וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב מקדם בניית אחוזה בכפר שמריהו

רנית נחום-הלוי ושרית מנחם

17.7.2011 / 9:43

איש העסקים מקדם תוכנית להקמת מבנה ענקי שישתרע על שטח של 1,172 מ"ר בנוי למגורים. האחוזה תכלול מרתף בשטח של 800 מ"ר בנוי, בריכה בשטח של כ-100 מ"ר

אילן בן דב לא היה עסוק באחרונה לא רק בעיצוב ה"תספורת" לבעלי החוב בטאו תשואות - שעשויים לקבל בחזרה רק מחצית מההחזר שהובטח להם. איש העסקים מקדם בינתיים תוכנית להקמת אחוזה על קרקע שבבעלותו בכפר שמריהו.

ל-TheMarker נודע כי בחודשים האחרונים קידם בן דב תוכנית להקמת אחוזה בקרקע בשטח של חמישה דונמים בין הרחובות הזורע, התמר והצבעונים ביישוב. כחלק מתוכנית שהגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה, יבצע בן דב איחוד של חמש חלקות ליחידה אחת ויקים במקום מבנה ענקי שישתרע על שטח של 1,172 מ"ר בנוי למגורים. האחוזה תכלול מרתף בשטח של 800 מ"ר בנוי, בריכה בשטח של כ-100 מ"ר, ממ"ד בשטח של כ-37 מ"ר בנוי וחנייה בשטח של כ-102 מ"ר.

התוכנית שהגיש בן דב אושרה בוועדה ביוני, והיא תואמת תוכניות בניין עיר החלות בשטח. "לא כל יום אנחנו מקבלים בקשות לקידום תוכניות בסדר גודל כזה. מדובר במקרה בהחלט יוצא דופן", אמר חבר בוועדה.

את הקרקע רכש בן דב לפני כשנה תמורת 51.4 מיליון שקל, במחיר של 10.2 מיליון שקל לדונם. מחיר זה גבוה משמעותית ממחירי קרקעות שנמכרו שנה קודם לכן - אז קרקע בשטח של דונם לבניית שתי יחידות דיור נמכרה בכ-2.8 מיליון שקל בממוצע בלבד.

הדוברת של אילן בן דב לא מסרה תגובה לידיעה.

בן דב הוא בעל השליטה בטאו תשואות, הנסחרת בבורסה. רק בשבוע שעבר הודיעה טאו כי אין ביכולתה לשלם את חובותיה בהיקף של 400 מיליון שקל למחזיקי האג"ח והניחה על השולחן הסדר חוב.

לפי ההסדר המוצע יעביר בן דב לתוך טאו תשואות 50% מחברת סאני, שגם היא בשליטתו. סאני מחזיקה בחברת התקשורת פרטנר. לאחר השינוי יקבלו מחזיקי האג"ח 25% מ"טאו החדשה" - בתמורה למחילה על החוב.

ואולם, בחישוב שמרני, המתבסס על שווי השוק של החברות בבורסה, תמורת המרת חוב של כ-400 מיליון שקל מקבלים בעלי האג"ח חבילה בשווי של כ-200 מיליון שקל - משמע כ-50 אגורות לכל שקל ערך נקוב. במלים אחרות, המשקיעים יספגו לפי חישוב זה "תספורת" של כ-50%.

לצד התספורת למשקיעים בן דב משחרר את עצמו מהתחייבות בסך 50 מיליון שקל לטאו. ההסדר הבעייתי שהציע בן דב, שלא כולל הזרמת הון אישי שלו לטאו, זכה לתגובות חריפות בשוק ההון. משקיעים מוסדיים בחברה אמרו בתגובה כי הם "מתנגדים נחרצות להצעה ומצפים לשינויים משמעותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully