וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הקוטג': מחירי מוצרי חלב יורדו ב-5-8%

אורה קורן

7.7.2011 / 8:23

במסגרת הוועדה לבחינת מחירי מוצרי החלב יסכימו רשתות השיווק והמחבות להורדת מחיר מוצרים שיוגדרו כמוצרים בסיסיים. הרשתות והמחלבות יבקשו מהמדינה להפחית המע"מ על מוצרים אלה

רשתות השיווק והמחלבות הגדולות צפויות להודיע היום על הסכמתן להוריד את מחירם של מוצרי חלב מסוימים ב-5%-8% מהמחיר שבו הן מוכרות מוצרי חלב בסיסיים, בנוסף לקוטג' - כך מסרו מקורבים לדיוני הוועדה לבחינת המחירים של מוצרי החלב, שתתכנס הבוקר במשרד התמ"ת.

הוועדה, בראשות מנכ"ל המשרד שרון קדמי, תדון ברשימת מוצרים שיוגדרו על ידי אנשי משרד התמ"ת כמוצרים בסיסיים. הרשתות והיצרנים מצפים שגם הרפתנים ישתתפו בהורדת מחיר המטרה, אף שאין לכך תמיכה במשרדי הממשלה - שם טוענים, כי החלב התייקר בעשירית מהתייקרות מוצרי החלב. הרשתות והמחלבות מצפות גם שהמדינה תוריד כמחצית מהמע"מ (8%) על אותם מוצרים, כדי לתרום את חלקה בהוזלתם.

הוועדה תקיים את דיוניה בצל חילוקי דעות בין חבריה בדבר הדרכים להוזלת מוצרי חלב. בעוד ששרגא ברוש, נציג המחלבות ומשרד התמ"ת תומכים בהורדת מע"מ על מוצרי החלב, מתנגדים למהלך סגן נשיא איגוד לשכות המסחר אריה זייף ומשרד האוצר. משרד התמ"ת תומך בפתיחת יבוא מוצרי חלב, אך משרד החקלאות מתנגד, ומעדיף להחזיר מוצרים לפיקוח ואפשרות לעקוב אחר עלויות של מוצרים נבחרים. גם הרפתנים והמחלבות מתנגדים לפתיחת היבוא ,מחשש לתחרות שתפגע ברווחיהם. ברוש וזייף מצדדים בהוזלת מחיר החלב, אך הרפתנים מתנגדים לכך.

בדיון צפויים להשתתף שייקה דורי ממועצת החלב, זייף, ברוש, אורי צוק בר, איציק בן-דוד, אהוד אלפרט ממשרד החקלאות ושאול מרידור ממשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully