וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנע ללחץ: מנכ"ל אגרקסקו הודיע על התפטרותו

עמירם כהן

11.7.2011 / 9:21

המשבר ממשיך: המנכ"ל, דוד בונדי, הודיע אמש על התפטרותו והסביר כי הוא הופתע מהחוב הגדול שגילה במהלך כהונתו כמנכ"ל החברה. לדבריו, הסיבות להיווצרותו ייחקרו

מנכ"ל אגרקסקו, דוד בונדי, הודיע על התפטרותו מתפקידו במכתב שהעביר לנאמן החברה, עו"ד שלמה נס. בונדי כתב כי ברגע שמונה נאמן לחברה הוא רואה בנאמן כמנהל החברה, ובכך אין מקום להמשך תפקידו. הוא הודיע כי ימשיך ויסייע לנס בכל דבר שיידרש להצלחת תפקידו ולפתרון לבעיות שהתגלו בחברה.

עוד אמר בונדי כי בחצי השנה שבה כיהן כמנכ"ל אגרקסקו התגלו לו הכשלים והבעיות שהחברה נקלעה אליהם - נושאים שבוודאי תידרש להם חקירה יסודית ברשויות הממונות על כך. בונדי אמר כי הוא הופתע מהחוב הגדול שגילה עם הגיעו לחברה, וכי הסיבות להיווצרות החוב בוודאי ייבדקו ויחקרו במקומות המתאימים.

יו"ר אגרקסקו יצחק לידור, מסר בתגובה להתפטרות המנכ"ל כי אינו משמש בתפקיד יו"ר החברה, מאז החליט בית המשפט למנות לחברה נאמן החלטה המחייבת את דירקטוריון החברה להפסיק את פעילותו לאלתר.

עובדי חברת הייצוא החקלאי אגרקסקו מפגינים בקריאה להתערבות הממשלה בטיפול בחובותיה מחוץ לישיבת הממשלה, יולי 2011. מגד גוזני
חקלאים מפגינים בקריאה לממשלה להתערב במשבר/מגד גוזני

עוד אמר לידור הוא מאוכזב מעמדת משרד האוצר שסירב להזרים לחברה סכום לא גדול של 15 מיליון יורו, שהיה מאפשר לה להמשיך ולפעול ולקיים את תכנית ההבראה שהחלה בה. לדבריו, אילו האוצר היה מסייע לחברה בסכום המבוקש, היא הייתה חוזרת לפסים רווחיים בתוך שנים ספורות.

לגבי הטענה כי גם על בעלת המניות הגדולה באגרקסקו "מועצת הצמחים" (מחזיקה ב-55% ממניות אגרקסקו) היה לסייע בהזרמת ההון, אמר לידור כי האפשרות של מועצת הצמחים להזרים סיוע מוגבלת מאוד ולא היא הכתובת לטענות מסוג זה.

לדבריו, בתקופת כהונתו הקצרה כיו"ר החברה עשה את כל המאמצים כדי לאפשר לחברה להמשיך ולפעול אך לצערו הדבר לא הסתייע וכעת האחריות על חילוץ החברה היא בידי הנאמן. כמו כן, מסר כי הוא מקווה שהנאמן יצליח במאמציו ואגרקסקו תמשיך להתקיים ולהוביל את היצוא החקלאי של ישראל, ולטפל בתוצרתם של 2000 המגדלים המייצאים דרכה . יצחק לידור כיהן כדירקטור באגרקסקו כחודש אחד ותקופה קצרה יותר כיו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully