וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני מרגיע, והירידות באיטליה מתמתנות

סיוון פינגולד

12.7.2011 / 13:40

אחרי צניחות דרסטיות בפתיחת המסחר, הירידות במילאנו ובעולם התמתנו לאחר הנפקת אג"ח ממשלתיות. פגישת שרי האוצר בנוגע להתרחבות המשבר בבריסל לא הניבה תוצאות משמעותיות

הבורסות באירופה צונחות בהובלת מניות הבנקים בעקבות חשש מהתרחבות משבר החוב לאיטליה, ולאחר שיו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) כריסטין לגארד אמרה כי הקרן עוד לא מוכנה לדון בתנאי חבילת הסיוע ליוון.

בשעה האחרונה הירידות במילאנו מתמתנות בעקבות הנפקת אג"ח איטלקיות והבורסה יורדת ב-0.5% לאחר שכבר ספגה ירידות של 4% מוקדם יותר היום; מדריד נופלת ב-1.6%; פרנקפורט מאבדת 2%; פאריס מפחיתה 2.4% מערכה; לונדון יורדת ב-1.3%. היורו יורד ב-0.6% לאחר שהגיע מוקדם יותר הבוקר לשער של 1.388 דולר ליורו - שפל של שלושה חודשים. התשואה על אג"ח ממשלת איטליה ל-10 שנים זינקה היום ליותר מ-6%, וכעת היא עולה ב-0.02% ל-5.691%. אתמול הגיעה התשואה ל-5.687%.

ממשלת איטליה הנפיקה בשעות האחרונות 6.75 מיליארד יורו (9.4 מיליארד דולר) באג"ח ממשלתיות ל-12 חודשים. ההנפקה הניבה תשואה ממוצעת של 3.67% - עלייה של כ-1.5 נקודות האחוז מהתשואה לאותן אג"ח בחודש יוני. התשואה הגבוהה משקפת את המתח בשוק שגרם בימים האחרונים לזינוק בתשואות האג"ח, אמר לוקה קאזולני, אסטרטג בבנק יוני-קרדיט במילאנו.

"נביא לסיום המשבר תוך זמן קצר"

הביקושים הגיעו ל- 10.5 מיליארד יורו והיו פי 1.55 יותר מההיצע, "בהתחשב במתח בשוק, תוצאות ההנפקה היו טובות ומראות שלמרות המצב עדיין יש ביקוש לאג"ח האיטלקי", אמר קאזוליני.

"אנחנו כבר לא שוללים חדלות פירעון סלקטיבית לחוב היווני", כך אמר היום בבריסל שר האוצר ההולנדי, יאן קיס דה יאחר. "אנחנו מנסים לפתור את הסתירה העיקרית - מצד אחד השתתפות הסקטור הפרטי בחילוץ, ומהצד השני הימנעות מחדלות פירעון". יאחר אמר את הדברים לעיתונאים לפני פגישה נוספת של שרי האוצר של גוש היורו.

בכירים בבנק המרכזי של אירופה (ECB) אמרו בתחילת השבוע כי קרן החילוץ האירופית, בסך 750 מיליון יורו, אינה גדולה מספיק וכי יש להכפילה ל-1.5 טריליון יורו, כדי שתוכל לעמוד בחילוצן של כלכלות כמו איטליה וספרד במקרה הצורך. "מנגנון החילוץ הקיים באירופה אינו מספיק כדי לספק חומת הגנה ראויה לאיטליה. הוא מעולם לא עוצב למטרה הזאת", אמר אחד הבכירים.

אתמול נפגשו בבריסל שרי האוצר של גוש היורו ובכירים נוספים באיחוד האירופי כדי לדון בצעדים הבאים בחבילת הסיוע ליוון ובאפשרות להתפשטות המשבר למדינות נוספות.

בתום הפגישה אישרו שרי האוצר דיווחים קודמים לפיהם הם שוקלים קנייה חוזרת של אג"ח, כדי להקל על העול של יוון ולעזור לה לעמוד בתשלומים. לפי השרים, כספי חבילת הסיוע מהשנה שעברה ישמשו לקניית האג"ח בשוק המשני ויאפשר ליוון לשלם את חובה בהנחה - דבר המהווה בעצם סוג של הסדר חוב.

תשואות איגרות החוב הממשלתיות באיטליה וספרד זינקו אמש וקירבו את המשבר ללב היבשת. לאחר פגישת חירום אתמול בבריסל שארכה 9 שעות, פירסמו 17 השרים הצהרה, בת 6 פסקאות בלבד, המפרטת בקצרה את התוכנית להביא לסיום המשבר שמתמשך כבר 21 חודשים "תוך זמן קצר". עוד הוסיפו השרים בהצהרה שפורסמה לאחר הפגישה: "צעדים נוספים יינקטו כדי לחזק את גוש היורו, ובינהם שיפור הגמישות בהלוואות והורדת שערי הריבית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully