וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום תנודתי: המסחר באחד העם נסגר ביציבות

אורן פרוינד

14.7.2011 / 17:37

אחרי יום בו מחזורי המסחר היו נמוכים יחיד המסחר נסגר ביציבות. ת"א 25 הוסיף 0.1% לערכו ונחתם ברמה של 1,251 נקודות. ת"א 100 נותר ללא שינוי ברמה של 1,138 נקודות

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב נחתם ביציבות לאחר יום מסחר תנודתי. ת"א 25 הוסיף 0.1% לערכו ונחתם ברמה של 1,251 נקודות. ת"א 100 נותר ללא שינוי ברמה של 1,138 נקודות, מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.6% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.2% לערכו. מחזורי המסחר הסתכמו 1.2 מיליאר שקל -נמוך מהממוצע היומי.

בזירה העולמית

עונת הדו"חות האמריקאית החלה ג'יי.פי מורגן הוא הראשון מבין הבנקים בוול סטריט שדיווח על תוצאותיו לרבעון השני. הכנסות הבנק עלו ב-7% ל-26.8 מיליארד דולר.

שבועיים בלבד לאחר סיום תוכנית ההרחבה הכמותית (QE) השנייה של הבנק הפדרלי בארה"ב, אותת אתמול יו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקי, על אפשרות לצעדים נוספים של הבנק הפדרלי לתמיכה בכלכלה הגדולה בעולם - ובכלל זה דרכי פעולה שטרם נוסו על ידי הבנק.

ברננקי ציין כי לרשות הבנק המרכזי עומדות מספר דרכים להקל על התנאים הפיננסים במידת הצורך. הוא הוסיף כי התחזית הנוכחית של הבנק הפדרלי צופה שההתאוששות הכלכלית תמשיך להיות מתונה וששיעור האבטלה צפוי לרדת בהדרגתיות. כמו כן, הוסיף ברננקי כי האינפלציה צפויה להתמתן בחודשים הקרובים.

קונצנזוס הכלכלנים האמריקאי הביע תמיכה בדבריו של ברננקי, וצפה ירידה של 0.3% באינפלציה שצפויה להתפרסם היום בארה"ב. מספר דורשי העבודה לשבוע השני של יולי אף הוא צפוי להתפרסם היום, והצפי הוא לקיטון של 14 אלף במספר דורשי העבודה שצפויים להסתכם בכ-405 אלף.

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב, שהתפרסם אמש, הסתכם בחודש יוני ב-43.1 מיליארד דולר בניגוד לתחזית הכלכלנים שצפו גירעון גדול יותר של 45.4 מיליארד דולר. הקיטון נבע בעקבות ירידה בהוצאות הממשל - כך דיווח אתמול משרד האוצר האמריקאי.

גם איטליה, אחת הכלכלות הגדולות ביותר באירופה, נמצאת במוקד הדיונים הדחופים לבלימת משבר החובות בעולם. החוב של איטליה הוא 119% מהתמ"ג - 2.6 טריליון דולר - החוב השלישי בגודלו בעולם אחרי ארה"ב ויפן, כלכלות גדולות בהרבה מאיטליה.

בארץ

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם מחר (יום ו') בשעה 14:00 את מדד המחירים לצרכן, אשר נחשב לאחד הפרמטרים העיקריים אותם בוחן בנק ישראל בקביעת גובה הריבית במשק. יום לפני פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, הערכתם הממוצעת של הכלכלנים שהשתתפו בסקר שערכה ספקית מידע פיננסי בלומברג, מצביעה על עלייתו בשיעור של כ-0.4%. זאת לאחר שבחודש מאי חווה המשק המקומי את עליית מחירים של 0.5%.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי מקבוצת איילון, התייחס לצפי בעליית המדד, וציין כי להערכתו עיקר תשומת הלב צריכה להיות לאג"חים הממשלתיות הארוכות שתנאיהם השתפרו לאחרונה. "במידה ששיעור השינוי במדד יעמוד בציפות, אנו צפויים למהלך חיובי בשוק האג"ח הממשלתיות הארוכות ולפיכך אני מאמין כי זה זמן טוב להרחיב אחזקות באג"חים הממשלתיות הארוכות", ציין פגוט והוסיף כי להערכתו בנק ישראל לא צפוי לעלות ריבית בטווח הקרוב לנוכח מצב החובות בעולם.

מניות בולטות במסחר בת"א

מניית רציו רושמת ירידות חדות במחזור גבוה. הבוקר הודיעה השותפות כי על פי תוכנית העבודה המקורית הגישה לממונה על הנפט במשרד התשתיות את תוצאות הסקר התלת מימדי שנערך בהיתר החיפושים הימי גל, טרם פענוחן. כעת, תגיש השותפות בקשה לקבלת הרישיון (תוקפו של ההיתר, שהינו שטח גדול יותר, פג). חששות המשקיעים נובעים ככל הנראה מרצונה של רציו להכניס שותפים לרישיון החדש, כך שאחזקותיה ידוללו.

מניית קרסו ובזק מעוררות עניין הבוקר על רקע העסקה המשותפת של שתי החברות שדווחה אמש. בזק נכנסת למשא ומתן עם קרסו נדל"ן בעניין רכישת קרקע באזור התעשיה קריית אריה שבפתח תקווה בעלות של 125 מיליון שקל, ומיועדת להקמת בניין משרדים ומתקני תקשורת אחרים. תוך מספר חודשים צפויה החברה לאשר עסקה על מנת לעמוד בלוח זמנים לסיום הבנייה ואכלוס עד שנת 2016, כמהלך הנועד להחליף נכסים מושכרים כיום.

טבע מרכזת עניין לאחר שהודיעה הבוקר כי השלימה את עסקת הרכישה של חברת Taiyo היפנית בסכום של 934 מיליון דולר. חברת Taiyo הינה חברת התרופות הגנריות השלישית בגודלה ביפן והיקף מכירותיה ב-2010 הסתכם ב-530 מיליון דולר. החברה מציעה מעל 550 תרופות גנריות ופועלת משני אתרים שונים ביפן.

אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל הודיעה הבוקר כי תרכוש את חברת יעקבי-ברזל לבטון, הפועלת בתחום עיבוד ברזל לזיון בטון לתשתיות ולבנין, בתמורה ל-91 מיליון שקל במזומן

שיכון ובינוי אף היא מרכזת עניין במחזור גבוה על רקע הודעתה אתמול כי חברת הבת שלה, אס.בי.אי תשתיות, חתמה על חוזה לסלילת כביש מהיר בניגריה EKET- PORT HARCOURT, ובכך תגדיל את היקף החוזה הקיים מול ממשלת ניגריה ב-190 מיליון דולר.

מניית טאו תשואות ממשיכה לרכז סביבה עניין, על רקע הצעת בעל השליטה בחברה אילן בן-דב להמיר חוב בהון מניות של החברה. בן דב מציע לבעלי האג"ח מסדרות ב' ו-ג' של החברה, שהיקפן מגיע לכ-400 מיליון שקל ערך נקוב, להמיר את מלוא החוב כלפיהם תמורת 25% מהון המניות של טאו, שתהפוך לחברה חדשה לאחר השינויים שיחולו בה עם ההסדר.

על פי שיפוט מהיר של המשקיעים בתל אביב, מדובר על הצעה המטיבה עם בעלי המניות של טאו ופוגעת במחזיקי האג"ח שלה. אתמול, בתגובה להצעה, צנחו אג"ח ג' של החברה ב-25% ומניית החברה ירדה בשיעור של 10%.

גם האג"ח של דלק נדל"ן ימשיכו להוות מוקד עיסוק מרכזי, כאשר סדרה אג"ח כ"ה נחתכה אתמול ב-16%. דירקטוריון החברה, שבשליטת יצחק תשובה, התכנס אתמול בכדי לדון באפשרויות השונות לצורך מציאת פתרון לפירעון חובותיה של החברה הנאמדים ביותר מ-2 מיליארד שקל. על פי המסתמן, הדירקטוריון יטיל על הנהלת החברה, בראשות ערן מיטל, להכין תוכנית לפריסת חובות עד ל-21 ביולי. דלק נדל"ן תצטרך לפרוע במהלך חודש אוגוסט וספטמבר יותר מ-350 מיליון שקל לבעלי האג"ח מסדרה ה' וכה' וכן לחברה האחות הפניקס.

לנוכח ההתפתחויות באיטליה גם מניות הבנקים ימשיכו לעורר את תשומת לב המשקיעים. מניית בנק לאומי צפויה להיות במוקד לאחר שבדיקת TheMarker העלתה כי זהו הבנק הישראלי המחזיק בחשיפה הגדולה ביותר למשבר החוב באיטליה. לאומי מחזיק בתיק הנוסטרו שלו באג"ח של 2 מוסדות פיננסיים איטלקיים בהיקף כולל של 435 מיליון שקל. מדובר בחשיפה המהווה 0.77% מתיק הנוסטרו של לאומי ו-1.87% מההון העצמי של הבנק. לאומי מציין בדו"חותיו, כי האג"ח של המוסדות הפיננסים בהם מחזיק הבנק מדורגים בדירוג AA- עד AAA, ובבנק הדגישו אמש כי דירוג זה גבוה מהדירוג של ממשלת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully