וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ניסיון למניעת פשיטת רגל ב-2 באוגוסט

7.7.2011 / 9:01

משרד האוצר האמריקאי מזהיר כי אם לא תעלה תקרת החוב של ארה"ב עד ה-2 באוגוסט תגיע המדינה לחדלות פירעון. בין דרכי ההתמודדות: דחיית תשלום לנושים, תיעדוף תשלומים

צוות קטן של בכירים במשרד האוצר מנהל בימים אלה דיונים קדחתניים על דרכים למנוע חדלות פירעון של ארה"ב במקרה שחברי הקונגרס הרפובליקאים והדמוקרטים לא יצליחו להגיע להסכמה על העלאת תקרת החוב עד המועד האחרון ב-2 באוגוסט – כך אמרו גורמים המקורבים לשיחות.

בכירים במשרד האוצר האמריקאי, בהם שר האוצר טימותי גייתנר, אמרו כי אין להם תוכנית למקרה שהמחוקקים בארה"ב לא יעלו את תקרת החוב, העומדת כיום על 14.3 טריליון דולר, אולם מאחורי הקלעים בוחנים בכירים במשרד אפשרויות אחרות למנוע מארה"ב להגיע לחדלות פירעון על חובותיה.

בין האפשרויות שבחנו הבכירים: האם הממשל יוכל לעכב תשלומים לנושים אחרי ה-2 באוגוסט, האם החוקה האמריקאית מתירה לנשיא ברק אובמה להתעלם מהקונגרס ולהמשיך להנפיק אג"ח ממשלתיות על בסיס התיקון ה-14 לחוקה האמריקאית והאם לממשל יש סמכות חוקית לתעדף תשלומים מסוימים על פני אחרים. כמו כן, משרד האוצר בחן כיצד יפעל הבנק הפדרלי של ניו יורק, המשמש כברוקר של משרד האוצר בשווקים, במקרה של שתקרת החוב לא תועלה בזמן.

ארה"ב לווה כיום 125 מיליארד דולר בשווקים הפיננסיים מדי חודש. ממשל אובמה דורש מהקונגרס לאשר העלאה של יותר מ-2 טריליון דולר בתקרת החוב כדי לעמוד בצרכי המימון של ארה"ב עד הבחירות לנשיאות ב-2012. עם זאת, חברי הקונגרס הרפובליקאים מתנגדים להעלאת תקרת החוב ודורשים בתמורה קיצוצים תקציביים חריפים, שלהם מתנגד הממשל. ארה"ב, שחצתה את תקרת החוב כבר בחודש שעבר, הפעילה מנגנון חירום שמאפשר לה להמשיך לתפקד עד 2 באוגוסט, אולם לאחר מכן הזהירו בכירי משרד האוצר כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully