וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר נפתח בעצלתיים: הבורסה ננעלה ביציבות

ערן אזרן

17.7.2011 / 16:59

מחזור המסחר באחד העם ננעל על 850 מיליון שקלים בלבד. ת"אר 100 נחלש ב-0.2% ואילו מדד ת"א 25 נסגר ללא שינוי. מניית מנופים איבדה 8.5% מערכה

המסחר באחד העם נסגר ביציבות במחזור מסחר דל שהסתכם ב-850 מיליון שקל בלבד.מדד ת"א 25 נסגר ביציבות על רמת ה-1,251 הנקודות; מדד ת"א 100 נחלש ב-0.2%, מדד הבנקים נסחר בתנודתיות וננעל ב-0.7% לאחר שאיבד בשבוע שעבר 2% מערכו. מדד הנדל"ן שאיבד הבוקר כ-2% מערכו נסגר בעלייה של 0.3%.

אג"ח תל בונד נסחרו ביציבות, אג"ח שיקליות עלו עד 0.2%; הגלילים הארוכים נסגרו בעלייה של 0.5%

בולטת במסחר מניית מנופים שאיבדה 8.5% על רקע החשדות כי בנובמבר 2010 בעלי השליטה ג'קי בן זקן ואיתן אלדר, ביצעו פעולות לקנייה ומכירה פיקטיבית של מניות מנופים. פעולות פיקטיביות אלו הובילו, לפי החשד, לעלייה במחיר החברה לשווי של כמיליארד דולר - מה שסלל את דרכה של החברה למדד ת"א 100. ברשות לני"ע חושדים כי בן זקן נתן את ההנחיה לאלדר להעלות את המחיר על מנת להיכנס למדד ת"א 100. המניה נסחרת במחזור גדול פי 4 מהממוצע של 8 מיליון שקל, והאופציה צונחת ב-15% מטה.

מניית טבע ירדה ב-2.6% על רקע סגירת פערי ארביטארז' אל מול ארה"ב.

ארה"ב דחפה את הבורסה לירידות בתחילת היום

מניית אפריקה עלתה ב-2.1% על רקע המלצת "קנייה" של מרי לינץ על מניית החברה הבת אפי פיתוח, במחיר יעד של 1.53 דולר. האנליסטים מאמינים כי האפימול יכול לתרום לעלייה במניית החברה.

אפי פיתוח, זרוע הנדל"ן של קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, השלימה העסקה עם עיריית מוסקבה להגדלת אחזקותיה בקניון אפימול מ-75% ל-100%. החברה דיווחה ביום שישי כי תשלם לעיריה 180 מיליון דולר בתמורה לחלקה בקניון. עוד מסרה אפריקה כי היא ממשיכה במו"מ עם העיריה לרכישת מתחם החנייה של הקניון, הכולל 2,700 מקומות חניה.

אלביט הדמיה , שבשליטת מוטי זיסר, דיווחה הבוקר כי תגדיל אחזקותיה בקרן הנדל"ן המניב האוסטרלית EDT בהשקעה של 57 מיליון דולר. אלביט מחזיקה כיום דרך החברה הבת (45%) EPN כ-47.8% מקרן הנדל"ן, ובעקבות ההשקעה הנוכחית, תוגדל אחזקתה המשורשרת בקרן לכ-96.4%. בשבועות הקרובים, בכוונת החברה הבת של אלביט EPN להשלים את רכישת יתרת מניות הקרן, ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה.

מניית רציו ירדה ב-0.8% לאחר שבעשר ימי המסחר האחרונים איבדה כ-10% מערכה.

כלכלני בנק לאומי העריכו בסוף השבוע כי נתוני יתרות השורט הקיימים אינם מצביעים על ציפייה לשינוי מהותי במגמת המסחר בתקופה הקרובה. "מגמת הגידול ביתרות השורט התחדשה רק בחודש מאי, לאחר תחילת גל הירידות האחרון, והיא התעצמה עוד יותר בחודש יוני. עם זאת, בשבועות האחרונים יתרות השורט על מניות ת"א 100 לא השתנו באופן משמעותי", ציינו הכלכלנים.

בבנק העריכו כי בטווח הקצר המסחר בשוק המניות המקומי ימשיך להתאפיין בדשדוש תוך תנודתיות גבוהה, וזאת על רקע מגמת המסחר מעבר לים, הסביבה הגיאופוליטית ומחזורי המסחר הנמוכים שמאפיינים את חודשי הקיץ. אולם, בטווח הארוך צופים כלכלני לאומי עליות שערים: "אנו מוצאים את רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת מרמת המכפילים, נוחה להשקעה. זאת, בפרט לנוכח האיתנות של הכלכלה הריאלית המקומית שצפויה לתמוך בהמשך בחזרה למגמה חיובית", נכתב שם.

לעומתם, כלכלני בנק הפועלים, בסקירה מקבילה שפרסמו, בחרו להיות זהירים יותר והדגישו כי המסחר בטווח הקרוב יתנהל בתנודתיות. "אין זה הזמן למשקיעים בעלי פרופיל סיכון סולידי להיות בחשיפה מנייתית מלאה", הדגישו בסקירה. עם זאת, בבנק המליצו על מניות של חברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל, וכן על ענפים דפנסיביים לאלו שכן בוחרים להשקיע במניות. בין המניות המומלצות - בזק, שופרסל, טבע וכיל.

אזהרתה של סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P מסוף השבוע, שקיים סיכוי של 50% להורדת דירוג לארה"ב בתוך 90 יום - דחפו את הבורסה לירידות בתחילת היום. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שפורסם ביום שישי הצביע על עלייה במדד של 0.4% בהתאם להערכות האנליסטים ותומך במדדי הבורסה כי לא צפויה העלאת ריבית קרובה.

חברת אינטק פארמה המפתחת תרופה לטיפול בחולי פרקינסון, השלימה בהצלחה ניסוי קליני Phase II/b בגלולת האקורדיון ב-17 חולים. הניסוי הצביע על שיפור משמעותי באורך ההתקף של המחלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully