וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בנק סיטי פרסם המלצת מכירה לסלקום

אמיר טייג

7.7.2011 / 10:51

לנוכח התחרות המתגברת בשוק הסלולר הישראלי. יחידת המחקר של סיטי הפחיתה את המחיר היעד למניית סלקום בכ-38% והציבה אותה על 73 שקל. "שוק הסלולר - טרגדיה בארבע מערכות"

לראשונה מאז החלה להיסחר בשנת 2007, מקבלת מניית סלקום המלצת "מכירה". בנק סיטי פירסם היום כי הפחית את המלצתו למניית סלקום למכירה לנוכח התחרות המתגברת בשוק הסלולר הישראלי. יחידת המחקר של סיטי הפחיתה את המחיר היעד למניית סלקום בכ-38% והציבה אותה על 73 שקל - כ-25% מתחת למחיר השוק של המניה. בסיטי מעניקים לפרטנר המלצת "החזק" כאשר מציבים למניה מחיר יעד של 50 שקל - כ-4.5% מתחת למחיר השוק.

בדו"ח של סיטי, מתואר שוק הסלולר הישראלי כ"טרגדיה של ארבע מערכות". המערכה הראשונה, אשר אופיינה בתחרות נמוכה ורווחיות גדולה, נגמרה. אחריה הגיע המערכה השנייה בה התערב הרגולטור והוכנסה תחרת לשוק. תעריפי הקישוריות הופחתו, וקנסות היציאה בוטלו. להערכתם, הגיע שוק הסלולר הישראלי למערכה השלישית כאשר החלה בו תחרות קשה במחצית השנייה של 2011. להערכתם, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח סלולר ישראלי צפויה לרדת לרמה של 100 שקל לחודש ומרמתה הנוכחית של 110 שקל או 140 שקל עד לפני חצי שנה.

ירידה זו בהכנסות תוביל לירידה של 26% ברווחים של סלקום בשנת 2011 שיסתכמו להערכתם בכ-920 מיליון שקל. הירידה תימשך כך שהרווח של החברה יסתכם בשנת 2014 ב-863 מיליון שקל. הירידה ברווחיות תלווה באיבוד נתח שוק בעקבות כניסתם של מפעילים חדשים במהלך שנת 2012.

כזכור, דיסקונט השקעות השולטת בסלקום מכרה לפני שבוע וחצי נתח של 5% מסלקום במחיר של 92 שקלים למניה. המכירה בוצעה באמצעות שני בנקים זרים, במטרה להפיץ את המניות בקרב מוסדיים זרים. אם זאת הערכות הן כי מרבית הסחורה הגיעה חזרה לידיים מקומית. יש לציין כי המחיר שקיבלה דסק"ש, אשר בשליטת נוחי דנקנר, עדיין גבוה בכ-26% ממחיר היעד שהציב סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully