וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגבש תוכנית להורדת מחירים של עשרות מוצרים"

חיים ביאור

6.7.2011 / 16:49

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, והמעסיקים הפרטיים עומדים לגבש תוכנית חברתית-כלכלית שבמרכזה ריסון ההתייקרות הנמשכת, והורדת מחירים של עשרות מוצרים. "נשכנע את הממשלה לאמץ התוכנית"

ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים עומדים לגבש תוכנית כלכלית-חברתית שבמרכזה ריסון ההתייקרויות והורדת מחירים של עשרות מוצרים. כך אמר היום (ד') אתמול יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

לדבריו, בימים הקרובים הוא ייפגש עם יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש יחד עם ראשי כמה מהארגונים החברים בלשכה, כגון ארגון הקבלנים, איגוד הבנקים והתאחדות בעלי מלאכה ותעשיה, כדי להכין תוכנית מוסכמת, "שתהיה לטובת הצרכנים והיצרנים ובה בעת לא תפגע בבטחון התעסוקתי של העובדים". בלשכת התיאום מוכנים עקרונית למהלך שיוזם עיני.

עיני הביע את אכזבתו מכך ששר האוצר, יובל שטייניץ ושר התמ"ת, שלום שמחון, אליהם פנה כי יצטרפו לגיבוש התוכנית, לא השיבו עד כה לפנייתו. לדבריו "כשם שההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים גיבשו לבדן הסכם להעלאת שכר המינימום לעובדים במשק, והממשלה הצטרפה למהלך אחר כך, באמצעות חקיקה שהיא יזמה, כך אני מאמין שיקרה גם הפעם. אנו נגבש תוכנית להורדת מחירים ואחר כך נשכנע את הממשלה להצטרף אליה".

מעדיף שגיל הפרישה לנשים יישאר 62

עיני סירב לאמר כיצד תפעל ההסתדרות אם הממשלה תסרב לאמץ את התוכנית. לדוגמה הצביע עיני על מחיר החלב, "אותו ניתן להוריד אם נבדוק את העלויות בשרשרת הייצור מרמת הרפתן ועד למדף ממנו קונה הצרכן".

בהתייחסו להחלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים ועדה לבחינת מעבר המשק לשבוע עבודה מקוצר, עיני טען כי "ראש הממשלה למעשה החליט לסנדל את המשנה לו, סילבן שלום, וגם שר האוצר מתנגד למהלך". לדבריו, הרעיון לעבור לשבוע מקוצר כולל אלמנטים בעייתיים.

לדוגמה, הוא הצביע על כך שהארכת יום העבודה בחצי שעה תקשה על העובדים, מכיוון שאיסוף ילדיהם מהמעונות בשעה מאוחרת יותר יהיה בעייתי. עוד הוא אמר בעניין זה שקיצור שבוע העבודה יחייב הכנסת שינויים בהסכמי העבודה הקיימים.

על המלצת ועדת ניסן להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67 לעומת 62 כיום, אמר עיני שמדובר ב"עז" שהוועדה הכניסה, כדי שבסופו של דבר גיל הפרישה שיובא לאישור ועדת הכספים יהיה 64.

לדבריו, הוא מעדיף שגיל הפרישה לנשים יישאר 62, אך מוכן להסכים להעלאתו, בתנאי שמשרד האוצר יכנס למו"מ עם ההסתדרות שבסופו יוסכם שבמקצועות הנחשבים ל"שוחקים" כגון אחיות בבתי החולים העובדות גם במשמרות לילה ובעבודות כפיים, נשים יוכלו לפרוש בגיל הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully