וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בעליות שערים

שלי אפלברג

7.7.2011 / 17:20

המסחר בבורסה התל אביבית נפתח בעליות קלות ואף התחזק לקראת נעילתו. ת"א 25 עלה ב-1.7% ואילו ת"א 100 עלה ב-1.6%

תל אביב סגר את יום המסחר בעליות. המסחר אשר נפתח בעליות קלות על רקע המגמה החיובית בוול סטריט וברחבי העולם, התחזק לקראת סוף יום המסחר. ת"א 25 סגר את היום בעלייה של 1.7% לרמה של 1,247 נקודות, ת"א 100 עלה ב-1.6% לרמה של 1,149 הנקודות. הנדל"ן סיים בעלייה של 1.2%; מדד הגז והנפט הוסיף לערכו כ-1.3%; ומדד הבנקים סיים בעלייה חדה של 2.7%. מדד הביטוח שנסחר במהלך היום בירידה סיים בעליה של 1% ומדד התקשורת אף הוא שינה את המגמה לחיובית וסיים עם עלייה של כ-0.6%.

בשל האווירה החיובית בשוק האג"ח, מדדי התל בונד 20, 40 ו-60 ומדד התל בונד השיקלי נסחרו במשך היום בעלייה של עד 0.1% אך סגרו את היום בירידות קלות של עד 0.1%. בשוק ממתינים לראות האם בימים הקרובים יחלו המשקיעים מחו"ל לצמצם אחזקות באג"ח הממשלתיות בישראל, בעקבות הטבות המס על הריבית ורווחי הון לזרים שעומדות לפוג או שיצליחו ליהנות מפער הריביות הקיים בישראל מול הריבית על אג"ח של ממשלת ארה"ב.

לדברי יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, על אף המס שיגדל על חשבון הזרים, הפער בין הריבית הדולרית לריבית השקלית שרק הולך וגדל יגרום לשחקנים הזרים להישאר בבורסה הישראלית. "ממשלת ישראל מגייסת באופן מאוד צר והפדיון הענק של 11 מיליארד שקל באג"ח צמוד באוגוסט יצור חסר בקרב האג"ח הצמודות בשוק. לדעתי, שוק האג"ח נמצא בעמדה נוחה לקראת חצי השנה הבאה".

פגוט הוסיף כי "הבורסה בתל אביב תופסת טרמפ על העליות בעולם. יש לזכור כי יש לנו פער ענק לסגור מול המדדים בארה"ב, אשר שם עלו מאז תחילת השנה ואצלנו ירדו. המחזורים בשוק לא מגלים עוצמות או יכולת לשמור על מומנטום, במיוחד לאור העבודה כי נכון לשעה 11:00 מחזור המסחר עומד על 200 מיליון שקל בלבד. אי אפשר לקרוא למצב זה מחזור או שוק ולכן אנחנו עוד לא יודעים איך השוק יגמור את היום". כעת מחזור המסחר בבורסה מסתכם ב-956 מיליון שקל בלבד.

לדברי זיו פניני מנהל חדר עסקאות במגדל שוקי הון, השוק נסחר במחזורים דלילים ביותר ללא כל רצון לבצע מסחר מצד כלל המעורבים בשוק. לדבריו, "כולם בנופש - הסוחרים הפרטים, מנהלי ההשקעות ומנהלי הקרנות".

מניות בולטות במסחר

לדברי שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר ב-DBM, "מניות הנפט והגז נמצאות במרכז העניינים" היום לאור המלצה של דויטשה בנק לנקוט בהמלצת "החזק" למניית ישראמקו . המניה סגרה את יום המסחר בעלייה של1.4%. מנגד, למניית רציו , לה זכויות בלוויתן, ניתנה המלצת "קנייה" עם פוטנציאל עלייה של 43%. בעקבות המניה הגיבה בעלייה של 3.9% . לדלק קידוחים דלק קידוחים יהש הוענקה המלצת "קנייה" עם פרמיה של 47% , ואבנר אבנר יהש קיבלה המלצה גבוהה מאוד של 49%" . כמו כן, לטענת מאיר, הידיעות על משא ומתן של "שרה" ו"מירה" עם חברת החשמל לספק גז ב-2015 גם תורמות לאווירה החיובית במגזר זה.

כיל עלתה ב-2.2% על רקע חתימת הסכמים בסין לאספקת אשלג בהיקף כולל של 500 אלף טון במהלך המחצית השנייה של 2011. לטענת החברה, החוזים משקפים עלייה של 70 דולר לטון במחיר האשלג יחסית למחצית הראשונה של השנה.

מניות סלקום השילה כ-1.2% מערכה בשעה שפרטנר סגרה את יום המסחר בעלייה של 2.1%. שתי המניות, קיבלו המלצה שלילית מסיטי בנק סיטי בנק NY . כאשר הבנק בסופו של יום העדיף את פרטנר על סלקום.

המניות הבולטות בתל אביב 100 - פרוטליקס , סרגון ואלוט תקשורת אלוט תקשורת - סגרו את הארביטראז' מול ניו יורק ווסגרו את המסחר בעלייה של 5% 6.25%, 6.8% בהתאמה.

מניית חברת גוליבר , שעוסקת בחיפושי גז ונפט, קפצה אתמול במחזור של 6.2 מיליון שקל ב-9.18% סגרה את המסחר עם ירידה של 1% . זרח יהש זינקה אף היא אתמול במחזור של 10.9 מיליון שקל ב-5% סגרה את המסחר היום בירידה של 2.4%.

מניית אורמת סימה בירידה של 2.1% על רקע המשא ומתן למכירת השליטה בה מידי משפחת ברוניצקי לשיכון ובינוי שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון. מכירת השליטה תסייע למשפחת ברוניצקי לפרוע חוב של 600 מיליון שקל לבנק הפועלים - אף הוא בשליטת שרי אריסון.

חברת דירוג האשראי, מעלות S&P, הורידה אמש את דירוגה של מכתשים אגן מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מ-AA- ל-A+. כלכלני מעלות הותירו את תחזית הדירוג כיציבה והסבירו כי צעד זה משקף בעיקר את השחיקה ברווחיות ובפרופיל הפיננסי של החברה. כמו כן, מעריכים במעלות, קיימת אי בהירות באשר להשפעת רכישת השליטה במכתשים בידי כימצ'יינה על האסטרטגיה העסקית והמדיניות הפיננסית שלה. האג"ח לא מגיבות היום להורדת הדירוג כמו גם המניה שנסחרה בירידה במהלך היום סגרה את המסחר 0.2%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully