וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד משיגים זינוק בקריירה?

ששון עוז

12.7.2011 / 16:22

יש האומרים שמדובר במזל, אחרים יטענו שזהו עניין של כישרון. בכל מקרה, כל עובד יכול לנווט את דרכו להצלחה. אסרטיביות, שיווק עצמי, קורטוב פוליטיקה והרבה ביטחון - המדריך לניהול הקריירה

תמיד ישנם אנשים המגיעים ליותר הישגים מאיתנו. כיצד הם עושים זאת? ישנם כמה וכמה דברים שהם עושים – וכמעט כל אחד יכול לעשות – על מנת להשיג זינוק קדימה בקריירה.

ראשית, מומלץ מאוד להצטייד במזל ובכישרון עיתוי, להם יש השפעה מרשימה על הקריירה תמיד, בכל ארגון ולגבי כל אדם. אבל גם למזל צריך לעזור ואפשר, שהרי "קריירות אינן מתנהלות, הן מנוהלות". מי שנותן לקריירה שלו להתנהל מעצמה, מפסיד בתחרות על קידום, ומי שלוקח אחריות על הנושא ומשקיע בו מאמץ – משיג תוצאות. להלן רשימת ההמלצות.

שיווק עצמי
ראשית, צריך שיהיה מה למכור. אחר כך צריך "ללכלך" את הידיים ולעסוק ב"מכירה עצמית",, ללא בושה ובלי צניעות. הועלת לארגון ולא יודעים זאת? מישהו אחר כבר ידאג – להפתעתך הרבה – שההישג יוצג כשלו. חשוב שתספרו על הישגיכם לעמיתים, לכפופים לכם ובעיקר לממונים. בכל הזדמנות דברו והביעו דעה ברורה ונחושה. אל תשבו בשקט בישיבות. דאגו לחשיפה שלכם – ובעיקר של מעשיכם. תיזמו דברים חדשים וספרו על היוזמה, בכתב ובעל פה, לכל מי שרק רלוונטי. אם יש לכם אפשרות כספית, קחו לעצמכם איש יחסי ציבור, כמו כל פוליטיקאי, עניין "פעוט" של כמה אלפי שקלים בחודש. אם אין אפשרות כזו, עיבדו בשתי משרות: האחת, במשרתכם הרגילה והשנייה – במשרת איש יחסי הציבור. של עצמכם. הטובים מתקדמים, בסופו של דבר. הטובים והצנועים, נאלצים להמתין זמן רב יותר.

חיוניות
אם רק אתם יודעים להסתדר עם הלקוח החשוב, אם רק אתם יודעים לחשב את חישוב הריבית המסובך, אם רק אתם מצליחים למכור תכניות חיסכון בכמות מרשימה, אם רק אתם יודעים את התשובות לשאלות הדחופות של המנהל – הנכם חיוניים לארגון. ואם הפכתם לחיוניים, יחזרו אחריכם ויציעו לכם קידום.

יחסי אנוש
אי אפשר להתקדם מבלי לדעת להסתדר היטב עם הסובבים אתכם, שהרי אנשים הם שיבצעו את העבודה שתטילו עליהם, הם שיעשו אתכם עסקים כלקוחות והם שיעריכו אתכם ויציעו לכם קידום כממונים. איך הופכים למומחה ביחסי אנוש? מפתחים רגש של חיבה לאנשים, מתעניינים בהם, מקשיבים להם, וגם יודעים, בעת הצורך, לדרוש מהם ולצפות שהם ישתפו פעולה. חשוב לשדר ביטחון ונחישות. אנשים נוטים להעריך אדם הבוטח בעצמו, וזה שהולך בדרכו שלו. הם אינם מעריכים אדם המשתדל לרצותם, חושש מדעתם ומתחנף אליהם. ביטחון עצמי וסבלנות לזולת הם-הם מפתחות הפלא.

פוליטיקה
פוליטיקה אינה מילה גסה. היא חלק מכללי המשחק של הארגון ופירושה – לנקוט עמדה, להיות מזוהה, להבין "מי נגד מי", ו"מי בעד מי", לתפוס "צד" ולסייע לזה שאתה מעריך ש"ינצח" – הלה ייקח אותך איתו לכשיתקדם. כדאי שתמצא לך "נותן חסות", פטרון ש"ישמור" עליך. מצא לך תומך נלהב, בכיר ממך, שידאג שיזכרו אותך בעת שתתפנה משרה מעניינת. זהה מוקדי כוח ואסוף לעצמך כוח. ספק מידע חשוב לאותו בכיר המעוניין במידע הזה. השתמש בתהליכים חברתיים וברגשות אנושיים, לטובת האינטרסים שלך.

אסטריביות
אסרטיביות היא היכולת לנהל תקשורת אפקטיבית במצבים קשים: לא להתרגז, לא להיעלב, לא להתקיף, לא לברוח, אלא להתמודד בצורה עניינית, רגועה ושקולה, לדווח על הרגשות שלך במקום לתת לכעס להתפרץ ללא שליטה, להסביר לשם מה אתה מבקש את שאתה מבקש, ולמה חשוב שייענו לבקשתך. היה תקיף, אך לא תוקפן.

כל ההמלצות שהוצגו לעיל הן מיומנויות הניתנות ללמידה. צריך רק להחליט שרוצים לעשות ככל האפשר כדי להתקדם. הביטו סביבכם: האם כל מי שמאייש עמדה בכירה משלכם, הוא גם מוכשר יותר מכם? התשובה איננה חשובה, מה שברור הוא כי אותו עובד בכיר פשוט התאמץ והשקיע באפיקים שסייעו לו להתקדם בקריירה. ומה אם למרות המאמצים אין כל התקדמות? אם כך, ייתכן ואתם נמצאים בתפקיד הלא נכון או בארגון הלא נכון.

*הכותב הוא מנכ"ל פילת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully