וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להשאיר את גיל הפרישה לנשים על כנו

צבי זרחיה

10.7.2011 / 8:36

ועדת ניסן המליצה להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67 אך הצעת החוק של ח"כ דליה איציק תבקש למנוע את המהלך. רוב סיעות הקואליציה הביעו התנגדות להעלאת הגיל

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת חוק שלפיה גיל הפרישה לנשים יישאר 62. ההצעה הוגשה על ידי יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק.

"בעקבות המלצתה השערורייתית של ועדת ניסן להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67, החלטתי לקדם את ההצעת שהגשתי בעניין", אמרה איציק. "לבקשת הממשלה, הסכמתי לעכב את הגשת ההצעה עד לסיום עבודת הוועדה".

רוב סיעות הקואליציה, בהן ישראל ביתנו, ש"ס וכן שרים וח"כים בליכוד הביעו את התנגדותן להעלאת גיל הפרישה. בכנסת מעריכים שהקואליציה תתקשה לדחות את הצעת החוק, ולא מן הנמנע שהאוצר יבקש להטיל משמעת קואליציונית.

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) אמר בשבוע שעבר שהממשלה תקבל כל הכרעה של הכנסת בעניין העלאת גיל הפרישה לנשים. כהן אמר את הדברים בתשובה לדבריה של ח"כ זהבה גלאון (מרצ) שהביעה התנגדות להעלאת גיל הפרישה.

לפי הערכות, הח"כים יתנגדו להעלאת גיל הפרישה לנשים מעבר ל-64 כפי שנקבע בעבר על ידי ועדת הכספים. יצויין כי החוק להעלאת גיל הפרישה קבע שגיל הפרישה לנשים יועלה אוטומטית בהדרגה ל-64 גם אם ועדת הכספים תתנגד לכך.

גלאון וח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) יערכו מחרתיים כנס חירום נגד העלאת גיל הפרישה לנשים, שבו ישתפו בין היתר יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), חברי כנסת, חוקרות מהאקדמיה, נציגות ארגוני נשים ונשות תקשורת.

לדברי גלאון וקירשנבאום, הכנס נועד להשפיע על מקבלי ההחלטות כדי שאלה יתנגדו להמלצות הוועדה הציבורית שמבקשת להעלות את גיל הפרישה לנשים. "העלאת גיל הפרישה תפגע באופן חריף ביכולתן של נשים רבות להתקיים ולא תקדם את יכולתן לצבור זכויות פנסיוניות", אומרות השתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully