וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לנירות ערך חוקרת את בן זקן ואלדר

17.7.2011 / 8:50

ג'קי בן זקן ואיתן אלדר נחקרים על ידי הרשות בחשד כי החברה "מנופים" נכנסה למדד ת"א 100 באמצעות העלאה פיקטיבית של מחירי המניות

שניים מאנשי העסקים מהבכירים והידועים בישראל, ג'קי בן זקן ואיתן אלדר, נמצאים ככל הנראה במעצר בית - במסגרת חקירה של רשות לניירות ערך בחשד לעבירות על חוק.

בן זקן הוא הדמות המרכזית ואחד מבעלי השליטה בחברת מנופים פיננסיים הנסחרת בברוסה. אלדר, מחצית מצוות הפיננסיירים "איתן אלדר ורועי גיל", הינו בין הבעלים של חברת גיבור ספורט. בשלב זה לא ברור אם המסחר בשתי החברות יפתח הבוקר.

ברשות ניירות ערך סירבו הבוקר להגיב לדברים.

באתר "ניוז אחד" של יואב יצחק נכתב הבוקר כי: "הרשות חושדת שהשניים מעורבים בעבירות ניירות ערך סביב כניסתה של מנופים למדד ת"א-100 בדצמבר שעבר. חוקרי הרשות חושדים שהדבר התאפשר באמצעות עסקות פיקטיביות שהעלו את מחיר המניה לרף הנדרש לצורך הכניסה למדד היוקרתי".

"עוד נבדקות הסיבות לזינוק במחיר מניית החברה בפברואר השנה, חודש בו הוכפל שוויה. בן-זקן ואלדר נחקרו ברשות ביום רביעי שעבר ולאחר מכן שוחררו בערבות למעצר בית. הרשות מוסמכת לגבות ערבויות של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד, והעובדה שהסתפקה בערבויות אלו ונמנעה מלהביא את השניים לבית המשפט, עשויה לרמז שהרשות עצמה אינה משוכנעת בחוזק הראיות שבידיה".

הכתב איתמר לוין מוסיף כי "מנופים פיננסיים עוסקת בתחומי הנדל"ן והנפט ושווי השוק שלה, לפני פתיחת המסחר (א', 17.7.11), עומד על 885 מיליון שקל. בעל השליטה בה הוא מרכוס וובר, המחזיק ב-40% ממניותיה. בן-זקן, שהוא גם בעלי מועדון הכדורגל מ.ס אשדוד, מחזיק ב-11.5% ממניות החברה. שותפים נוספים הם איל האנרגיה אברהם נניקשווילי (21.3%) וכדורגלן העבר חיים רביבו (7%)".

בבעלות מנופים 25% מקידוח הנפט מד-אשדוד, ובן-זקן ונניקשווילי מחזיקים במישרין ב-25% נוספים. לדברי בעלי הקידוח, קיים סיכוי של 40% למצוא בו 120 מיליון חביות נפט. כמו-כן, מנופים היא בעלת קניון ארנה בהרצליה ונדל"ן בארה"ב.

החברה התכוונה לרכוש את נצבא ובתי הזיקוק באשדוד, אך העסקות לא יצאו לפועל. אלדר ושותפו רועי גיל היו עד בעלי השליטה בחברת מאקפל, לשעבר חברת טכסטיל שהפכה לשלד בורסאי עתיר מזומנים, עד שמכרו אותה למנופים בסוף 2010. השניים נודעו כפיננסיירים בעשור שעבר, עד להתמוטטותה של גיבור ספורט בשנת 2003, אך מאז חזרו לשוק ורכשו חלקים מחברות שונות. על-פי ההערכות, חקירת הרשות נוגעת גם לעסקה זו, בעקבותיה הפכה מאקפל לחברה בבעלות מלאה של מנופים..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully