וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון התעופה הבינ"ל: פז אשמה בזיהום הדלק בנתב"ג

זוהר בלומנקרץ

6.7.2011 / 13:37

צוות הבדיקה של הארגון הבינ"ל לחברות התעופה קבע כי ככל הנראה מקור זיהום הדלק הסילוני שגרם לשיבושי הטיסות בנתב"ג בחודש אפריל הוא בצנרת הפנימית בנתב"ג, עליה אחראית חברת פז

מקור זיהום הדלק הסילוני הוא ככל הנראה בדלק שסופק מנמל אשדוד, עליו אחראית חברת close פז נפט נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני פז - כך מסתמן ממצאי צוות הבדיקה המיוחד של הארגון הבינלאומי של חברות התעופה הסדירות, יאט"א.

הצוות סיים לפני כשבועיים את איסוף הממצאים בחקירת אירוע הדלק המזוהם בנתב"ג. הצוות ביצע שלושה ימי חקירה עצמאית וניפגש עם מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, ואנשי צוותו בנושא. הצוות אשר כלל מומחי דלק של ארגון התעופה הבינלאומי, אף ביקר בחוות הדלק בצומת ביל"ו וסייר בגלילות, לאחר שיום קודם לכן, ביקר במתקני הדלק בנתב"ג.

ההחלטה על ביצוע חקירה עצמאית התקבלה על רקע המשך אי הוודאות לגבי מקור זיהום הדלק הסילוני אשר גרם לעצירת המראות המטוסים מנתב"ג ושיבש במשך יותר משבוע את התעבורה האווירית הבינלאומית לישראל וממנה. הגעת הצוות הבינלאומי, קיום החקירה ושיתוף פעולה עמו אושרה על ידי כל הגורמים הנוגעים בדבר ובראשם משרד התחבורה.

ועדת הבדיקה של משרד התשתיות שפירסמה מסקנות ביניים, לא הצליחה לקבוע עדיין את מקור הזיהום.

עיכוב טיסות בנתב"ג בעקבות זיהום בדלק, אפריל 2011. אורי לנץ
נוסעים ממתינים בנמל התעופה בחודש אפריל, בעקבות הזיהום בדלק/אורי לנץ

אין זו הפעם הראשונה שענף התעופה הבינלאומי מביע ספקות לגבי תוצאות הבדיקה של הדלק המזוהם אשר מבוצעות על ידי ישראל. חברות תעופה זרות המשיכו להביא דלק במטוסיהן,

גם לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, הכריז בעבר, כי הבדיקות הוכיחו שהדלק המסופק בנתב"ג נמצא נקי ותקין. בסיומו של משבר הדלק אף הגיע מומחה דלק של יאט"א במיוחד מכנס בסינגפור לישראל כדי להתרשם באופן בלתי תלוי ולערוך בדיקה עצמאית משלו לגבי טיב הדלק בנתב"ג.

מסניף יאט"א ישראל סירבו להגיב בנושא.

מרשות שדות התעופה (רש"ת), אשר חברת פז היא הזכיינית לאספקת דלק המטוסים בנתב"ג, נמסר בתגובה כי "דו"ח הוועדה הממשלתית בנושא טרם פורסם. לרש"ת טרם הגיע דו"ח החקירה של יאט"א - הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות ולא ממצאיו".

מחברת פז נמסר בתגובה: "לא קיבלנו דו"ח סופי מיאט"א וככל שידוע לחברה עד כה, לא קיימים ממצאים כלשהם המעידים על הסיבה והגורם האחראי לאירוע הדלק בנתב"ג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully