וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי ואטיאס מציגים: ערי אוהלים בערבה לשעת חירום

שר הבינוי והשיכון והשר להגנת העורף סיירו היום בערבה, בשטח בו יוקמו בזמן מלחמה או רעידת אדמה ערי אוהלים לקליטת אזרחים. "באמצעות התוכנית לא נראה יותר את ערי האוהלים של גאידמק"

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, והשר להגנת העורף, מתן וילנאי, ביקרו היום (שני) בשטח בו יוקמו בזמן חירום ערי אוהלים, אשר יהוו אתרי פינוי לאזרחים במקרים של פגיעה במרכזי אוכלוסייה במקרים של מלחמה, רעידת אדמה, אסון טבע או אסון אקולוגי.

השרים בחנו את תשתיות החשמל והמים שכבר מוכנות, את ההיערכות בשטח ואת הבעיות העולות לאור פינוי אוכלוסייה גדולה לאזורים המיושבים בדלילות- למשל העובדה כי בתחומי המועצה ערבה תיכונה, שעל פי ההערכות תקלוט במצב חירום כ-7,000 אזרחים, ישנו רק רופא אחד, והצרכניות מסוגלות לספק כמות מזון קטנות בלבד.

משרד הבינוי והשיכון הציג את תוכנית הפעולה שלו לשלבים מתקדמים יותר של פגיעה באוכלוסייה האזרחית בשלבים של בחינות הנדסיות, בנייה מחדש ושיקום מבנים שנפגעו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משימת הממשלה היא לדחות את המלחמה - ולהיערך אליה". אטיאס ווילנאי במהלך הסיור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעידן בטילים עמידות העורף קריטית להצלחה בעימות הצבאי , ועובדה זו מחייבת את הממשלה למוכנות מקסימאלית", אמר השר אטיאס.

"גם במקרה של רעידת אדמה, חלילה, ישנה חשיבות מרובה להכנה של אתרים שמסוגלים לקלוט מאות אלפי אזרחים לשהייה ממושכת", הוסיף. "משרד הבינוי והשיכון פועל בשגרה בכדי להכין את החירום, תוך תקווה ותפילה שלא נזדקק לו. על משרדי הממשלה כולם, ובתוכם גם משרד הבינוי והשיכון, להתכונן כראוי לתרחישים השונים".

השר להגנת העורף מתן וילנאי אמר כי "בימים אלה אנו מציינים חמש שנים למלחמת לבנון השנייה. באמצעות התוכנית הזו לא נראה יותר את ערי האוהלים של גאידמק. אנחנו מגבשים תפיסה שלמה וביחד מקדמים תוכנית , כדי שתהליך הקליטה והשהייה של האזרחים בעיר האוהלים ייעשה בצורה הטובה ביותר". וילנאי אמר עוד כי - "משימת הממשלה היא לדחות את המלחמה, אך להיערך אליה במידה והיא תגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully