וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג ייסגר לנחיתות בין 1:00 ל-2:00 כדי לצמצם הרעש

זוהר בלומנקרץ

13.7.2011 / 16:11

ההסדר החדש, שצפוי להתחיל בחודש נובמבר הקרוב, אמור להפחית את הרעש ממנו סובלים תושבי בני עטרות. סגירת הנמל לנחיתות תאפשר לבצע באותה השעה את ההמראות הכבדות, בכיוון שירעיש פחות

נתב"ג צפוי להיסגר כליל לראשונה מנובמבר גם לנחיתות מטוסים בין השעות 01.00 ל-02.00 אחר חצות כדי לצמצם את רעש המטוסים מעל הישוב בני עטרות. זאת בנוסף לסגירתו בין השעות 02.00 ל-05.00 לפנות בוקר להמראות מטוסים.

סגירת נתב"ג לנחיתות מטוסים תאפשר לבצע באותה שעה את כל ההמראות הכבדות של מטוסים רחבי הגוף, בטיסות הטראנס אטלנטיות על אותו מסלול, אך בכיוון שירעיש פחות מעל הישוב בני עטרות.

מדובר בפתרון סבוך ומורכב שאינו ניתן ליישום בלב השיא של עונת הקיץ שהחלה ב-1 ביולי, בה לוח הטיסות מתוכנן וקבוע לחלוטין, אלא החל מעונת החורף הקרובה (אוקטובר).

עם זאת, ניתן ליישמו בלילות שישי של עונת הקיץ, בו יש שלוש המראות מתוכננות לשעות אלו שיהיה ניתן להזיזן נקודתית. מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, הינחה את רשות שדות התעופה (רש"ת) להודיע כבר עכשיו לחברות התעופה על עוצר הנחיתות, כדי שיוכלו להתארגן בהתאם.

הפיקוח על ההמראות יוגבר

כמו כן, יהודק הפיקוח על המראות המטוסים במתכונת התפעול החדשה של נתב"ג עם מסלול אחד (08-26) לאחר שהתברר, כי חברות התעופה חורגות מהנוהל החדש שנועד לצמצם את רעש המראות המטוסים מעל המושב בני עטרות.

בהתאם לנוהל זה צריכים המטוסים לבצע בין היתר פנייה הדוקה ימינה בגובה 650 רגל. מניתוח הנתונים עלה, כי המטוסים לא עומדים בנוהל שנקבע למסלול החדש וכי 60% מהם חורגים ממזרח לנתיב.

הבעיה היא בעיקר במטוסים כבדים, דוגמאת בואינג 747 הגורמים בהרמאה הפרעה ניכרת בעיקר לבתים הדרומיים של מושבי בני עטרות. מדידות הרעש במוניטור הממוקם בבני עטרות הראו כי 14 המראות מתוך 281 שנקלטו במוניטור עברו את סף ה-100 דציבל עם שיא של 103 דציבל, רובן המכריע על ידי מטוסי בואינג 747. הסף העליון של רעש המטוסים המותר להמראות הוא 95 דציבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully