וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל בירידות: מדד הבנקים השיל 2.5%

ערן אזרן

11.7.2011 / 17:17

הירידות באחד העם החריפו לקראת הסיום - ת"א 25 איבד 1.7%, ונסגר במרחק של 7.5% מהשיא שנרשם באפריל האחרון. מדד הנדל"ן צנח ב-2.6%. "מאניה דיפרסיה בשוק"

מי שחשב שאישור תוכנית הצנע ביוון והעברת הסיוע מהאיחוד האירופי למדינה השקועה בחובות יותירו את משבר החוב האירופי מאחור - התבדה היום. התפשטות החששות בנוגע למצב כלכלתה של איטליה הפילה את הבורסות ברחבי העולם, ובכלל זה גם את בורסת אחד העם. מי שהובילו את הירידות היו מניות הפיננסים - שצפויות להיפגע מקשיים בתשלומי החוב של מדינות באירופה.

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים חדות, כשהתגברו ככל שהתקרבה שעת נעילת המסחר. בסיכום יומי, כל מגזרי המניות הציגו מגמה שלילית בולטת: מדד ת"א 25 ירד ב-1.7% ונסגר ברמה של 1,247 נקודות - מרחק של 7.5% מרמת השיא שנרשם באפריל האחרון.מדד ת"א 100 ירד בערך דומה לרמה של 1,136 נקודות. מדד הנדל"ן צנח ב-2.6%.

מניות הבנקים, שבלטו מתחילת חודש יולי בעלייה של 4%, הובילו את הירידות באחד העם. מדד המניות צנח בסיכום יומי ב-2.5%. מניות הבנקים הפועלים, לאומי ,דיסקונט ומזרחי ירדו במחזורים גבוהים, כאשר מניות חברת הביטוח השילו מערכן 2.7%.

"כל כותרת על אירופה מהווה טריגר לירידות"

"הירידות בבורסה חלות בעקבות הנעשה בשוקי אירופה, כש'ההיי-לייט' הוא איטליה", ציין ארז גולן מנהל מחלקת ברוקראז' בבנק דיסקונט . "קיים חשש בנוגע למערכת הפיננסית במדינה, וצריך לזכור שהפעם מדובר בכלכלה גדולה ומשפיעה. יש תחושה כללית שהסיפור באירופה לא נגמר - וכל כותרת מהווה טריגר לירידות. בנוסף, דו"חות המקרו שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב - בדגש על דו"ח התעסוקה - עדיין נותנים את אותותיהם".

עם זאת גולן אינו ממליץ למי שחשוף לשוק המניות לצאת ממנו כעת. "לטווח הארוך זה לא הזמן לצאת משוק המניות, במיוחד למי שיש אורך רוח. לא יוצאים מהשוק בזמנים של פאניקה. כרגע כל השוק יורד".

בשוק הסולידי, מדדי מניות איגרות החוב הקונצרניות (תל בונד 20, 40 ו-60) איבדו עד 0.2%. עם זאת, מתחילת החודש רשמו המדדים עליות של עד 0.9%. בשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמו עליות. איגרת חוב מסוג שחר (לא צמודה ובריבית קבועה) לפידיון בינואר 2022 נסחרה בעלייה של 0.16% והתשואה עליה ירדה ל-5.22% ברוטו. גם שוק המק"מ רשם עליות קליות של עד 0.05%.

בהתייחסו לשוק האג"ח ציין גולן כי למרות שהפדיונות בקרנות נבלמו, הרי שקיימת חולשה במגזר שמהווה הזדמנות עבור המשקיעים. "דווקא עכשיו זה הזמן להיכנס לשוק האג"ח. עדיף לרכוש איגרות בלתי דורגות, כאלו שהגופים המוסדיים מתקשים לקנות בגלל הגבלות ועדת חודק. החברות עצמן נמצאות כרגע במצב טוב, כך שניתן להשיג תשואה עבאה בסיכון נמוך".

משבר החוב האיטלקי?

בסוף השבוע התפשטו החששות לגבי משבר החובות באירופה גם לאיטליה. העיתון הגרמני "די ולט" דיווח בסוף השבוע כי אירופה תצטרך להכפיל את קרן הסיוע שלה ל-1.5 טריליון יורו על מנת לכסות משבר חובות באיטליה. פגישה סדירה של נשיא האיחוד האירופי, הרמן ון רומפוי, ונשיא הנציבות האירופית, ג'וזה מנואל בארוסו, תורחב ותכלול כעת גם את נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, את ראש ממשלת לוקסמבורג ז'אן-קלוד יונקר, והנציב הכלכלי של האיחוד האירופי, אולי רן. במפגש ידונו אפשרויות הפעולה העומדות בפניהם בניסיון לבלום את המשבר.

במקביל, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אישרה ביום שישי האחרון העברת סיוע בסך 4.2 מיליארד יורו ליוון, חלקה של קרן המטבע בשלב האחרון של חבילת הסיוע שנועדה לחלץ את הממשלה היוונית מחדלות פירעון. הסיוע שאושר הוא חלק מחבילת הסיוע שהוענקה ליוון בשנה שעברה, בסך 110 מיליארד יורו.

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר בירידות על רקע התגברות החשש מפני התפשטות משבר החוב באירופה לאיטליה - הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו. המדדים המובילים מאבדים מעל ל-1% והתשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב עולה.

"מאניה דיפרסיה בשוק"

"האיומים על יציבות הכלכלה הגלובלית עלו בהשוואה לשנה שעברה. האיומים הללו עומדים לטלטל את השווקים בטווח הקרוב וליצור תקופות של מאניה דיפרסיה בשוק. אולם, לאחר הדיפרסיה אנו סבורים שהמחירים של המניות יהוו קרקע נוחה לתקופה של מאניה", ציין אתמול עידן אזולאי, מנכ"ל בית ההשקעות אפסילון, בסקירה השבועית.

לפי בית ההשקעות, הסאגה סביב משבר החובות ביוון בתוספת החששות מהאירועים הגיאו פולטים בספטמבר, הביאו את השוק הישראלי להיות בין השווקים הגרועים ביותר בעולם מתחילת השנה, והמצב הנוכחי הוא הזדמנות כניסה טובה לשוק המניות. "על כן, אנו מגדילים את החשיפה שלנו למגזר הבנקאות, וחברות האחזקה ומחזיקים אותם במשקלי יתר", ציין אזולאי.

מניות האנרגיה ממשיכות גם היום לרכז עניין על רקע החלטת הממשלה לאשר את גבולות המים הכלכליים של ישראל. בימים הקרובים, צפויה ישראל להגיש לאו"ם את עמדתה בנוגע למיקומו של הגבול הימי וסימון המים בינה לבין לבנון. לטענת ישראל, ההצעה הלבנונית המקבילה לקו הגבול, שהוגשה לאו"ם לפני כמה חודשים, כוללת שטחים ימיים משמעותיים השייכים לישראל. להגשת ההצעה עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת לגבי מאגרי גז ונפט בשווי מיליארדי דולר הנמצאים בשטח מחלוקת בים התיכון.

בין המניות שצפויות להיות מושפעות מההחלטה נמנות -קבוצת דלק, והחברות הבנות דלק קידוחים, אבנר, וכן נובל אנרג'י - המחזיקות ברישיונות חיפוש ב"שטחי המריבה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מניות האנרגיה ממשיכות גם היום לרכז עניין על רקע החלטת הממשלה לאשר את גבולות המים הכלכליים של ישראל. קידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלמה זוהר מונה למנכ"ל חברת הנדל"ן איי.די.או

שלמה זהר, יו"ר בנק דיסקונט לשעבר, מונה כמנכ"ל חברת איי.די.או , העוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה בהיקף של 50% משרה. עלות שכרו המומלצת על ידי דירקטוריון החברה מסתכמת ב-60 אלף שקל לחודש צמוד למדד המחירים לצרכן - סה"כ 720 אלף שקל בשנה. כמו כן, תנאי שכרו כוללים החזר חודשי של 5,000 שקל בגין הוצאות טלפון, אינטרנט ורכב. בשורה התחתונה, יעלה זהר לחברה כ-810 אלף שקל.

איש העסקים, צביקה בארינבוים, ממשיך לקדם את העסקה למכירת השליטה בחברת זד.בי.איי (77%) לידי ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי (מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן והתשתיות מנופים פיננסיים) תמורת כ-128 מיליון שקל.

בימים האחרונים דיווחה חברת בי.ג'י.איי השקעות - חברה בת של זד.בי.איי והנכס העיקרי של בארינבוים - כי הגיעה להסכמות עם בנק הפועלים , שלו היא חייבת כ-150 מיליון שקל. כחלק מההסכמות, הפועלים יוותר על זכותו להעמיד את החוב לפירעון מיידי, כפי שהוא רשאי לנהוג, לאור החילופים בשליטה בחברה.

BSP חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם מרכזים קרדיולוגים בארה"ב

דלק נדל"ן מתקשה להתאושש: החברה דיווחה אתמול כי חברה בת שלה, דלק גלובל ריל אסטייטס (DGRE), קיבלה מידי ענקית החניונים הבריטית NCP (National Car Park Limited), השוכרת העיקרית של החניונים של חברת לינצ'פילד, מכתב שבו היא מבקשת להפחית את שכר הדירה. לצד הצרות מהשוכר, הערכות שווי לאותו הנכס שהזמינה DGRE, עלולות להגדיל את הריבית על ההלוואות לנכס מ-1.75% לשנה ל-3.282%.

בתגובה לחדשות הרעות הללו התרסקה אתמול מניית דלק נדל"ן בכ-4%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-100 מיליון שקל. האג"ח של החברה (סדרה כ"ה) התרסקו בעד כ-6%, והתשואות לפדיון של האג"ח של החברה הרקיעו שחקים עד ל-90% תשואה לפדיון.

בי. אס. פי., המפתחת ומייצרת מוצרים מתקדמים לאבחון מדויק ולא פולשני של מחלות לב באמצעות טכנולוגיית עיבוד אות ייחודית, חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם שלושה מרכזים קרדיולוגים בארה"ב. בשלושת המרכזים כבר הותקנה מערכת ה- HyperQ EX-300 של BSP לבדיקת אק"ג במאמץ, ואף הוחל במחקר קליני רב מוקדי (multi-site) שמטרתו איסוף מידע רחב היקף בנוגע ליעילות בדיקת ה- HyperQ באבחון מחלות לב כליליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully