וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת החלב לנתניהו: "ייבוא זו החלטה קטסטרופלית"

מנכ"ל מועצת החלב פנה במכתב חריף לראש הממשלה, והפציר בו שלא לבחור בייבוא כפתרון לעליית המחירים. "אסור לתקן את ההחלטה ההרסנית של הוצאת המוצרים מפיקוח, בהחלטה בלתי הפיכה של הרס משק החלב"

מנכ"ל מועצת החלב, שייקה דרורי, שנמנע עד כה מהבעת עמדה פומבית בנוגע למחאת הקוטג' ותוצאותיה, שיגר הערב (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא מפציר בו לשקול שנית את ייבוא מוצרי החלב, ומתריע שצעד זה יפגע במשק, בחקלאים ובאזרחי ישראל כולם.

"כבוד ראש הממשלה, אתה עומד לקבל החלטה בלתי הפיכה", פותח דרורי במכתבו. "כפי שידוע לך היטב, הדיונים המתקיימים בימים אלה הנם, ברובם המכריע, ניצול ציני של המחאה הציבורית, וזאת כדי לקדם אג'נדה כלכלית שהוכחה כלא מתאימה למשק החלב".

במכתבו טוען דרורי כי "עבודת המטה", עליה עומלים בימים אלה פקידי האוצר במסגרת בחינת משק החלב, "אינה אלא ניסיון חובבני להחריד ללמוד את ענף החלב הישראלי בתוך עשרה ימים", והסביר כי עקב חוסר הבנה מעמיקה, עלולים פקידי משרד האוצר "לדרוך ברגל גסה על מארג אנושי ומקצועי של ענף החלב".

"אל תתן לריכוזיות מחשבתית להוביל להחלטה הרסנית"

דרורי הוסיף כי הבדיקות הכלכליות הוכיחו שלהתייקרות מוצרי החלב אין קשר למחיר החלב הגולמי. "מחירי הקוטג' ומוצרי החלב האחרים התייקרו גם כאשר מחיר החלב הגולמי בישראל ירד. גם ייבוא אבקת חלב -לא יהיה בו כדי לתרום מאומה להורדת מחיר הקוטג' (או מוצרים דומים) – וזאת מהטעם הפשוט שלא ניתן לייצר גבינות אלו אלא מחלב ניגר טרי - ולא מחלב משוחזר מאבקת חלב או רכיביו".

במכתבו, דרורי המשיך והתריע מפני פתיחת שוק החלב לייבוא, שתפעל לטענתו, כ"בומרנג נגד הצרכן הישראלי". דרורי הזהיר כי מחיר החלב ייעלה ככל שתגבר מגמת המחסור בחלב בעולם, וכי הטייקונים, ש"עשו קופה על מחיר הקוטג'", ישתלטו על ייצור האספקה המקומי שישאר.

בנוסף הדגיש כי הייבוא ייפגע בעשרות אלפי העובדים שמתפרנסים מהייצור המקומי. "אל-נא תניח לריכוזיות מחשבתית שתוביל להחלטה הרסנית של חיסול 950 רפתות ופגיעה ב-13,500 העובדים בענף החלב – רק כדי לרכז את משק החלב בידי טייקון עסקי אחד או שניים. אסור לתקן את ההחלטה ההרסנית ההיא, של הוצאת מחירי המוצרים הבסיסיים מפיקוח, בהחלטה קטסטרופלית ובלתי הפיכה של הרס משק החלב הישראלי – על חשבונו הישיר של הצרכן הישראלי".

עוד על מחאת הקוטג' ותוצאותיה:
נתניהו: שוק החלב ייפתח לייבוא
הצלחת החרם: תנובה מורידה מחירים
דיון הקוטג' בכנסת: יש להחזיר לפיקוח
פירות המאבק: ירידה של 35%-25% במכירות הקוטג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully