וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה טרומית: גיל הפרישה לנשים יישאר 62

פנחס וולף

13.7.2011 / 15:23

על פי הצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית, גיל הפרישה הרשמי יישאר 62, ונשים שירצו יוכלו לבחור לעבוד עד גיל 67. היחיד שהתנגד - שר האוצר, יובל שטייניץ. "ניצחון ענק לנשים"

הצעת החוק שנועדה להותיר את גיל הפרישה לנשים על 62 שנה אושרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. ההצבעה התקיימה לאחר שהקואליציה העניקה חופש הצבעה לשרים וח"כים, ואיפשרה להם לתמוך בהצעת החוק. את ההצעה יזמו יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק, ח"כ זהבה גלאון (מרצ) ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) ועפו אגבריה (חד"ש).

העלאת גיל הפרישה לנשים - כותרות אחרונות:
ישראל ביתנו 'כופפה' חופש הצבעה בחוק גיל הפרישה
הצעת חוק: להשאיר את גיל הפרישה לנשים על כנו
קואליציה נגד העלאת גיל פרישת נשים: ”מהלך מקומם”

הבוקר, סיעת "ישראל ביתנו" כופפה את הקואליציה בנוגע להצעת חוק גיל הפרישה, המבקשת להותיר את גיל הפרישה לפנסיה לנשים בגיל 62, כשזו נאלצה לקבוע כי יוטל חופש הצבעה בעניין – למרות שוועדת השרים לחקיקה התנגדה להצעה. 68 ח"כים הצביעו בעד ההצעה, מול מתנגד אחד - שר האוצר יובל שטייניץ.

ח"כ דליה איציק אמרה בתגובה כי "הקואליציה התכופפה ואני שמחה, כי היא הבינה שאי אפשר כל היום להיות נגד האזרחים. יש גבול כמה אפשר להתעמר באזרחי ישראל. זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. התקפלות הקואליציה היא בשורה גדולה לנשים בישראל ולנחישות שלי". לדבריה, עד לאתמול חברות הכנסת של הליכוד ניסו להתקזז בהצבעה כדי להימנע ממבוכה אישית, וביקשו שהיא תסיר את הצעת החוק.

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), שמחה גם היא על ההחלטה, ואמרה כי "מדובר בקבורת חמור לוועדת ניסן, שביקשה להעלות את גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-67", אמרה קירשנבאום. "זה ניצחון ענק לנשים ולעמדה הגורסת כי גיל הפרישה צריך להיות הצעד האחרון אחרי שיפור שוק העבודה לנשים ולנשים מבוגרות בפרט. אני שמחה כי המאבק שלי ושל ח"כיות רבות מכל קצוות הקשת הפוליטית השתלם".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully