד סירבו היום להגיב לידיעה. המינוי היה הבוקר לשיחת היום בכנס של לשכת רואי החשבון, במסדרונות רשות המסים ובאוצר. קודם למינוי, אמרו באוצר כי המשרד מתלבט בין שלושה מועמדים מתוך רשות המסים: דורון ארבלי, מנהל המכס, מירי סביון, פקידת שומה כפר סבא ומשה אשר, פקיד שומה מפעלים גדולים.

בימים הקרובים: מנהל חדש גם באגף התקציבים

הידיעה על מינוי טרי עוררה מורת רוח ברשות המסים, שכן ברשות ציפו כי בכיר במשרד יתמנה לתפקיד. יחד עם זאת לא צפויות פרישות של בכירים מהרשות בעקבות המינוי.

טרי יחליף בתוך כמה שבועות את מנהל רשות המסים בארבע השנים האחרונות, יהודה נסרדישי. נסרדישי יפרוש לאחר 45 שנים ברשות המסים. טרי (61) נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון (1978) בכלכלה ומדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן (1981). בשנים 1985-1972 היה בכיר בבנק דיסקונט.

בתפקידו האחרון היה טרי מנהל המחלקה הכלכלית לניירות ערך ואחראי על ההנפקות וההשקעות. בין 1985 ל-1989 היה סמנכ"ל חברת אדגר תעשיות טכסטיל. בשנים 1993-1989 היה מנהל מרכז ההשקעות. בין 1993 ל-1996 היה מנהל החברה המרכזית לניירות ערך. כמו כן, היה מנכ"ל רשות הדואר בשנים 1999-1996 וב-1999 היה יו"ר לידיקום. טרי כיהן כיו"ר רשות ניירות ערך בשנים 2007-2003.

שר האוצר מתכוון למנות בימים הקרובים גם מנהל חדש לאגף התקציבים, במקום אודי ניסן העומד לסיים את תפקידו בסוף החודש. המנהל החדש יהיה ככל הנראה אחד מבכירי האגף בעבר, המשמש היום בתפקיד בכיר במגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully