וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה חיובית

נמרוד הלפרן

6.7.2011 / 23:27

לקראת דו"ח התעסוקה של חודש יוני שיפורסם בארה"ב ביום שישי נסגרה הבורסה האמריקאית בעליות שערים. הדאו ג'ונס עלה ב-0.5% ואילו הנאסד"ק עלה ב-0.3%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לקראת דו"ח התעסוקה של חודש יוני שיפורסם בארה"ב ביום שישי. בתחילת יום המסחר רשמו המדדים ירידות לאחר שהבנק המרכזי של סין העלה את הריבית זה הפעם השלישית השנה, בעקבות האטה חדה מהצפוי בצמיחת הפעילות במגזר השירותים בארה"ב ועל רקע הורדת דירוג האשראי של פורטוגל לדרגת "זבל".

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.1%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאית נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.1%.

ביום שישי יפרסם משרד העבודה האמריקאי את נתוני התעסוקה לחודש יוני. כלכלנים צופים כי נוספו לשוק התעסוקה האמריקאי 90 אלף משרות בחודש שעבר וכי שיעור האבטלה היה 9.1%.

מדד הפעילות במגזר השירותים בארה"ב ירד בשיעור חד מהצפוי בחודש יוני, מסר היום מכון המחקר ISM. מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים ירד בחודש שעבר לרמה של 53.3 נקודות לעומת 54.6 בחודש מאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 54 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הייצור ואילו קריאה מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.

הבנק המרכזי של סין העלה היום את הריבית, בפעם השלישית השנה, במאמץ נוסף לנסות ולרסן את האינפלציה המהירה ביותר מאז יולי 2008. הבנק הודיע כי החל ממחר הריבית תועלה ב-0.25% ל-6.56%.

העלאת הריבית נועדה לבלום את האינפלציה בסין

העלאת הריבית נועדה לבלום את האינפלציה בסין, אשר הואצה במאי לקצב של 5.5% - המהיר ביותר זה כמעט שלוש שנים - בעקבות עליית מחירי המזון. אנליסטים בבנק אוף אמריקה מריל לינץ' צופים כי סין תדווח על אינפלציה גבוהה מ-6% עבור חודש יוני.

האינפלציה היא "העדיפות העליונה של הרשויות בסין בעתיד הקרוב", אמר פנג ונגשנג, כלכלן בבנק CICC בהונג קונג, לבלומברג. ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, אמר בחודש שעבר כי יתכן שממשלתו לא תצליח לעמוד ביעד האינפלציה של 4%, לאחר שבחמשת החודשים הראשונים של השנה היא נותרה ברמה של יותר מ-5.2%.

חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה אמש את דירוג האשראי של פורטוגל בארבע דרגות לדרגת "זבל", בעקבות הסיכון המוגבר שהמדינה תזדקק לחבילת סיוע נוספת לפני שתוכל לחזור לגייס הון בשווקים הפיננסיים.

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של פורטוגל בארבע דרגות מדרגת Baa1 לרמה של Ba2, בשל החששות הגוברים שפורטוגל לא תצליח לעמוד ביעדי הפחתת הגירעון והחובות שנדרשו ממנה במסגרת חבילת החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) בסך 78 מיליארד יורו (113 מיליארד דולר). מודי'ס פרסמה גם תחזית דירוג שלילית למדינה, מהלך שפירושו כי היא צופה הורדות דירוג נוספות בעתיד.

הורדת הדירוג, הסבירה הסוכנות, "נובעת מהסיכון הגובר שפורטוגל תזדקק לסיבוב נוסף של סיוע לפני שתוכל לחזור לשוק הפרטי והסבירות הגוברת שהשתתפות של המגזר הפרטי בחילוץ יהיה תנאי מוקדם לחבילה שכזאת".

פורטוגל היא המדינה השנייה בגוש היורו שזוכה לדירוג נמוך מדירוג השקעה על ידי מודי'ס, לאחר יוון. סטנדרד אנד פור'ס ופיץ' מעניקות לפורטוגל דירוג של BBB מינוס, דירוג ההשקעה הנמוך ביותר.

ברקשייר התאוויי , חברת האחזקות של המיליארדר וורן באפט, הצטרפה לקבוצת משקיעים המתמודדת על רכישת חטיבת ואן מיין (OneMain) של בנק סיטי הנודעה בעבר בשם סיטי פייננשל, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" על פי מקורבים לעניין.

לפי הדיווח, ברקשייר הצטרפה לקונסורציום המורכב מחברת ההשקעה הפרטית סטנרברידג' קפיטל פרטנרס ולוקדיה נשונל, המנהלות מגעים בלעדיים עם סיטי לגבי רכישת החטיבה, העוסקת בהלוואות לצרכנים. אחד המקורות העריך כי ואן מיין עשויה להירכש ביותר מ-8 מיליארד דולר.

נוכחותה של ברקשייר מגבירה את סיכויו של הקונסורציום לרכוש את ואן מיין, משום שסיטי מעוניינת למכור את החטיבה לגופים מבוססים שיוכלו לשמור על יציבותה, אמרו המקורות ל"ג'ורנל". הערך הנקוב של ואן מיין הוא כ-2 מיליארד דולר, והיא מחזיקה בכמות גדולה של הלוואות במאזניה. לאחרונה סיטי ארגנה ומיתגה מחדש את החטיבה.

חרושת השמועות בנוגע לאייפון 5 ממשיכה: אפל הזמינה 15 מיליון מכשירי אייפון 5 מהיצרנית הטיוואנית פטגרון. הדור הבא של הסמארטפון צפוי להגיע לחנויות בספטמבר הקרוב, כך לפי בלוג הטכנולוגיה "דיג'יטיימס".

פטגרון, המייצרת אייפונים עבור אפל יחד עם מתחרות כמו פוקסקון, החלה כבר לקבל רכיבים לאייפון 5, דיווח האתר שציטט מקורות אנונימיים והוסיף כי פגטרון החלה לגייס עובדים במפעלה בשנחאי שבסין. פגטרון זקוקה להזמנות מאפל שכן היא איבדה לאחרונה את החוזה גדול עם חברת אסוס, דיווח העיתון.

ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק נסחרת על רקע המשך ניסיונות המפרסמים להרחיק את עצמם מהעיתון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד" - הנמצא בבעלות ניוז קורפ - בעקבות אישומים נגדו בגין פריצה לטלפון של נערה שנרצחה לפני כעשור. יצרנית הרכב פורד הודיעה על השעיית הפרסום בעיתון וחברת המשכנתאות הבריטית הליפקס הצטרפה אף היא לשלל חברות שכבר הודיעו כי הן בוחנות את מדיניותן בנוגע לפרסום בצהובון. זו אינה הפעם הראשונה בה מואשם העיתון בפעולות בלתי חוקיות בניסיון להשיג מידע, ובעבר נחשף כי ביצע האזנות להודעות סלולר של פוליטיקאים וידוענים בבריטניה.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת סודה סטרים (סימול SODA), המייצרת מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, הניחה היום את אבן הפינה למפעלה החדש בנגב בהשקעה של כ-130 מיליון שקל. המפעל החדש יחל בייצור במהלך 2013 ויועסקו בו כ-1,000 מתושבי הנגב.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully