וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

13.7.2011 / 23:28

מדד נאסד"ק עלה ב-0.5%; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדה מתחת ל-2.9%; ניוז קורפ עלתה בקרוב ל-2% עקב החלטתה לזנוח רכישת בריטיש סקיי

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אותת על אפשרות לתוכנית הרחבה כמותית נוספת, שלישית במספר, ועל רקע נתוני צמיחה טובים מהצפוי שפורסמו בסין.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%; מדד S&P500 טיפס ב-0.3%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 2.89%.

שבועיים בלבד לאחר סיום תוכנית ההרחבה הכמותית (QE) השנייה של הבנק הפדרלי בארה"ב, אותת יו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקי, על אפשרות של צעדים נוספים של הבנק הפדרלי לתמיכה בכלכלה הגדולה בעולם, ובכלל זה דרכי פעולה שטרם נוסו על ידי הבנק.

"עדיין קיימת אפשרות כי החולשה הכלכלית שנרשמה באחרונה תתברר כעיקשת יותר מהצפוי וכי סיכונים דפלציוניים ישובו, דבר שמשמעותו תהיה צורך במדיניות תומכת נוספת", אמר היום ברננקי ביום הראשון של עדותו החצי שנתית בקונגרס על מצב הכלכלה האמריקאית.

ברננקי, אשר ציין כי לרשות הבנק המרכזי עומדות מספר דרכים להקל על התנאים הפיננסים במידת הצורך, אמר עם זאת, כי התחזית הנוכחית של הבנק הפדרלי צופה כי ההתאוששות הכלכלית תמשיך להיות מתונה, וכי שיעור האבטלה צפוי לרדת רק באופן הדרגתי. האינפלציה צפויה להתמתן בחודש הקרובים.

בחזית המקרו כלכלית: מחירי היבוא בארה"ב ירדו ביוני בראשונה זה שנה על רקע נסיגה במחירי הנפט והמזון. מחירי היבוא ירדו בחודש שעבר ב-0.5% לאחר עלייה של 0.1% בחודש מאי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 0.6% במחירי היבוא ביוני. מחירי היבוא, לא כולל מחירי הנפט, ירדו ב-0.2% - ירידה ראשונה מאז יולי 2010.

לעומת חודש יוני 2010 עלו מחירי היבוא ב-13.9% - העלייה החדה ביותר שנרשמה ב-12 חודשים מאז אוגוסט 2008. מחירי יבוא הנפט נפלו ביוני ב-1.6% לעומת החודש הקודם - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז יוני 2010. עם זאת, למרות הירידה מחירי יבוא הנפט עדיין גבוהים ב-50% מרמתם בחודש המקביל בשנה הקודמת. מחירי יבוא המזון ירדו ביוני ב-1.9% לעומת החודש הקודם - הירידה החודשית החדה ביותר מאז פברואר 2009.

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב הסתכם בחודש יוני ב-43.1 מיליארד דולר, ירידה לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, עקב ירידה בהוצאות הממשל, מסר היום משרד האוצר האמריקאי. הגירעון בתקציב האוצר בחודש יוני 2010 הסתכם ב-68.4 מיליארד דולר. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון גדול יותר של 45.4 מיליארד דולר.

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב מתחילת שנת התקציב מסתכם כעת ב-970.5 מיליארד דולר לעומת גירעון של טריליון דולר בתקופה המקבילה בשנת התקציב הקודמת.

הכנסות האוצר בארה"ב בחודש יוני ירדו ב-0.6% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ל-249.7 מיליארד דולר. הוצאות הממשל נפלו ב-8.4% לעומת החודש המקביל, והסתכמו ב-292.7 מיליארד דולר.

החובות באירופה במרכז תשומת הלב

עליות השערים נרשמו גם על רקע נתוני צמיחה חזקים שפורסמו בסין, שדחפו את בורסות אסיה לעליות שערים חדות. קצב הצמיחה ברבעון השני של השנה עמד בסין על 9.8% לעומת ציפיות הכלכלנים לצמיחה של 9.3% בלבד.

העיסוק במשבר החובות של אירופה נמצא עדיין במרכז תשומת הלב. התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד זינקו אתמול (ג') לשיאים שלא נראו מאז הקמת גוש היורו, לאחר ששרי האוצר האירופיים לא הצליחו להגיע להחלטה לגבי חבילת סיוע שנייה ליוון, ובעקבות הורדת דירוג האשראי של אירלנד. אירלנד הפכה ביום שלישי למדינה השלישית בגוש היורו שדירוג האשראי שלה הורד לרמת "זבל" - כלומר אג"ח מסוכנות. סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה כי אירלנד עלולה להיזקק לחילוץ שני.

שבוע קודם לכן הורידה מודי'ס את דירוג האשראי של פורטוגל לרמת זבל. בעקבות זאת פתחה הנציבות האירופית במתקפה על סוכנויות דירוג האשראי.

ממשלת אירלנד, שמתכננת לחזור לשוקי האג"ח ב-2013, לאחר שחבילת החילוץ שקיבלה תיגמר, אמרה כי הורדת הדירוג עומדת בסתירה לעמדתן של סוכנויות דירוג אשראי אחרות. "אנחנו עושים ככל שביכולתנו לבצע ניקיון בית וההתקדמות נראית לעין", אמר משרד האוצר האירי.

שווי ניוז קורפ נחתך ב-2.5 מיליארד ד' בשבוע

ענקית המדיה ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק, אשר שווייה נחתך ביותר מ-2.5 מיליארד דולר בתוך שבוע עקב פרשת האזנות הסתר של העיתון "ניוז אוף דה וורלד" שגרמה לחברה לסגור את העיתון, נסוגה מכוונתה לרכוש את חברת הטלוויזיה בלוויין הבריטית בריטיש סקיי.

חברת ההשקעה הפרטית הבריטית אייפקס, שהיא בעלת השליטה בתנובה ופסגות הישראליות, הודיעה על קבוצה בהובלתה רוכשת את יצרנית הציוד הרפואי האמריקאית קינטיק קונספטס (סימול KCI) תמורת 4.98 מיליארד דולר - הרכישה הממונפת הגדולה ביותר שביצעה קרן השתלטות מאז קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

בעלי המניות של קינטיק קונספטס יקבלו 68.5 דולר עבור כל מניה של החברה, נאמר בהודעה שפירסמה היום קינטיק. המחיר גבוה ב-6.2% ממחיר הסגירה של מניית קינטיק בבורסת ניו יורק ביום שלישי, וגבוה ב-17% ממחיר המניה לפני הדיווח הראשוני על המגעים לרכישתה ב-5 ביולי.

לרשות קינטיק עומדים כעת 40 יום במהלכם תוכל לחפש הצעות רכש חלופיות, לפי הודעת החברה. מניית קינטיק עולה ב-5.5% במסחר בוול סטריט, לאחר שזינקה ב-54% מתחילת השנה ועד יום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully