וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל במגמת עליה

ואדים סבידרסקי

10.7.2011 / 17:00

לאחר יום שהתנהל ברובו בירידות ננעל המסחר בבורסת תל אביב דווקא בעליות שערים. ת"א 25 עלה ב-0.7% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-0.6%

המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים לאחר שבמרביתו התנהל ביציבות על רקע האכזבה מנתוני שוק התעסוקה האמריקאי, ירידות השערים בוול סטריט בסוף השבוע ואישור העברת חבילת סיוע מקרן המטבע הבינלאומי ליוון. אומנם, ממתינים המשקיעים המקומיים לפתיחת השבוע מחר בבורסות אירופה על מנת להבחין במגמה בשווקי חו"ל, אך נראה כי אופטימיות בשווקים גוברת והמשקיעים מחפשים את הטריגר לדחוף את המדדים כלפי מעלה.

ת"א 25 עלה ב-0.7% ונסגר ברמה של 1,268 נקודות - מרחק של 5.5% מרמת השיא שנרשמה באפריל האחרון. מדד ת"א 100 הוסיף 0.6% ונחתם ברמה של 1,155 נקודות. מדד מניות הבנקים עלה ב-0.6% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.3% לערכו. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-890 מיליון שקל, בהתאם לממוצע יומי מקובל ביום המסחר השבועי הראשון.

השוורים השתלטו על המגמה לא רק באפיק המנייתי. בשוק הסולידי נרשמו עליות שערים, מתונות אומנם, עד 0.3% הן באפיק הקונצרני, באמצעות מדד תל בונד והן באפיק הממשלתי השקלי. צחירי אג"חים ממשלתיים צמודי מדד מסוג "גליל" עלו בכ-0.4%.

הממשלה אישרה גבולות המים הכלכליים

מניות האנרגיה מרכזות עניין על רקע החלטת הממשלה לאשר את גבולות המים הכלכליים של ישראל. בימים הקרובים, צפויה ישראל להגיש לאו"ם את עמדתה בנוגע למיקומו של הגבול הימי וסימון המים בינה לבין לבנון. לטענת ישראל, ההצעה הלבנונית המקבילה לקו הגבול, שהוגשה לאו"ם לפני כמה חודשים, כוללת שטחים ימיים משמעותיים השייכים לישראל. להגשת הצעה עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת לגבי מאגרי גז ונפט בשווי מיליארדי דולר הנמצאים בשטח במחלוקת בים התיכון.

ממשלת לבנון שכרה את שירותיה של חברה נורווגית לביצוע סקר סיסמי על גבול המים הכלכליים עם ישראל. לפי מידע שהגיע לממשלת ישראל, לבנון מתכוונת להקצות זיכיונות לחיפוש גז טבעי באזורים שעשויים לכסות בחלקם את שטח המים הכלכליים של ישראל.

האנליסטים בבנק הפועלים מוסיפים להביע אמון בשוק המניות המקומי עקב היצע רב של מניות במחיר נוח. זאת אף שקיים, לדבריהם, צפי להאטה מסוימת בצמיחה במשק בחודשים הקרובים. עוד מדגישים בבנק הפועלים כי בטווח הקרוב צפוי המסחר להיות תנודתי. לפיכך הם ממליצים למשקיעים בעלי פרופיל סיכון סולידי לא להסתכן בחשיפה מנייתית מלאה.

גם להערכת כלכלני בנק לאומי יתאפיין המסחר בשוק המניות המקומי בדשדוש לצד תנודתיות גבוהה. זאת על רקע מגמת המסחר מעבר לים, הסביבה הגיאופוליטית ומחזורי המסחר הנמוכים שמאפיינים את חודשי הקיץ.

בטווח הארוך יותר, מציינים בבנק לאומי את רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת מרמת המכפילים, כנוחה להשקעה. כל זאת, לנוכח האיתנות של הכלכלה הריאלית המקומית שצפויה לסייע בחזרה למגמה החיובית.

המסחר בוול סטריט נחתם בסוף השבוע בירידות שערים לאחר ששיעור האבטלה בארה"ב עלה במפתיע ביוני לרמתו הגבוהה ביותר השנה. מספר המשרות שנוספו לשוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר היה הנמוך ביותר זה תשעה חודשים. מדד S&P 500 נסוג משיא של חודשיים בו נסגר אתמול, וירד ב-0.7% אולם סגר שבוע שני ברציפות של עליות לאחר שטיפס השבוע ב-0.3%; מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.5% אולם עלה בסיכום שבועי ביותר ממחצית האחוז; מדד נאסד"ק ירד לראשונה זה תשעה ימי מסחר לאחר שאיבד 0.5%.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אישרה ביום שישי האחרון העברת סיוע בסך 4.2 מיליארד יורו ליוון, חלקה של קרן המטבע בשלב האחרון של חבילת הסיוע שנועדה לחלץ את הממשלה היוונית מחדלות פירעון. הסיוע שאושר הוא חלק מחבילת הסיוע שהוענקה ליוון בשנה שעברה, בסך 110 מיליארד יורו.

נייר חדרה ושופרסל מקבוצת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר נסחרות בירידות על רקע מלחמות המחירים בשוק החיתולים. המתחרה, רבוע כחול, מטפסת על רקע דיווחיה כי בסניפי מגה בירושלים ובתל אביב אזלו חיתולי האגיס, שאותם היא מייבאת באופן עצמאי מטורקיה.

דלק נדל"ן מסתבכת שוב - הפעם גם בגרמניה ובאנגליה. בגרמניה, הבנק המלווה מבקש לממש את זכיותיו בנכס Mulheim שבגרמניה בשווי 17.7 מיליון יורו (כ-25.35 מיליון דולר), ש-60% ממנו נמצא בבעלות חברת הבת של דלק נדל"ן, DGRE, בגין הלוואות נון ריקורס אותה נתן. יתרת ההלוואה שנותר לחברה לשלם בגין הנכס עומדת בספרים על כ-21.3 מיליון יורו (כ- 30.5 מיליון דולר).

אופיר אופטרוניקה , יצרנית רכיבים למערכות האלקטרו אופטיות שבשליטת יעקב זרם, אפרים גרינפילד, אפרים סקמסקי, קרן פימי ובן ציון לנדא, חתמה על הסכם למיזוג עם Newport Corporation, חברה אמריקאית הנסחרת בנאסד"ק (שוויה בשוק עומד על כ-700 מיליון דולר), המספקת מוצרים ומערכות לתחום המחקר המדעי, חקר החלל והתעשיות הביטחוניות. שווי העסקה, הצפויה להתבצע ברבעון הרביעי השנה, משקף לאופיר אופטרוניקה שווי של כ-230 מיליון דולר (כ-780 מיליון שקל) - גבוה פי 2 משווי הנוכחי המסתכם בכ-390 מיליון שקל.

חברת דלק רכב שבשליטת המנכ"ל, גיל אגמון, קרובה להרחיב את פורטפוליו יבוא המכוניות שבבעלותה. החברה מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה (כ-64%) בחברת קמור מוטורס, יבואנית ב.מ.וו ומיני קופר של איש העסקים דני ברנר. היקף העסקה נאמד בכ-100-150 מיליון שקל. נכון להיום, דלק רכב מייבאת לישראל מכוניות מדגם מאזדה, פורד ולינקולן.

פריצת דרך מדעית וטיפולית בתחום תאי הגזע הקפיצה ביום שישי האחרון את מניותיהן של החברות הפעילות בתחום. מנייתה של חברת פלוריסטם ניתרה ב-6.7% במחזור גדול פי שלושה מהמחזור הממוצע בה. זאת לאחר שבית החולים האוניברסיטאי קרולינסקה בשטוקהולם, שוודיה, הכריז על הצלחה בניתוח שבו הוחלף קנה הנשימה של חולה בן 36, שנחסם כתוצאה מגידול סרטני בקנה נשימה שהושתל בו, וגודל באמצעות תאי גזע שנלקחו ממוח העצמות של החולה עצמו.

חברה אחרת בעלת זיקה ישראלית שמניותיה עלו בחוזקה בעקבות הניתוח המהפכני של אוניברסיטת קרולינסקה בשוודיה היא מסובלאסט (Mesoblast) האוסטרלית שניתרה ב-5.4%. מסובלאסט נסחרת בשווי שוק של 2.7 מיליארד דולר והיא עוסקת בפיתוח תרופה לטיפול בחולי סרטן הדם על בסיס תאי גזע עובריים. מסובלאסט מוחזקת בידי חברת ספלון האמריקאית (19.9%), שעומדת להירכש בידי חברת טבע תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן.

חברת מדיגוס , המפתחת מכשור רפואי לפרוצדורות אנדוסקופיות, סיימה את הניסוי הקליני הראשוני במערכת ה-SRS - אנדוסקופ מיוחד לטיפול במחלת ההחזר הושטי (GERD), וצפויה להגיש בקשה לקבלת אישור לשיווק המערכת בארה"ב מאת FDA, בתוך 3 חודשים הקרובים. עם זאת, תוצאות הניסוי הראשוני מצויות בעיבוד סטטיסטי על ידי החברה החיצונית, כך שטרם פורסם דו"ח מסכם מלא. בתגובה לדיווח, מזנקת המניה בכ-17% היום במסחר בבורסת ת"א.

מניית טלכור טלקום , יצרנית ספקי כוח, צפויה לעבור להיסחר ברשימת השימור של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, זאת לאחר שאינה עומדת בדרישות למסחר ברשימה הרגילה. שווי אחזקות הציבור בחברה מסתכם בכ-4 מיליון שקל בלבד או בכ-11% מכלל הון מניותיה הרשום למסחר.

יוניטרוניקס , חברת המיכון לתעשייה שבשליטת חיים שני (61%) מתרחבת: החברה, שמנייתה זינקה ב-221% מתחילת השנה, רכשה קרקע סמוך למודיעין בכ-17.5 מיליון שקל. הקרקע, בשטח של כ-11 אלף מ"ר, נמצאת באזור התעשייה חבל מודיעין - טירת יהודה, והיא מיועדת להקמת סדנת תפעול לחטיבת המערכות של החברה. הקרקע נרכשה למשך של 49 שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully