וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה שלחה את המסחר בת"א לסחרור שננעל בעליות

שלי אפלברג

12.7.2011 / 17:30

ממשלת איטליה הצליחה להנפיק מק"מ בשווי 6.75 מיליארד יורו - והשווקים בעולם נרגעו. ת"א 25 הגיע בשיא הירידות לצניחה של 1.3%, אך נחתם בעלייה של 0.3%

תנודיות היתה שם המסחר היום בבורסה. המגף האיטלקי, שזעזע את השווקים בימים האחרונים, גרם לירידות חדות במהלך הבוקר בתל אביב, ת"א 25 הגיע בשיא הירידות לירידה של 1.3% אך סגר את היום בעלייה של 0.3% כ-1251 הנקודות. מדד הבנקים אשר במהלך שיא הפאניקה נפל ב- 2.7% סגר בירידה של 0.6% .

ת"א 100 סגר את היום בעליה קלה של 0.2% לאחר שירד ב-1.3%. מדד נדל"ן 15, שירד במהלך היום ב-2.2% סגר את המסחר בירידה של 0.5%. מדד הביטוח נסגר בירידה של 0.3% לאחר שמהלך זריקת הסחורות בשוק ירד ב-2.7%. מדד הגז והנפט, אשר בתחילת המסחר התנהג בניגוד למגמה ועלה ב-0.1%, ירד במהלך היום בכ-1.7% ואת המסחר סגר על 0.3%. מחזור המסחר בבורסה בתל אביב הסתכם ב-1.65 מיליארד שקל.

השינוי שחל בשווקים נעשה לפי דעתו של דניאל רפופורט, מנהל דסק מסחר זרים באקסלנס, עקב הודעת הרגעה לעולם מאיטליה לפיה הממשלה האיטלקית הצליחה להנפיק מק"מ בשווי 6.75 מיליארד יורו. סוחר בכיר בשוק ההון טען כי כולם מבולבלים עקב כך.

מניית טאו הסיטה את תשומת הלב מאיטליה כשקפצה בכ45% אך סגרה את המסחר בעלייה של 18%. העלייה במניה התבצעה לאור ההסדר המוצע על ידי בן דוב לפיו ימיר את של החברה לבעלי אגרות החוב של טאו למניות בסאני. אג"ח להמרה של החברה סגרה את היום בתשואה של 46%.

תנודתיות גם במניות הבנקים

מניות הבנקים בתל אביב - לאומי, פועלים, דיסקונט, מזרחי-טפחות והבינלאומי, עמדו במוקד העיסוק בקרב המשקיעים על רקע החשש ממשבר החובות באירופה וגם על רקע דרישות בזל 3 שיגדילו את הלימות ההון - מה שיקטין את הדיבדינדים למשקיעים בעתיד. מניית לאומי איבדה כ-3.3% במהלך המסחר וסיימה את היום בירידה של 0.6%. בנק הפועלים איבד כ-2.8% וסגר את המסחר בירידה של 0.8%. גם בשאר מניות הבנקים נרשמה אותה תנודתיות.

מדדי האג"ח תל בונד איבדו מערכם כ-0.4% במהלך היום וסגרו את המסחר במגמה מעורבת . תל בונד 20 סגר ללא כל שינוי, תל בונד 40 ירד ב-0.1% תל בונד 60 ירד ב- 0.1%. מדד האג"ח השיקלי סגר בירידה של 0.2%.

רון אייכל, אסטרטג מקרו ראשי במיטב, מפרש את התנודתיות בשוק האג"ח כתוצאה מכך שאת הסחורה אשר שיחררו קרנות הנאמנות בבוקר עקב הפאניקה של המשקיעים, אספו קופות הגמל שדעתם על השוק היא חיובית.

בגזרת אג"ח המדינה התשואות בחו"ל ירדו אתמול באג"ח בארצות הברית בגלל הירידות החזקות בבורסה האמריקאית, כתוצאה מכך בבוקר התחיל בירידת תשואות של אגרות של ממשלת ישראל , המגמה התהפכה והאג"ח המדינה התחיל לרדת עקב הידיעות מאירופה.

"אי אפשר לבנות מומנטום ללא ביטחון"

הדולר התחזק בעולם, וקופץ גם מול השקל ביותר מ-1%. לדברי יניב פגוט, אסטרטג ראשי באיילון, אם יימשך המשבר האירופאי, התחזקות הדולר תהיה רק קצה הקרחון - מאחר שהמשקיעים יבחרו בדולר כמקלט ביטחון לאירופה. עוד הוסיף פגוט כי המשקיעים שרוצים להגן על עצמם מפני המשבר האירופאי יכולים לגדר את עצמם באמצעות קניית דולר מול יורו.

פגוט אמר כי התנודתיות בתל אביב מסרסת כל ניסיון של השוק לייצר מומנטום חיובי "אי אפשר לבנות מומנטום ללא ביטחון,יש יותר מדי וקטורים מחו"ל אשר מדכאים את התיאבון לסיכון והדברים הללו ימשכו לדעתי לאורך זמן".

במהלך היום היתה עלייה בסטיות התקן באופציות הנסחרות בבורסה אשר בתחילת היום נסחרו עם סטיות תקן גלומות של כ-13% ואחר הצהרים הגיעו לסטיות תקן של כ- 16%. מספרים אלו לא מתקרבים לסטיות התקן אותן ראו המשקיעים במשבר בשנת 2008 - אז סטיות התקן הגלומות באופציות עמדו על כ-60%.

במרכז המסחר

המניות ואיגרות החוב של אמפל ומניות מרחב נסחרו על רקע ההודעה על פיצוץ רביעי בצינור הנפט בסיני. אג"ח של אמפל נסחרו בירידות של עד 3.5%.

אישור הממשלה את גבולות המים הכלכליים של ישראל בתחילת השבוע ימשיך להעסיק גם בימים הקרובים את משקיעי מניות החיפוש המתקיים בלבנון. במוקד יעמדו, בין היתר, קבוצת דלק והחברות הבנות, דלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר.

מניית טבע נסחרה בעלייה בניגוד למגמהבמהלך היום בבורסה. בכך ממתנת המניה את ירידות השערים במדד זה. ההתחזקות של טבע נובעת התחזקות הדולר בעולם וקפיצתו ביותר מ-1% היום אל מול המטבע המקומי. אם מקזזים את עליית המטבע, עולה טבע רק ב-0.6% לעומת שער הסגירה שלה אתמול בארה"ב.

פלוריסטם המשיכה את רצף העליות של הימים האחרונים על רקע הניתוח המהפכני בזמן שהבורסה ירדה , אך שינתה את המגמה בסוף היום וסגרה בירידה של כ6% .

המסחר במניית טאו תשואות, שבשליטת אילן בן דב, נסחרת לאור ההודעתו על הסדר חוב לפיו ימיר בן-דור את החוב לבעלי אגרות החוב של טאו למניות בסאני. המניה מזנקת בתשואה דו סיפרתית ואג"ח עולות גם הן.

מניית דלק נדל"ן צנחה בכ-11% על רקע חוסר הודאות לגבי עתיד החברה. מניית ביו לייט קפצה בכ-20% על רקע הידיעה כי משקיעה זר ישקיעה בחברה 10.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully