וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של מיליארד שקלים בהכנסות המדינה ממסים

ואדים סבידרסקי

6.7.2011 / 15:31

על פי דו"ח שפירסם משרד האוצר, ההכנסות ממסים בחודש יוני גדלו ב-7% בהשוואה לאשתקד - והסתכמו ב-15 מיליארד ש"ח. מתחילת 2011 גבתה המדינה מסים בסך כ-106.4 מיליארד שקל, נתון גבוה ב-11.5% לעומת התקופה המקבילה

הכנסות המדינה ממסים בחודש יוני גדלו ב-7% בהשוואה ליוני בשנה שעברה, והסתכמו ב-15 מיליארד שקל - מתחת לתחזית הקודמת אשר צפתה להכנסות בסך כ-16 מיליארד שקל. מתוך כך, הכנסות ממסים ישירים, בעיקר מס הכנסה ומס חברות, הסתכמו ב-7.6 מיליארד שקל - גידול של כ-12% בהשוואה לתקופה המקבילה. גם גביית המסים העקיפים, כגון מכס ומס על מכירה, עלתה מ-6.8 מיליארד שקל ביוני 2010 ל-7 מיליארד שקל בחודש האחרון - כך עולה מדו"ח ביצוע התקציב והכנסות המדינה לחודש יוני אשר פירסם היום משרד האוצר.

מתחילת 2011 גבתה המדינה מסים בסך כ-106.4 מיליארד שקל, נתון גבוה ב-11.5% לעומת התקופה המקבילה, המהווה כמחצית מהתכנון התקציבי השנתי כולו.

באוצר מסבירים את העלייה בגביית המסים בתקופה האחרונה בכך שפעילות המשק ממשיכה להתרחב. "נתוני הכנסות הרשות תואמים לאינדיקטורים על ההתפתחות הכלכלית במשק כפי שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובנק ישראל לחודשים האחרונים, המצביעים על עלייה גבוהה יחסית ברוב האינדיקטורים הכלכליים".

עלייה של 13.2% בגביה ממס הכנסה

כמו כן, העלייה בהכנסות ממיסים ישירים נובעת מגידול בהכנסות ממיסוי חברות, מיסי נדל"ן, ומירידה בהחזרים. הגביה ממס הכנסה בלבד הסתכמה בחודש יוני בכ-3.3 מיליארד שקל - עלייה של כ-13.2% בהשוואה לחודש אשתקד, וזאת על רקע הירידה בשיעור הבלתי מועסקים ל-5.8% בחודש אפריל. יתרה מזו, חלה עלייה חדה בגבייה מחברות בשיעור של 19%, ומנגד נרשמה ירידה בשיעור של 9.3% בגבייה מעצמאים. מניתוח הגבייה לפי ענפים עולה כי מרבית העלייה בגבייה נובעת מענפי התעשייה והבנקאות (עלייה של 45% ו-42.5% בהתאמה).

עלייה בגביית מיסים נרשמה גם בענף הנדל"ן. מיסי מקרקעין הסתכמו ביוני ב-718 מיליון שקל, עלייה של 16.3% בהשוואה לתקופה המקבילה. מתוך כך, גביית מס שבח עלתה ב-40%, וגביית מס רכישה גדלה ב-3% בלבד. הגידול נבע ממכירה מוגברת של קרקעות על ידי פרטים, המנצלים את ההנחה במס שבח. התופעה בלטה בעיקר באזור רחובות. מנגד, ההאטה בקצב הגידול בגביית מס רכישה מוסברת בירידה במספר הדירות הנרכשות להשקעה, דירות העתירות במס, במיוחד באזור תל אביב ואזור באר שבע (ירידה של 20% בגביית מס רכישה).

הכנסות המדינה מבלו - מס על דלק, גדלו ב-11.3% ביוני האחרון לעומת המקביל והסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל. העלייה בסעיף זה תואמת לעלייה כוללת של 11.7% בהכנסות ממס קנייה יבוא, שהסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully